AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 Du som har Tourettes Syndrome.. Kan du se her litt. Når fikk du diagnosen og hvor gammel er du nå? Kommenterer familiemedlemmer noe når du ticser mye? Jeg er 25 å samboer med verdens fineste kjæreste. MEN, hver gang jeg ticser mye så får jeg det blikket at, åhh sånn det er nå ja.. Ja, tics går veldig opp å ned. Noen ganger mye å noen ganger lite/mindre. ❤ Anonymkode: cc2f1...a99 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/455884-du-med-tourettes-syndrome-vet-noen-med-touretteshver-s%C3%A5-snill-%C3%A5-se-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 25 å samboer med verdens fineste kjæreste. MEN, hver gang jeg ticser mye så får jeg det blikket at, åhh sånn det er nå ja.. Ja, tics går veldig opp å ned. Noen ganger mye å noen ganger lite/mindre. ❤ Anonymkode: cc2f1...a99 Jeg kan ikke bidra noe ift. tics, men jeg har noen tanker rundt en samboers holdning til ting du faktisk ikke kan gjøre noe med eller kan gjøre noe med i begrenset grad. Jeg synes faktisk at det å sende deg et blikk som sier "er du sånn igjen nå" faktisk er respektløst gjort, og hadde jeg vært deg, hadde jeg snakket med ham/henne hva det gjør med deg å få slike blikk. Det er litt som å bli irritert på en blind fordi han er blind og ikke har lært seg å bruke de øynene han har fått utdelt som andre folk. Dvs. å ha forventninger til folk som åpenbart er uoppnåelige. Da skal man heller ikke kritisere en person for å ha visse begrensninger eller en viss type oppførsel. Det er det samme som at jeg kritiseres for å få epilepsianfall? En sykdom i hjernen jeg kan gjøre visse tiltak for å forebygge anfall, men kommer anfall, så spør de ikke om det passer først. Da tenker jeg mest på store krampeanfall. Jeg har i blant spurt min samboer om han ikke blir lei alt "surret" jeg kan finne på i forbindelse med epilepsien nå som jeg ikke lenger får krampeanfall, noen dager og perioder er verre enn andre, men jeg synes han har en fin holdning til det: Hvorfor gidde å irritere seg over det når jeg likevel ikke kan gjøre noe med det? Riktignok spør han meg i blant om jeg har husket å ta medisinene mine når "surret" øker litt i intensitet, noe jeg er glad for, for ofte ligger da medisinene igjen da i dosetten. Og det er her jeg kommer tilbake til din samboer: Hvorfor skal han egentlig gidde å bruke energi på å sende deg negative og nedlatende blikk når du i mindre grad kan noe for ticsene dine? Jeg tror han gjør livet lettere både for seg selv og deg om han hadde valgt samme fine holdning som min samboer: Dette kan jeg uansett gjøre lite med, så da gidder jeg ikke bruke mye med energi på å irritere meg over det heller. 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/455884-du-med-tourettes-syndrome-vet-noen-med-touretteshver-s%C3%A5-snill-%C3%A5-se-her/#findComment-3987633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurven Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du som har Tourettes Syndrome.. Kan du se her litt. Når fikk du diagnosen og hvor gammel er du nå? Kommenterer familiemedlemmer noe når du ticser mye? Jeg er 25 å samboer med verdens fineste kjæreste. MEN, hver gang jeg ticser mye så får jeg det blikket at, åhh sånn det er nå ja.. Ja, tics går veldig opp å ned. Noen ganger mye å noen ganger lite/mindre. ❤ Anonymkode: cc2f1...a99 Jeg regner med at du hadde disse tipsene når dere ble sammen. Så han har vært klar over dem hele tida. Jeg tenker at hvis han skal leve med de positive sidene dine, må han også ta med seg det han ikke liker også. Han er faktisk sammen med hele deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/455884-du-med-tourettes-syndrome-vet-noen-med-touretteshver-s%C3%A5-snill-%C3%A5-se-her/#findComment-3987642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villanda Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Du som har Tourettes Syndrome.. Kan du se her litt. Når fikk du diagnosen og hvor gammel er du nå? Kommenterer familiemedlemmer noe når du ticser mye? Jeg er 25 å samboer med verdens fineste kjæreste. MEN, hver gang jeg ticser mye så får jeg det blikket at, åhh sånn det er nå ja.. Ja, tics går veldig opp å ned. Noen ganger mye å noen ganger lite/mindre. ❤ Anonymkode: cc2f1...a99 Fikk diagnose i begynnelsen av 20-åra. Familien kommenterte det før. Da jeg var barn kalla de det bare "uvaner" og bad meg stoppe med det. Veldig skjeldent kommentarer nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/455884-du-med-tourettes-syndrome-vet-noen-med-touretteshver-s%C3%A5-snill-%C3%A5-se-her/#findComment-3987712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.