Gå til innhold

Klarte det endelig


RamonaK

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Politiet kan hjelpe med det fikk jeg beskjed om , så jeg satser på det tror jeg. 

En av grunnene til at du trenger bistandsadvokat, er at etter en anmeldelse eller begjæring om utkastelse, så vil også mannen din ha rett på juridisk hjelp og korrekt saksbehandling. Det er viktig at noen med fagkunnskap vurderer på hvilken måte du og barna kommer tryggest ut av denne situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, frosken skrev:

En av grunnene til at du trenger bistandsadvokat, er at etter en anmeldelse eller begjæring om utkastelse, så vil også mannen din ha rett på juridisk hjelp og korrekt saksbehandling. Det er viktig at noen med fagkunnskap vurderer på hvilken måte du og barna kommer tryggest ut av denne situasjonen. 

Ok. Politiet sa til meg at han kommer til å bli deportert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Ok. Politiet sa til meg at han kommer til å bli deportert. 

Det følger av alminnelige rettssikkerhetsprinsipper at også hans versjon av historien skal bli hørt. Foreløpig oppholder han seg ikke ulovlig i Norge, foreløpig er han en mann som besøker sin ektefelle på turistvisum. Det er avgjørende at saksgangen her blir ryddig, så pass på at du til enhver tid oppgir korrekte opplysninger. Ikke legg til eller trekk noe fra når du informerer om hva som har skjedd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Det følger av alminnelige rettssikkerhetsprinsipper at også hans versjon av historien skal bli hørt. Foreløpig oppholder han seg ikke ulovlig i Norge, foreløpig er han en mann som besøker sin ektefelle på turistvisum. Det er avgjørende at saksgangen her blir ryddig, så pass på at du til enhver tid oppgir korrekte opplysninger. Ikke legg til eller trekk noe fra når du informerer om hva som har skjedd. 

Hmm. Ok. Ja. Selvfølgelig skal jeg fortelle sannheten. Har ikke tenkt til å legge til noe eller noe sånt. Trekke fra blir jo litt verre, vi snakker jo over åtte år med ting er ikke alltid lett å komme på alt. Kanskje jeg burde skrive en liste. ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RamonaK skrev:

Hmm. Ok. Ja. Selvfølgelig skal jeg fortelle sannheten. Har ikke tenkt til å legge til noe eller noe sånt. Trekke fra blir jo litt verre, vi snakker jo over åtte år med ting er ikke alltid lett å komme på alt. Kanskje jeg burde skrive en liste. ? 

Jeg tror det klart viktigste er det som har skjedd perioden han har vært i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg tror det klart viktigste er det som har skjedd perioden han har vært i Norge. 

Ok, politiet sa det var best å fortelle alt sammen. At selvom det hadde skjedd i Australia hadde det ingenting å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå vet jeg ihvertfall hvor vi står. Kom hjem fra kvelds turen min, og da lå alle brudebildene og rammene i biter utover plenen, pluss at gifteringen hans ligger flatklemt på bordet i gangen. ( Hvordan han har fått til å flatklemme den er et under)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja nå vet jeg ihvertfall hvor vi står. Kom hjem fra kvelds turen min, og da lå alle brudebildene og rammene i biter utover plenen, pluss at gifteringen hans ligger flatklemt på bordet i gangen. ( Hvordan han har fått til å flatklemme den er et under)

Ta bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cathlin skrev:

Ta bilder

God ide. Må bare vente til han legger seg så han ikke skjønner hva jeg holder på med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja nå vet jeg ihvertfall hvor vi står. Kom hjem fra kvelds turen min, og da lå alle brudebildene og rammene i biter utover plenen, pluss at gifteringen hans ligger flatklemt på bordet i gangen. ( Hvordan han har fått til å flatklemme den er et under)

 

7 minutter siden, RamonaK skrev:

God ide. Må bare vente til han legger seg så han ikke skjønner hva jeg holder på med. 

Har han sagt noe de siste dagene om når han vil reise? Og hva med å fylle ut papirer for separasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

 

Har han sagt noe de siste dagene om når han vil reise? Og hva med å fylle ut papirer for separasjon?

