Gå til innhold

Klarte det endelig


RamonaK

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, frosken skrev:

Tror jeg hadde valgt å anmelde dette. Og jeg hadde nok bedt om bistandsadvokat. Dette er en veldig kompleks situasjon, dersom han skal kastes ut av leiligheten og deporteres direkte, så har han også rettigheter med hensyn å få vite hva som er grunnlaget for dette. Han oppholder seg jo foreløpig ikke ulovlig i Norge og er heller ikke anmeldt for noe kriminelt. Det normale er at han da vil få en frist for å forlate Norge og en mulighet til å ordne dette selv. Jeg er ikke trygg på at det er tilstrekkelig at du har ringt politiet og sagt du vil ha ham ut, det må noe mer til for at de skal kunne deportere ham direkte, tror jeg. 

 

Ja, jeg vurderer det sterkt. Jeg vet jeg er feig, men jeg er ganske redd. Ikke bare for han, men også for alle konsekvensene. Men du har nok rett, politiet sa at hvis jeg anmeldte ham, kom han til å bli deportert ganske fort. Og jeg kan også evt droppe anmeldelsen senere sa han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Ja, jeg vurderer det sterkt. Jeg vet jeg er feig, men jeg er ganske redd. Ikke bare for han, men også for alle konsekvensene. Men du har nok rett, politiet sa at hvis jeg anmeldte ham, kom han til å bli deportert ganske fort. Og jeg kan også evt droppe anmeldelsen senere sa han. 

Du vil sannsynlig ha mindre grunn til å være redd om du sørger for anmeldelse og at du etablerer kontakt med en advokat. Jeg tror at det å gjøre dette "halvveis" kan medføre en veldig ugrei situasjon. Det er tross alt din ektefelle som er på lovlig besøk i Norge, så langt. Og jeg anser det ikke for gitt at han vil bli kastet ut umiddelbart. Kanskje vil han klare å få lånt nok penger av noen til at politiet kun sier han må holde seg unna deg, men at det for øvrig er opp til ham hva han gjør de siste ukene av sitt turistvisum i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Du vil sannsynlig ha mindre grunn til å være redd om du sørger for anmeldelse og at du etablerer kontakt med en advokat. Jeg tror at det å gjøre dette "halvveis" kan medføre en veldig ugrei situasjon. Det er tross alt din ektefelle som er på lovlig besøk i Norge, så langt. Og jeg anser det ikke for gitt at han vil bli kastet ut umiddelbart. Kanskje vil han klare å få lånt nok penger av noen til at politiet kun sier han må holde seg unna deg, men at det for øvrig er opp til ham hva han gjør de siste ukene av sitt turistvisum i Norge. 

Ja du har et godt poeng. Men tror du det er nok det han har gjort for å anmelde han? Jeg har jo ingen bevis eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja du har et godt poeng. Men tror du det er nok det han har gjort for å anmelde han? Jeg har jo ingen bevis eller noe. 

Han har kommet med grove trusler, det er nok til at han skal fjernes fra boligen - så fremt du vil bli trodd. Du bør få hjelp av en bistandsadvokat til å vurdere hva som er de gode løsningene. 

Hva sier han selv nå om utreise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Han har kommet med grove trusler, det er nok til at han skal fjernes fra boligen - så fremt du vil bli trodd. Du bør få hjelp av en bistandsadvokat til å vurdere hva som er de gode løsningene. 

Hva sier han selv nå om utreise?

Ja, jeg vurderer det sterkt. 

Han sier ingenting, jeg har prøvd å spørre hva som skjer , men da blir han bare sint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, RamonaK skrev:

Mest psykisk. Ikke noe fysisk,kun tatt litt hardt i meg og kastet ting på meg. Mye trusler. Sånn , jeg skal kutte strupen din når du sover. Og jeg har så lyst til å drepe deg . Eller hvis du ikke holder kjeft tar jeg hodet ditt og smeller det i veggen. 

Det er jo mer enn ille nok dette her til at du kan anmelde han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

Det er jo mer enn ille nok dette her til at du kan anmelde han. 

Er det? Jeg vet liksom ikke lenger jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Er det? Jeg vet liksom ikke lenger jeg

Ja, det er det. Jeg ble oppfordret til å anmelde på grunn av psykisk vold og politiet tok det seriøst når jeg først klarte å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Ja, det er det. Jeg ble oppfordret til å anmelde på grunn av psykisk vold og politiet tok det seriøst når jeg først klarte å gjøre det. 

Ok. Det er bra de tok det seriøst. Er vel egentlig litt en av de tingene jeg er redd for. Å ikke bli tatt seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, RamonaK skrev:

Ok. Det er bra de tok det seriøst. Er vel egentlig litt en av de tingene jeg er redd for. Å ikke bli tatt seriøst. 

Kanskje du kan ta opptak av trusler så du har dokumentasjon. Sette telefonen på opptak når samtalen drar seg i den retning? Det er fullt lovlig, så lenge du er en del av samtalen. 

Anonymkode: 021e9...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, RamonaK skrev:

Ok. Det er bra de tok det seriøst. Er vel egentlig litt en av de tingene jeg er redd for. Å ikke bli tatt seriøst. 

Din situasjon handler om mye mer enn å bli tatt seriøst. Dersom du mener han er i stand til å utøve alvorlig vold og ikke bare kommer med tomme trusler, så bør du forsøke å unngå en situasjon hvor ting eskalerer. I tillegg til det jeg har skrevet tidligere, så synes jeg du skal snakke med noen på nærmeste krisesenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan ta opptak av trusler så du har dokumentasjon. Sette telefonen på opptak når samtalen drar seg i den retning? Det er fullt lovlig, så lenge du er en del av samtalen. 

Anonymkode: 021e9...966

Ja, jeg kan jo prøve det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, frosken skrev:

Din situasjon handler om mye mer enn å bli tatt seriøst. Dersom du mener han er i stand til å utøve alvorlig vold og ikke bare kommer med tomme trusler, så bør du forsøke å unngå en situasjon hvor ting eskalerer. I tillegg til det jeg har skrevet tidligere, så synes jeg du skal snakke med noen på nærmeste krisesenter. 

Ja, jeg skal finne nærmeste og ta en telefon dit. Ja, jeg holder meg unna ham så godt jeg kan. Så lenge jeg ikke trigger ham på noen måte går det ok. Han er definitivt i stand til å utøve vold , det har jeg erfart før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, dolmio skrev:

Lykke til, TS. Håper det ordner seg for deg og barna nå ❤️

Tusen takk ❤️ hatt skikkelig tankekjør ang anmeldelse, skal skal ikke skal.... 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Tusen takk ❤️ hatt skikkelig tankekjør ang anmeldelse, skal skal ikke skal.... 😝

Råder deg tll å anmelde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, dolmio skrev:

Råder deg tll å anmelde. 

Ja heller litt den veien. Snakket med moren min om dette, hun mente jeg ikke burde, så det gjorde meg veldig usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
3 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja heller litt den veien. Snakket med moren min om dette, hun mente jeg ikke burde, så det gjorde meg veldig usikker.

Det er opp til deg om du vil anmelde eller ikke - men du må tenke på din og barnas sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...