Gå til innhold

Hva sier en?

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Villanda skrev:

Men var i aktivitet med barna stort sett da de var med meg. Nå er de hos faren altså. Jeg roter aldri med med. eller prøver sove hele dagen når de er hos meg. Uansett. Én dag de var her, lå jeg litt på sofaen. Litt. Det er vel ikke unormalt å gjøre i blant, men for meg er det.  

Det er utrolig hvordan vi tar oss sammen når vi må, f.eks. pga. barn eller familie som ikke bør vite hvordan man har det osv. Jeg tror du er en god mor som tar bedre vare på dine små enn hvordan du tar vare på deg selv i perioder. Håper du blir fanget opp av hjelpeapparatet nå. Frem til nå virker det som om du har måttet kjempe kampen alene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455915-hva-sier-en/page/2/#findComment-3988255
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Villanda skrev:

Men var i aktivitet med barna stort sett da de var med meg. Nå er de hos faren altså. Jeg roter aldri med med. eller prøver sove hele dagen når de er hos meg. Uansett. Én dag de var her, lå jeg litt på sofaen. Litt. Det er vel ikke unormalt å gjøre i blant, men for meg er det.  

Det er utrolig hvordan vi tar oss sammen når vi må, f.eks. pga. barn eller familie som ikke bør vite hvordan man har det osv. Jeg tror du er en god mor som tar bedre vare på dine små enn hvordan du tar vare på deg selv i perioder. Håper du blir fanget opp av hjelpeapparatet nå. Frem til nå virker det som om du har måttet kjempe kampen alene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455915-hva-sier-en/page/2/#findComment-3988256
Del på andre sider

8 minutter siden, Villanda skrev:

Har hjelp til vanlig. Ikke så hyppige faste samtaler, men det trenger jeg jo ikke i gode perioder.  Får vanligvis rask respons av behandler når jeg tar kontakt. Ble bare litt annerledes nå når både behandler og fastlege har ferie samtidig.

Håper noen ringer deg i dag da. Ja, det er jo kinkig når alle er på ferie, blir liksom ikke det samme med en vikar, de kjenner en jo ikke. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455915-hva-sier-en/page/2/#findComment-3988263
Del på andre sider

2 timer siden, Glitter skrev:

Håper de ringer deg i dag. :) Det beste er jo om du klarer å forebygge å bli skikkelig dårlig. Enn å få behandling først når du har blitt det. Da tar det jo lenger tid å komme seg. 

Ja, det er helt sant, men denne gangen vet jeg egentlig ikke hva jeg skulle gjort annerledes.  Merka noe i første ferieuke da. Noen dager med utmattelse som i depresjon. Skrev melding til behandler. Bare sliten trodde hun. Og jeg håpa vel det var det.Det gikk over. Eller kom og gikk litt.  Men egentlig, de fleste gangene jeg er i tvil, om jeg bare er sliten eller beg. depresjon så er det depresjon, men var vel egentlig ikke noe å gjøre aklurat da uansett. Har fulgt planen min.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455915-hva-sier-en/page/2/#findComment-3988282
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, RamonaK skrev:

Håper noen ringer deg i dag da. Ja, det er jo kinkig når alle er på ferie, blir liksom ikke det samme med en vikar, de kjenner en jo ikke. 

Ja, en lege åpna journalen min i går.  I dag har han lest dialogmeldinger fra siste uker. Men ennå ikke ringt.  Gjør det vel i løpet av dagen.  Går greit hvem det nå er, om det ikke er noe veldig spes., ved vedkommende.  Og at vedkommende er trygg.  Vært borti noen som var usikre overfor meg pga utdanning (innbiller meg ikke, en som turte å si det rett ut). .Og de var det ikke så lett å ta initiativ til å snakke med, åpne seg for, og de tok ihvertfall ikke initiativ. Ikke det st jeg har då veldig god utdanning, men mer enn en del  som jobna der. Så så fint ut i papirene med stilling dånn og videreutdanning sånn og sånn. 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455915-hva-sier-en/page/2/#findComment-3988283
Del på andre sider

20 minutter siden, Villanda skrev:

Ja, en lege åpna journalen min i går.  I dag har han lest dialogmeldinger fra siste uker. Men ennå ikke ringt.  Gjør det vel i løpet av dagen.  Går greit hvem det nå er, om det ikke er noe veldig spes., ved vedkommende.  Og at vedkommende er trygg.  Vært borti noen som var usikre overfor meg pga utdanning (innbiller meg ikke, en som turte å si det rett ut). .Og de var det ikke så lett å ta initiativ til å snakke med, åpne seg for, og de tok ihvertfall ikke initiativ. Ikke det st jeg har då veldig god utdanning, men mer enn en del  som jobna der. Så så fint ut i papirene med stilling dånn og videreutdanning sånn og sånn. 

Ja, satser på at de ringer snart da. Godt det ikke gjør deg noe, jeg synes det er ubehagelig nok å snakke med psykiateren min, kan ikke se for meg at jeg hadde klart snakke med noen andre. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455915-hva-sier-en/page/2/#findComment-3988292
Del på andre sider

3 timer siden, RamonaK skrev:

Ja, satser på at de ringer snart da. Godt det ikke gjør deg noe, jeg synes det er ubehagelig nok å snakke med psykiateren min, kan ikke se for meg at jeg hadde klart snakke med noen andre. 

Hadde mer problem med det før,  snakke. Da også med fast behandlar.

Han har ikke ringt.. Men lest noen medikamentnotat.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455915-hva-sier-en/page/2/#findComment-3988316
Del på andre sider

11 timer siden, RamonaK skrev:

Så rart at de bruker så lang tid på å ringe deg.

