Gå til innhold

Hvem skal jeg kontakte?

Anbefalte innlegg

Trenger nok mer hjelp enn Imovane og sykmelding. Fornuften min minker. Hvem bør jeg kontakte

Jeg spurte på e-melding behandler før hun gikk på  ferie hvem jeg skulle kontakte hvis behov for resepter/sykmelding/anna. Fastlege, DPS eller AAT. Hun svarte at hun så gjennom resepter og ved behov for sykemelding skulle jeg kontakte fastlege.  kontakt med fastlege fredag. Fikk Imovane og sykmelding. Jeg tror jeg trenger mer hjelp. Greier ikke holde på fornuften lenger (ikke snakk om selvmord, men ) vil sørge for å sove så mye som mulig, og jeg vet det ikke er smart. Redd for hva de tenker om meg, men hvis det først er sånn. at jeg gjør sånnt, det er bedre å be om hjelp?  Lar det gå til i morgen. Håper å kunne henvises til TMS, og tror avtaler med AAT ville være bra i mellomtiden. Lettere å ikke prøve sove hele tiden hvis en har avtaler med noen.  Hjulpet når hatt avtaler med venner, men det passer jo ikke alltid.

Vet ikke om får AAT. Det står i planen ved alvorlig depresjon, hvilket jeg ikke har, men tror avtaler med dem ville hjelpe for å unngå at jeg tar medisiner for å sove hele døgnet.

Både fastlege og fast behandler har ferie. Ville nok få tie hos lege fastlegen deler praksis med. Fastlege kan ikke henvise til TMS, men til DPS vil jeg tro. Kanskje til AAT. 

Altså jeg har tlfnr til AAT. Kontakt med dem sommer 2018. I fjor sommer var det dem jeg skulle kontakte ved behov. Kontakta dem da bare med noen nedisinspørsmål (bivirkninger). Var i kontakt med dem i vinter. Hadde noen få avtaler med dem. Men ikke avtale nå om å kontakte dem direkte

Jeg kan kontakte DPS via telefon eller e-melding. Vet ikke om det er riktig heller

Kan kontakte fastlege. Det er kanskje riktig vei å gå, men det blir da en lege jeg aldri har møtt. Det eneste hun kan gjøre er sikkert å henvise AAT eller DPS.  Men har ikke en avtale nå om å kunne henvende meg direkte til disse selv om jeg er u systemet. 

Hva er riktig vei å gå? Gruer meg. Lyst å få noen til å ringe for meg. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455900-hvem-skal-jeg-kontakte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller jeg vet ikke. Hvis jeg vil ta min kveldsmedisin nå. Burde jeg heller kontakte noen i dag? Det et jo ikke bra, og blir vel noe mer når jeg våkner (tar ikke ekstra b-prep). Har diverse. Ikke snakk om dødelige doser. Bare nok til å sove. Bare et dumt spor å komme inni. Ville gjerne bare snakka med noen. En avtale, men vil ikke lage drama. Virker vel litt dramatisk å kontakte legevakt

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Tror DPS er den jeg hadde valgt å ringe til. Med mindre det ikke kan vente til i morgen da hadde jeg ring aat.

DPS poliklinikk er vel stengt nå. Mener du omvendt? Jo, det kan vente. Vet ikke hva som er lurt. Skrev mer om det etter første innlegg. Ikke erfaring. Var flinkere å holde ut før.  

Annonse

3 minutter siden, Villanda skrev:

DPS poliklinikk er vel stengt nå. Mener du omvendt? Jo, det kan vente. Vet ikke hva som er lurt. Skrev mer om det etter første innlegg. Ikke erfaring. Var flinkere å holde ut før.  

Haha, jeg skrev litt kronglete, mente DPS i morgen aat i dag hvis det ikke kan vente😀 men det høres ut som om du er inne på et destruktivt spor med medisiner. Er det ikke en annen måte å få dagen til å gå? Rydde litt, vaske, se en film osv...

5 minutter siden, RamonaK skrev:

Haha, jeg skrev litt kronglete, mente DPS i morgen aat i dag hvis det ikke kan vente😀 men det høres ut som om du er inne på et destruktivt spor med medisiner. Er det ikke en annen måte å få dagen til å gå? Rydde litt, vaske, se en film osv...

Takk for at du bryr deg og svarer 😊

Du har nok helt rett. Prøvd å se film. Fungerte ikke. Tenkte tidligere i dag jeg skulle følge min plan. Gå en tur. Om ikke annen sosial kontakt, ta en tur innom jobb. Vennene mine blir kanskje lei av å bli invitert hit 🤣. Så tenkte jeg at jeg driter i det, EN dag uten tur og sosial kontakt, må være lov.