Nei, han har ikke det. Han har ikke penger til billetten. Viser seg at han har lyvet en del om ting som har med dette å gjøre. Så jeg vet ikke hva som skjer. Tørr ikke snakke med ham om separasjon for å være ærlig. Vil helst ha han ut av huset først. Det er greit når han sier han vil skilles osv, men hvis jeg er enig i det eller sier jeg vil skilles blir han fryktelig sint. Det var jo snakk om at vi skulle skilles, men neste dag var det liksom helt glemt og et nei tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, RamonaK skrev:

Ja nå vet jeg ihvertfall hvor vi står. Kom hjem fra kvelds turen min, og da lå alle brudebildene og rammene i biter utover plenen, pluss at gifteringen hans ligger flatklemt på bordet i gangen. ( Hvordan han har fått til å flatklemme den er et under)

Så utrolig barnslig han er. Og det virker som en form for hersketekninkk/maktdemonstrasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Så utrolig barnslig han er. Og det virker som en form for hersketekninkk/maktdemonstrasjon..

Ja det er veldig barnslig. Han har noen sånne. Den mest irriterende er når han flytter på eller gjemmer tingene , som tlf lader en bok osv. Jeg tror jo at jeg virkelig holder på å bli sprø,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja det er veldig barnslig. Han har noen sånne. Den mest irriterende er når han flytter på eller gjemmer tingene , som tlf lader en bok osv. Jeg tror jo at jeg virkelig holder på å bli sprø,

Er det mulig...Nei jeg håper du klarer å ringe politiet i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Fionys skrev:

Etter min mening burde ikke barna være nødt til å bo hos dere. Stakkars barn! 

Enig med deg. Her er det nok av problemer hos både far og mor, og ingen barn skulle måtte behøve å vokse opp hos disse foreldrene. Mest sannsynlig vil de få det bedre i fosterhjem. Barna tar jo skade av å bo med de foreldrene de har nå, og enn hvor mye Ramona sier at barna har det bra, så faller det på sin egen urimelighet. Disse barna kan umulig ha det bra! Selv om far reiser og foreldrene blir skilt, er det såpass mye igjen hos mor til at hun kan greie å fostre dem opp på en god nok måte. Synd å si det, men det er nok sannheten. 

Anonymkode: 38c49...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Her er det nok av problemer hos både far og mor, og ingen barn skulle måtte behøve å vokse opp hos disse foreldrene. Mest sannsynlig vil de få det bedre i fosterhjem. Barna tar jo skade av å bo med de foreldrene de har nå, og enn hvor mye Ramona sier at barna har det bra, så faller det på sin egen urimelighet. Disse barna kan umulig ha det bra! Selv om far reiser og foreldrene blir skilt, er det såpass mye igjen hos mor til at hun kan greie å fostre dem opp på en god nok måte. Synd å si det, men det er nok sannheten. 

Anonymkode: 38c49...7b2

 

2 timer siden, Fionys skrev:

Etter min mening burde ikke barna være nødt til å bo hos dere. Stakkars barn! 

Ja jeg har vært veldig åpen i en tidligere tråd at jeg er fullstendig klar over at jeg kommer til kort, og at jeg er usikker på om jeg klarer det. Barnevernet har vært involvert med meg siden februar, og de mener det er best at barna bor hos meg. Jeg er jo selvfølgelig klar over at dette er noe som kan forandre seg i fremtiden. Men for nå mener barnevernet at de har det best hos meg, og de prøver å hjelpe meg i form av tiltak som avlastning, betale SFO , miljøarbeider osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fionys skrev:

Etter min mening burde ikke barna være nødt til å bo hos dere. Stakkars barn! 

Men jeg vil nå tro at barnevernet har bedre innsyn i saken og kompetanse til å vurdere hva som vil bli best for de enn noen av oss her på forumet. Det beste er jo hvis det kan bli tilrettelagt slik at de får være hos sin mor. Så lenge de kommer til en løsning som er god nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Men jeg vil nå tro at barnevernet har bedre innsyn i saken og kompetanse til å vurdere hva som vil bli best for de enn noen av oss her på forumet. Det beste er jo hvis det kan bli tilrettelagt slik at de får være hos sin mor. Så lenge de kommer til en løsning som er god nok. 

Det er akkurat det barnevernet mener også. At så lenge jeg får litt praktisk hjelp og avlastning burde det gå bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss at nå skal de jo begynne i barnehagen og skolen. Sønnen gikk 60% i tre måneder, men før det har jeg vært med de 24/7, og det er en ganske stor og slitsom jobb. Bare at de begynner skole og barnehage kommer til å utgjøre en kjempe forskjell for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...