Gå til innhold

Hvordan merker du antipsykotikaen i hodet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 timer siden, Marye skrev:

Merker at hallusinasjoner og vrangforestillinger forsvinner og at jeg blir normal og ikke utsatt for mørket i en super natural place 

Hvordan vet en at det ikke bare er placebo? 

Anonymkode: b7307...1f6

FjellOgDalar

Det tar knekken på tankekaos. Ikke har jeg hatt stemmer i hodet under depresjonsperioder heller, etter jeg ble satt på det. Dessuten er det helt avgjørende for å få kontroll ved hypomani. Jeg sover også bedre. Med mindre det skulle dukke opp noe skumle bivirkninger av å ha stått på det i lange tider, kommer jeg ikke til å slutte.  

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må man ha veldig høye doser for at det skal hjelpe? 

Vanligvis står jeg på 3 mg Fluanxol. Får jeg problemer øker jeg til 7 mg. Det tar et døgn og så roer det seg ned. 7 mg er ingen høy dose.

Interessant å lese om andres virkning som trenger og har effekt av antipsykotisk medisin. Jeg har jo gått på Seroquel og Zyprexa i høye doser samt Haldol fordi mine hallusinasjoner ble tolket som tegn på psykose. Jeg opplevde at jeg ble vesentlig nedsløvet og at jeg ble beroliget, men nå i dag vet jeg ikke om jeg hadde et så uttalt behov for beroligende som det jeg fikk. På Seroquel synes jeg det var mye tankekaos uansett, men Zyprexa har jeg fortsatt en sjelden gang positiv effekt ved mye tankekaos og tankevirksomhet, men dosen er redusert fra 20 til 5-7,5 mg. Dessuten tar jeg den kanskje bare et par ganger i halvåret fremfor å stå på den fast.

AnonymBruker
6 timer siden, Eva Sofie skrev:

Interessant å lese om andres virkning som trenger og har effekt av antipsykotisk medisin. Jeg har jo gått på Seroquel og Zyprexa i høye doser samt Haldol fordi mine hallusinasjoner ble tolket som tegn på psykose. Jeg opplevde at jeg ble vesentlig nedsløvet og at jeg ble beroliget, men nå i dag vet jeg ikke om jeg hadde et så uttalt behov for beroligende som det jeg fikk. På Seroquel synes jeg det var mye tankekaos uansett, men Zyprexa har jeg fortsatt en sjelden gang positiv effekt ved mye tankekaos og tankevirksomhet, men dosen er redusert fra 20 til 5-7,5 mg. Dessuten tar jeg den kanskje bare et par ganger i halvåret fremfor å stå på den fast.

Kan du virkelig ta AP kun ved behov? En her og en der liksom? 

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du virkelig ta AP kun ved behov? En her og en der liksom? 

Den står jo da oppført på at jeg ikke bruker medisinen mot psykose, men som beroligende medisin. Antipsykotisk medisin kan ha mange bruksområder, f.eks. brukes Seroquel i lave doser mot søvn. Nå ble vi sist enige jeg og fastlegen om at resepten slettes, for en 100-pakning varer lenger enn medisinen er holdbar med mitt forbruk, så jeg kan heller be ham om å skrive ut ny resept når eller dersom jeg skulle trenge ny. Hvem vet. Kanskje jeg klarer meg helt uten om to-tre år? Mye positiv fremgang i livet mitt de siste tre-fire årene og jeg ser ingen grunn til at det ikke kan fortsette så lenge jeg får gå i terapi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...