Men nå minna du meg faktisk om den historisk høye og brede dungen med klær å brette. Om jeg sover tiden bort, så kan jeg ikke sove bort den.  Og jeg skulle jo en gang våkne, så best jeg gjør noe med den først 🤣

1 minutt siden, Villanda skrev:

Takk for at du bryr deg og svarer 😊

Du har nok helt rett. Prøvd å se film. Fungerte ikke. Tenkte tidligere i dag jeg skulle følge min plan. Gå en tur. Om ikke annen sosial kontakt, ta en tur innom jobb. Vennene mine blir kanskje lei av å bli invitert hit 🤣. Så tenkte jeg at jeg driter i det, EN dag uten tur og sosial kontakt, må være lov.

Men nå minna du meg faktisk om den historisk høye og brede dungen med klær å brette. Om jeg sover tiden bort, så kan jeg ikke sove bort den.  Og jeg skulle jo en gang våkne, så best jeg gjør noe med den først 🤣

Vet jo godt hvordan det er selv. Ja, det er ikke alltid det funker å se film osv. Men å brette tøy er jo en god ide, sett på litt musikk og sånn. Gå en tur, kjøp en kaffe. Sånne ting . Prøv å koble av hjernen litt. Er jo ikke alltid lett det da, men man må jo prøve 😄❤️

AnonymBruker
25 minutter siden, Villanda skrev:

Trenger nok mer hjelp enn Imovane og sykmelding. Fornuften min minker. Hvem bør jeg kontakte

Jeg spurte på e-melding behandler før hun gikk på  ferie hvem jeg skulle kontakte hvis behov for resepter/sykmelding/anna. Fastlege, DPS eller AAT. Hun svarte at hun så gjennom resepter og ved behov for sykemelding skulle jeg kontakte fastlege.  kontakt med fastlege fredag. Fikk Imovane og sykmelding. Jeg tror jeg trenger mer hjelp. Greier ikke holde på fornuften lenger (ikke snakk om selvmord, men ) vil sørge for å sove så mye som mulig, og jeg vet det ikke er smart. Redd for hva de tenker om meg, men hvis det først er sånn. at jeg gjør sånnt, det er bedre å be om hjelp?  Lar det gå til i morgen. Håper å kunne henvises til TMS, og tror avtaler med AAT ville være bra i mellomtiden. Lettere å ikke prøve sove hele tiden hvis en har avtaler med noen.  Hjulpet når hatt avtaler med venner, men det passer jo ikke alltid.

Vet ikke om får AAT. Det står i planen ved alvorlig depresjon, hvilket jeg ikke har, men tror avtaler med dem ville hjelpe for å unngå at jeg tar medisiner for å sove hele døgnet.

Både fastlege og fast behandler har ferie. Ville nok få tie hos lege fastlegen deler praksis med. Fastlege kan ikke henvise til TMS, men til DPS vil jeg tro. Kanskje til AAT. 

Altså jeg har tlfnr til AAT. Kontakt med dem sommer 2018. I fjor sommer var det dem jeg skulle kontakte ved behov. Kontakta dem da bare med noen nedisinspørsmål (bivirkninger). Var i kontakt med dem i vinter. Hadde noen få avtaler med dem. Men ikke avtale nå om å kontakte dem direkte

Jeg kan kontakte DPS via telefon eller e-melding. Vet ikke om det er riktig heller

Kan kontakte fastlege. Det er kanskje riktig vei å gå, men det blir da en lege jeg aldri har møtt. Det eneste hun kan gjøre er sikkert å henvise AAT eller DPS.  Men har ikke en avtale nå om å kunne henvende meg direkte til disse selv om jeg er u systemet. 

Hva er riktig vei å gå? Gruer meg. Lyst å få noen til å ringe for meg. 

Har du ikke familie og barn da som kan holde deg våken?

Anonymkode: 0a406...792

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke familie og barn da som kan holde deg våken?

Anonymkode: 0a406...792

De er ikke her nå. Hvis de det hadde vært her nå, hadde det med å sove bort tida ikke vært en problemstilling. Jeg hadde nok ikke vært bedre men da MÅ jeg ta meg sammen selv om det viøle være vanskelig. Ville nok blitt litt for mye skjermtid på barna da. Har 3 uker på meg. Treffer de nok før den tid, men de skal ikke bo hos meg før det. Kanskje en helg. Når de kommer om 3 uker har vi ferie jeg og barna, skulle gjerne hatt litt mer energi da. Hvis jeg kunne begynt på TMS til uken.., bille jeg tørre tro jeg blir bedre innen den tid. LITT virkning har kommet ganske raskt før.

Endret av Villanda

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...