Gå til innhold

Mye tankespinn, glemmer plutselig hva jeg tenkte og gjorde nettopp foreks..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir iblant veldig engstelig, fordi jeg går ofte med et hode full av tankespinn, og noen fåtallsganger i løpet av dagen så glemmer jeg hva jeg tenkte på, er det normalt å glemme en tanke iblant?  Tror jeg er litt for opptatt av å ha full kontroll på alt... Har hatt det slik i over 20 år, og så begynner jeg ofte å dvele ved at jeg glemmer tanker. Var det noe viktig? osv... Det skjer ikke hele tiden, men noen fåtalls ganger i løpet av en dag. Jo mer stresset jeg er, jo mer skjer det. 

Anonymkode: 74766...f9b

Fortsetter under...

AnonymBruker

Foreks kan jeg glemme at jeg satte en kopp opp i skapet, fordi jeg gikk så veldig i egne tanker. Synes det kan ibant være nokså irriterende og ikke ha fullt og helt husk på alt jeg tenker og gjør. Men tror jeg er litt overkontroll-freak, for det er det som vi gjør automatisk som jeg glemmer å huske om jeg har gjort osv. Har hatt det i over 20 år, så jeg tror ikke det er Alzheimers ihvertfall. :) 

AnonymBruker
3 minutter siden, Glitter skrev:

Det er helt normalt. Inntil et visst punkt i alle fall. Jeg kan reise meg fra sofaen, gå til kjøkkenet 5 meter unna også har jeg glemt hva jeg skulle. :)

Jeg har iblant lurt på om det var normalt. Men hørte at en kollega kunne glemme på samme måte. 

Ja det er som du beskriver. Det skjer ofte under tankekjør. Jeg tenker gjerne på flere ting samtidig, går automatisk inn på kjøkkenet og glemmer hva jeg skulle. Det skjer ikke så ofte, men iblant. Mest når jeg har mye tanker på alt mulig annet i hode samtidig. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har iblant lurt på om det var normalt. Men hørte at en kollega kunne glemme på samme måte. 

Ja det er som du beskriver. Det skjer ofte under tankekjør. Jeg tenker gjerne på flere ting samtidig, går automatisk inn på kjøkkenet og glemmer hva jeg skulle. Det skjer ikke så ofte, men iblant. Mest når jeg har mye tanker på alt mulig annet i hode samtidig. 

Ja jeg kan tenke meg til at for de av oss som sliter med mye tankekjør og dermed kanskje går mye og svimer rundt på autopilot så skjer det oftere. Medisiner kan nok også forsterke slikt. 

AnonymBruker
6 minutter siden, Glitter skrev:

Ja jeg kan tenke meg til at for de av oss som sliter med mye tankekjør og dermed kanskje går mye og svimer rundt på autopilot så skjer det oftere. Medisiner kan nok også forsterke slikt. 

Jeg går ikke på medisiner. Jeg er nok en kontrollfreak. Har angst for å tråkke på noe spisst foreks noe som kan stikke meg i foten og gi meg blodforgiftning, så jeg stresser mye med å tenke over steg og følge med. Helt syk ide. Men har hatt det sånn i haugevis av år. Legen tar det ikke på alvor og sier bare at jeg må lære meg å stresse mindre. Jeg tror det er en slags tvangstanke. 

Jeg tror det problemet kombinert med det som er naturlig gjør at jeg iblant glemmer ting jeg skulle gjøre / ting jeg tenker på osv. Men på jobben så ser jeg at mange av kollegaene også glemmer. 

Tankene går lett på autopilot samtidig som jeg svimer rundt ja. :)

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det høres ut som et sunnhetstegn for din del å ha tankene på andre steder enn hva du gjør her og nå, for å kunne slippe opp på det ekstreme kontrollbehovet ditt, for det er ikke "normalt" eller du burde jobbe med deg selv om å ha et mindre kontrollbehov.

Spør deg selv hvorfor du må ha så mye kontroll over hva du gjør hele tiden? Er grunnen realistisk og nødvendig i dag om du er helt ærlig mot deg selv? Hva skjer om du slipper opp litt på kontrollbehovet annet enn at du blir engstelig? Trolig skjer ingenting galt i hjemmet ditt eller med noen personer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...