Gå til innhold

Klarte det endelig


RamonaK

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg gjort det. Jeg ringte politiet på mannen. Venter nå på at de skal ringe meg tilbake med hva de kan gjøre , fordi de har egentlig sluttet å deportere folk pga Corona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
7 minutter siden, RamonaK skrev:

Endelig har jeg gjort det. Jeg ringte politiet på mannen. Venter nå på at de skal ringe meg tilbake med hva de kan gjøre , fordi de har egentlig sluttet å deportere folk pga Corona.

Folk må jo få reise hjem, og han hører vel til i Australia? Få han ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Folk må jo få reise hjem, og han hører vel til i Australia? Få han ut!

Ja, men han reiser jo ikke frivillig. Som høres rart ut da. Men de har startet sak mot ham nå. Og de sa han kan bo et annet sted mens han venter på utreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De anbefalte meg å anmelde han, da går det visst fort. Men er bekymret for at det gjør at han lager krøll med omsorgen for barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, RamonaK skrev:

De anbefalte meg å anmelde han, da går det visst fort. Men er bekymret for at det gjør at han lager krøll med omsorgen for barna

Han truer deg mot å anmelde. Få i så fall det også med i en anmeldelse, men ellers kan jeg lite om anmeldelser.

Men synes du har gjort noe utrolig bra for deg selv i dag. Vær enormt stolt av deg selv og den utrolig vanskelige telefonen du tok. Den har tatt deg noen uker å kvinne deg opp til å ta - men endelig... All honnør til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Eva Sofie skrev:

Han truer deg mot å anmelde. Få i så fall det også med i en anmeldelse, men ellers kan jeg lite om anmeldelser.

Men synes du har gjort noe utrolig bra for deg selv i dag. Vær enormt stolt av deg selv og den utrolig vanskelige telefonen du tok. Den har tatt deg noen uker å kvinne deg opp til å ta - men endelig... All honnør til deg.

Takk. Det føltes faktisk ganske godt. Tok meg jo litt tid, men det føltes som en stor ting å gjøre. Jeg vurderer sterkt å anmelde han for vold, men jeg er bare redd for ringvirkningene og for at han kommer til å skape problemer ang barna. Men nå har de ihvertfall startet en utkastelse og deportering sak mot ham , så selvom det kan ta litt tid er han ihvertfall på vei ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Takk. Det føltes faktisk ganske godt. Tok meg jo litt tid, men det føltes som en stor ting å gjøre. Jeg vurderer sterkt å anmelde han for vold, men jeg er bare redd for ringvirkningene og for at han kommer til å skape problemer ang barna. Men nå har de ihvertfall startet en utkastelse og deportering sak mot ham , så selvom det kan ta litt tid er han ihvertfall på vei ut.

Det er godt han nå endelig er på vei ut - få ham ut der han hører hjemme. Hvordan går det med deg nå? Er du trygg? Vet han noe om prosessen mot ham enda og har du ev. fått noen reaksjon? Jeg håper du og barna kan skånes mest mulig fra ham.

Det er dessverre slik i altfor mange saker. Mange menn i dette landet slipper for billig unna fordi kvinnen er, som deg, redd for hva som vil skje med barna og ev. konsekvenser for de selv dersom de er ærlige og forteller hva mannfolket egentlig har stelt i stand - gjerne over lang tid. Og dette vet mannen i mange saker å bruke. Det har du jo selv fortalt om her, at han f.eks. truer med å ta med seg barna. Når en voksen person (mannen din i dette tilfellet) skyver barna fremfor seg som små gisler i en ekteskapelig krangel, da har man sunket langt ned for hva man er villig til å gjøre i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Det er godt han nå endelig er på vei ut - få ham ut der han hører hjemme. Hvordan går det med deg nå? Er du trygg? Vet han noe om prosessen mot ham enda og har du ev. fått noen reaksjon? Jeg håper du og barna kan skånes mest mulig fra ham.

Det er dessverre slik i altfor mange saker. Mange menn i dette landet slipper for billig unna fordi kvinnen er, som deg, redd for hva som vil skje med barna og ev. konsekvenser for de selv dersom de er ærlige og forteller hva mannfolket egentlig har stelt i stand - gjerne over lang tid. Og dette vet mannen i mange saker å bruke. Det har du jo selv fortalt om her, at han f.eks. truer med å ta med seg barna. Når en voksen person (mannen din i dette tilfellet) skyver barna fremfor seg som små gisler i en ekteskapelig krangel, da har man sunket langt ned for hva man er villig til å gjøre i mine øyne.

