Gå til innhold

Sjekke seg for hjerneskade privat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har blitt sjekket i det offentlige. Både for å se om det er "noe" i hjernen min pga psyken, og etter fall på grunn av besvimelse og etter vold. 

Så i mitt tilfelle har det blitt gjort flere ganger uten at jeg har bedt om det. Du kan jo ta det opp med legen din?

Gjest Hjerneskada
Akkurat nå, Glitter skrev:

Jeg har blitt sjekket i det offentlige. Både for å se om det er "noe" i hjernen min pga psyken, og etter fall på grunn av besvimelse og etter vold. 

Så i mitt tilfelle har det blitt gjort flere ganger uten at jeg har bedt om det. Du kan jo ta det opp med legen din?

Ja, kan jo spørre. Men i hvilken sammenheng var det du endte opp med å bli undersøkt i hodet? Var det mens du var innlagt? 

27 minutter siden, Hjerneskada skrev:

Ja, kan jo spørre. Men i hvilken sammenheng var det du endte opp med å bli undersøkt i hodet? Var det mens du var innlagt? 

Ja det var under en eller annen innleggelse. Fordi jeg hadde hatt et så dramatisk og plutselig funksjonsfall og endring av personlighet. Familien kjente meg ikke igjen på en måte, og på bakgrunn av det ble jeg henvist til sykehuset. De fant ikke noe da, så var bare et massivt psykisk sammenbrudd som førte til gjennombrudd av sykdom. Ble etter dette henvist til, og utredet av nevropsykolog. 

Endret av Glitter
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan betale for MR-scan selv ved enkelte private sykehus/plasser som f.eks Aleris. Vet ikke om det er det du tenker på?

Anonymkode: eb024...bc2

Dette har vært oppe som tema før på DOL og Kupton har rett. Jeg hevdet også den gangen at det var mulig å komme til uten legehenvisning, men ble gjort oppmerksom på at det står på nettsiden til Aleris at det faktisk ikke er mulig om man leser godt nok: "Alle som skal få utført en radiologisk undersøkelse må ha henvisning fra lege, kiropraktor eller manuellterapeut. Henvisningen må inneholde en begrunnelse for hvorfor det er ønskelig å utføre en MR-undersøkelse, samt andre relevante opplysninger om din skade/sykdom, eller dine symptomer. Alle røntgenhenvisninger kan brukes, selv om det ikke står "Aleris" på den. Vi har offentlig avtale der du kun betaler egenandel for undersøkelsen, men du kan også velge å betale for undersøkelsen privat hvis du ønsker time raskt."

Annonse

AnonymBruker
36 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Dette har vært oppe som tema før på DOL og Kupton har rett. Jeg hevdet også den gangen at det var mulig å komme til uten legehenvisning, men ble gjort oppmerksom på at det står på nettsiden til Aleris at det faktisk ikke er mulig om man leser godt nok: "Alle som skal få utført en radiologisk undersøkelse må ha henvisning fra lege, kiropraktor eller manuellterapeut. Henvisningen må inneholde en begrunnelse for hvorfor det er ønskelig å utføre en MR-undersøkelse, samt andre relevante opplysninger om din skade/sykdom, eller dine symptomer. Alle røntgenhenvisninger kan brukes, selv om det ikke står "Aleris" på den. Vi har offentlig avtale der du kun betaler egenandel for undersøkelsen, men du kan også velge å betale for undersøkelsen privat hvis du ønsker time raskt."

Det var jeg ikke klar over, trodde man bare kunne gå privat og ta røntgenundersøkelser. Mulig man kan gå til en lege på f.eks Aleris å enkelt få en henvisning? Men en fmri er sikkert svært vanskelig å få, og det får man nok ikke tatt på private sykehus/sentre vil jeg tro. En standard MR-scan pleier kanskje ikke å være så vanskelig å få? Jeg fikk i hvert fall MR-scan pga psykiske problemer, det var dog mens jeg hadde psykotiske symptomer, ikke i ettertid. 

Anonymkode: eb024...bc2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...