Gå til innhold

Klarte det endelig


RamonaK

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, dolmio skrev:

Det er opp til deg om du vil anmelde eller ikke - men du må tenke på din og barnas sikkerhet.

Ja. Det er jo ikke bra for barna å ha det sånn heller. 

1 minutt siden, dolmio skrev:

Politiet tar slike saker skikkelig på alvor. Jeg har selv vært gjennom det, og har nylig vært med og støttet en venn gjennom en slik prosess. 
 

https://www.politiet.no/rad/vold-i-nare-relasjoner/

Ja, ok. Er bare litt redd for hva som kommer til å skje med omsorgen for barna. Så hva skjer egentlig hvis jeg anmelder. Kommer de å henter han ganske raskt eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dolmio
4 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja. Det er jo ikke bra for barna å ha det sånn heller. 

Ja, ok. Er bare litt redd for hva som kommer til å skje med omsorgen for barna. Så hva skjer egentlig hvis jeg anmelder. Kommer de å henter han ganske raskt eller? 

Jeg vet ikke hva som vil skje i din sak. Men jeg ville snakket med politiet og stilt dem disse spørsmålene. Politiet jobber som rådgivere også, og du kan snakke med dem og spørre hva som skjer om du anmelder samt spørre de hva de synes er best at du gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dolmio skrev:

Jeg vet ikke hva som vil skje i din sak. Men jeg ville snakket med politiet og stilt dem disse spørsmålene. Politiet jobber som rådgivere også, og du kan snakke med dem og spørre hva som skjer om du anmelder samt spørre de hva de synes er best at du gjør. 

Ja. For det gjør det jo litt komplisert at han ikke er herfra. Han har ingen penger eller et sted å bo. Ja, kanskje jeg burde ringe igjen å høre. Det eneste jeg vil er å få han ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Ja. For det gjør det jo litt komplisert at han ikke er herfra. Han har ingen penger eller et sted å bo. Ja, kanskje jeg burde ringe igjen å høre. Det eneste jeg vil er å få han ut...

Det er viktig at du gjør det som skal til for at du og bana blir trygge nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, dolmio skrev:

Det er viktig at du gjør det som skal til for at du og bana blir trygge nå ❤️

Ja, jeg skal ringe. Er anmeldelser en sånn 9-4 ting? Bor ganske langt unna stasjonen så er nødt til å ringe. Jeg må vel kanskje spørre om hva som skjer med han, de kan jo ikke forvente at han bor her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
2 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja, jeg skal ringe. Er anmeldelser en sånn 9-4 ting? Bor ganske langt unna stasjonen så er nødt til å ringe. Jeg må vel kanskje spørre om hva som skjer med han, de kan jo ikke forvente at han bor her. 

Det vet jeg ikke. Men du kan jo ringe 02800 og spørre. La oss få høre hvordan det går med dere ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, dolmio skrev:

Det vet jeg ikke. Men du kan jo ringe 02800 og spørre. La oss få høre hvordan det går med dere ❤️

Takk ❤️ du er snill 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Glitter skrev:

Ja, det er det. Jeg ble oppfordret til å anmelde på grunn av psykisk vold og politiet tok det seriøst når jeg først klarte å gjøre det. 

Det du opplever er helt klart psykisk vold i form av direkte trusler. Du bør også få med materiell vold. Du beskrev tidligere hvordan han hadde gått til angrep på/knust gjenstander. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, XbellaX skrev:

Det du opplever er helt klart psykisk vold i form av direkte trusler. Du bør også få med materiell vold. Du beskrev tidligere hvordan han hadde gått til angrep på/knust gjenstander. 

Ikke bare psykisk og materiell vold han har bedrevet. Ramona har fortalt tidligere at han også har kastet det lille spedbarnet sitt bortover i lufta sånn at hun måtte skynde seg og fange henne opp før hun traff gulvet. DET er alvorlig! 

Anonymkode: 38c49...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, XbellaX skrev:

Det du opplever er helt klart psykisk vold i form av direkte trusler. Du bør også få med materiell vold. Du beskrev tidligere hvordan han hadde gått til angrep på/knust gjenstander. 

Jeg tror det var meg du mente, så jeg svarer jeg 😄 ja, har tatt med materiell vold også. Politiet sa også at fysisk vold kan bli tatt med selvom det meste skjedde i Australia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke bare psykisk og materiell vold han har bedrevet. Ramona har fortalt tidligere at han også har kastet det lille spedbarnet sitt bortover i lufta sånn at hun måtte skynde seg og fange henne opp før hun traff gulvet. DET er alvorlig! 

Anonymkode: 38c49...7b2

Ja, alt blir tatt med. Fortalte politiet alt sammen. Noe av det kan bli litt vanskeligere å bevise osv. Men målet mitt er forsåvidt ikke å få han i fengsel, men få han ut av livene våre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lærte et nytt begrep i dag. Latent vold. Visste ikke engang det fantes et begrep for det. Men det beskriver så utrolig godt hvordan jeg har levd store deler av livet mitt. Tror kanskje jeg har blitt litt immun, trodde nesten det var vanlig å ha det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RamonaK skrev:

Lærte et nytt begrep i dag. Latent vold. Visste ikke engang det fantes et begrep for det. Men det beskriver så utrolig godt hvordan jeg har levd store deler av livet mitt. Tror kanskje jeg har blitt litt immun, trodde nesten det var vanlig å ha det sånn. 

Det er vel også det du driver med i disse dager, høres det ut som i hvertfall. Alt blir strategisk adferd for å unngå ny vold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, XbellaX skrev:

Det er vel også det du driver med i disse dager, høres det ut som i hvertfall. Alt blir strategisk adferd for å unngå ny vold. 

Ja, det blir sånn. Snakker aldri om ting, prøver ikke lage lyder, prøver å holde meg unna, går lange turer. Forholdet blir som et slags sjakkspill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
16 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja, det blir sånn. Snakker aldri om ting, prøver ikke lage lyder, prøver å holde meg unna, går lange turer. Forholdet blir som et slags sjakkspill. 

Velkjent. «For husfredens skyld», som min mor sa.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, dolmio skrev:

Velkjent. «For husfredens skyld», som min mor sa.. 

Jepp. For husfreden. Men nå braker det snart løs. Skal ringe politiet i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RamonaK skrev:

Jepp. For husfreden. Men nå braker det snart løs. Skal ringe politiet i morgen.

Jeg føler at jeg maser, men jeg gjentar at du bør få etablert kontakt med en bistandsadvokat. Det kan fort bli masse kaos i denne saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, frosken skrev:

Jeg føler at jeg maser, men jeg gjentar at du bør få etablert kontakt med en bistandsadvokat. Det kan fort bli masse kaos i denne saken. 

Politiet kan hjelpe med det fikk jeg beskjed om , så jeg satser på det tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...