Nei han vet ingenting. Og politiet sa det var ikke noe problem for meg å være anonym. Han kommer jo mest sannsynligvis til å skjønne at det er meg da. Men innen den tid er han forhåpentligvis på vei ut av landet. Så lenge jeg ikke trigger han på noen måte burde det gå ok. Men det er jo slitsomt da , for det betyr at jeg nesten ikke kan være hjemme. Ja, noen kan være fryktelig manipulerende. Jeg synes også det er fryktelig at noen bruker barna på en sånn måte. Men det er jo et sårt punkt da. Og jeg har ikke så mye sjans mot han når det kommer til omsorgen for barna pga diagnosene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, RamonaK skrev:

Nei han vet ingenting. Og politiet sa det var ikke noe problem for meg å være anonym. Han kommer jo mest sannsynligvis til å skjønne at det er meg da. Men innen den tid er han forhåpentligvis på vei ut av landet. Så lenge jeg ikke trigger han på noen måte burde det gå ok. Men det er jo slitsomt da , for det betyr at jeg nesten ikke kan være hjemme. Ja, noen kan være fryktelig manipulerende. Jeg synes også det er fryktelig at noen bruker barna på en sånn måte. Men det er jo et sårt punkt da. Og jeg har ikke så mye sjans mot han når det kommer til omsorgen for barna pga diagnosene mine. 

Hvorfor kontakter du ikke krisesentret? De kan ordne midlertidig boplass til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fionys skrev:

Hvorfor kontakter du ikke krisesentret? De kan ordne midlertidig boplass til deg.

Ja, men føler at jeg tar plassen til noen som fortjener det mer. Og det er jo mitt hus. Politiet har ihvertfall sagt at de kan ordne at han bor et annet sted , mens han venter på å bli sendt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Håper det går så fort som mulig, men ting tar vel ekstra tid pga corona. 

Ja, den Corona en har virkelig satt verden på pause. Han sa at han skulle prøve å ordne det så det ble prioritert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja, den Corona en har virkelig satt verden på pause. Han sa at han skulle prøve å ordne det så det ble prioritert

Krysser fingrene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RamonaK skrev:

Takk. Det føltes faktisk ganske godt. Tok meg jo litt tid, men det føltes som en stor ting å gjøre. Jeg vurderer sterkt å anmelde han for vold, men jeg er bare redd for ringvirkningene og for at han kommer til å skape problemer ang barna. Men nå har de ihvertfall startet en utkastelse og deportering sak mot ham , så selvom det kan ta litt tid er han ihvertfall på vei ut.

På hvilket grunnlag har de sagt at de kan deportere ham? Har han vært i Norge mer enn tre måneder nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, frosken skrev:

På hvilket grunnlag har de sagt at de kan deportere ham? Har han vært i Norge mer enn tre måneder nå?

Han må deporteres hvis jeg kaster han ut, fordi han har ingen penger og Inget sted og bo. Han har ikke vært i Norge tre måneder enda, men det begynner å nærme seg tror jeg.  Hadde en veldig lang samtale med politiet i går. De har startet utkastelse sak og deportering sak mot han. Politiet sa på den måten trengte han ikke vite at det var jeg som hadde meldt ham inn. Men han anbefalte meg å anmelde han for vold, men hadde forståelse for at jeg ikke ville pga hele situasjonen med meg og barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, frosken skrev:

På hvilket grunnlag har de sagt at de kan deportere ham? Har han vært i Norge mer enn tre måneder nå?

Men akkurat hvilke grunnlag og lover osv som er involvert er jeg ikke sikker på. Jeg bare forklarte politiet alt og spurte hva slags muligheter jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, RamonaK skrev:

Han må deporteres hvis jeg kaster han ut, fordi han har ingen penger og Inget sted og bo. Han har ikke vært i Norge tre måneder enda, men det begynner å nærme seg tror jeg.  Hadde en veldig lang samtale med politiet i går. De har startet utkastelse sak og deportering sak mot han. Politiet sa på den måten trengte han ikke vite at det var jeg som hadde meldt ham inn. Men han anbefalte meg å anmelde han for vold, men hadde forståelse for at jeg ikke ville pga hele situasjonen med meg og barna. 

Har han utøvet vold mot deg nå mens han har vært i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Har han utøvet vold mot deg nå mens han har vært i Norge?

Mest psykisk. Ikke noe fysisk,kun tatt litt hardt i meg og kastet ting på meg. Mye trusler. Sånn , jeg skal kutte strupen din når du sover. Og jeg har så lyst til å drepe deg . Eller hvis du ikke holder kjeft tar jeg hodet ditt og smeller det i veggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Mest psykisk. Ikke noe fysisk,kun tatt litt hardt i meg og kastet ting på meg. Mye trusler. Sånn , jeg skal kutte strupen din når du sover. Og jeg har så lyst til å drepe deg . Eller hvis du ikke holder kjeft tar jeg hodet ditt og smeller det i veggen. 

Tror jeg hadde valgt å anmelde dette. Og jeg hadde nok bedt om bistandsadvokat. Dette er en veldig kompleks situasjon, dersom han skal kastes ut av leiligheten og deporteres direkte, så har han også rettigheter med hensyn å få vite hva som er grunnlaget for dette. Han oppholder seg jo foreløpig ikke ulovlig i Norge og er heller ikke anmeldt for noe kriminelt. Det normale er at han da vil få en frist for å forlate Norge og en mulighet til å ordne dette selv. Jeg er ikke trygg på at det er tilstrekkelig at du har ringt politiet og sagt du vil ha ham ut, det må noe mer til for at de skal kunne deportere ham direkte, tror jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...