15 timer siden, RamonaK skrev:

Ser for meg at en ikke nødvendigvis trenger snakke om absolutt alt som en snakker om med fast behandler.. 

Jeg begynner å bli mistenksom når de ikke har ringt ennå. Kanskje det var for frimodig å komme med forslag selv til hva som kunne hjelpe. Men det var akkurat dette (avtaler med AAT) de foreslo selv da det var som nå sommeren i forfjor. Bare at da hadde det gått litt lenger,  for langt, da var det ikke nok. Da ble det innleggelse.   

Egentlig rart. I stedet for å beskrive i detalj; viser jeg til den sommeren i e-melding, det er jo grense på 400 tegn i hver melding. Hvorfor leser de ikke notat fra den tida?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455915-hva-sier-en/page/2/#findComment-3988382
Del på andre sider

3 timer siden, Villanda skrev:

Ser for meg at en ikke nødvendigvis trenger snakke om absolutt alt som en snakker om med fast behandler.. 

Jeg begynner å bli mistenksom når de ikke har ringt ennå. Kanskje det var for frimodig å komme med forslag selv til hva som kunne hjelpe. Men det var akkurat dette (avtaler med AAT) de foreslo selv da det var som nå sommeren i forfjor. Bare at da hadde det gått litt lenger,  for langt, da var det ikke nok. Da ble det innleggelse.   

Egentlig rart. I stedet for å beskrive i detalj; viser jeg til den sommeren i e-melding, det er jo grense på 400 tegn i hver melding. Hvorfor leser de ikke notat fra den tida?

Nei, man trenger jo ikke gå altfor inn på detaljer. 

Nei synes ikke det er frimodig av deg, du følger jo bare planen din. Satser på at noen ringer deg i dag da. Det tar vel kanskje litt ekstra tid siden det er ferie. Norge er jo nesten stengt fortiden. 😄

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455915-hva-sier-en/page/2/#findComment-3988397
Del på andre sider

4 timer siden, Villanda skrev:

Er ikke den opplagte løsningen å ringe på nytt og spørre om legen kanskje har glemt å ringe deg tilbake?

Når du spør hvorfor de ikke leser notater for sommeren for to år siden og din begynnende mistenksomhet, så tenker jeg at du kanskje er litt selvhenførende nå?  Det er travelt for de få som er på jobb på DPS nå, og du har kanskje foreløpig ikke blitt prioritert, fordi det er mange som trenger hjelp. 

Men ring dem, i stedet for å bruke så mye tid og energi på å lure på hva de tenker og mener. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455915-hva-sier-en/page/2/#findComment-3988398
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, frosken skrev:

Er ikke den opplagte løsningen å ringe på nytt og spørre om legen kanskje har glemt å ringe deg tilbake?

Når du spør hvorfor de ikke leser notater for sommeren for to år siden og din begynnende mistenksomhet, så tenker jeg at du kanskje er litt selvhenførende nå?  Det er travelt for de få som er på jobb på DPS nå, og du har kanskje foreløpig ikke blitt prioritert, fordi det er mange som trenger hjelp. 

Men ring dem, i stedet for å bruke så mye tid og energi på å lure på hva de tenker og mener. 

Nei, han har ikke glemt det. Han åpna journalen i forgårs

I går var han inne og leste dialogmeldinger og medisinnotat, og han har åona journalen i dag også. 

Ja, kom på ordet selvhenføring selv etter å ha lest et svar tidligere i dag. Det er nok det. Ferietid og mange trengende.

Jeg stresser litt med å passe på telefonen hele tiden. Redd han skal ringe, og at jeg ikke får svart. Har en slags uro. Ser ikke bare fram til han ringer. Gruer meg av en eller annen grunn også. Knyter seg i magen. Så ville hatt det overstått. Og avklart. Men ja, jeg forstår at de sikkert har det travelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455915-hva-sier-en/page/2/#findComment-3988400
Del på andre sider

4 timer siden, frosken skrev:

Innimellom blir jeg så i tvil. Tenker så mye forskjellig om situasjonen om et annet. Fra øyeblikk til øyeblikk. Alt fra første til siste avsnitt herfra.

ER litt bedre dagene etter jeg har sovet nok. Kanskje det går greit på egenhånd. Jeg har venner jeg har kontakt med. Hatt kontakt med noen nesten daglig  (snakker om vanlige ting. Min tilstand er ikke hovedtema.  Belemrer dem ikke med det.  De vet jeg sliter og vil sove, men ikke at jeg tar ekstra medisin for å oppnå søvn). Kanskje jeg greier dagen uten å ta medisin jeg ikke skal, og heller ikke ta dsmedisin kl 18 som i går. Var innom jobb både i går og i dag. I dag har jeg til og med lest. Tenker at jeg burde gå en tur, følge planen. Kanskje jeg faktisk greier det. Dumt å takke ja til hjelp hvis jeg får tilbud hvis jeg ikke trenger det.  Misbruker deres tid da. Og tillit? De tror neste gang jeg ber om hjelp at jeg ikke trenger det likevel?

Kanskje jeg må ha faste avtaler med noe hjelpeapparat for å greie det. 10-15 min. av venner er de siste dagenene nok, i alle fall etter jeg har tatt medisin, kanskje ellers også. Det har ikke alle dager hindra meg i å ta NOE ekstra, så vært ganske trøtt. Prøvd å sove før de skal komme. Angra på at invitert. Var innom jobb, men det følest fjernt å kunne jobbe. Hatt to helt inaktive dager. Fysisk inaktive. Den turen jeg tenker på i dag, vet ikke om det blir noe av. Selv om det er ok å være våken akkurat nå, trenger det ikke det om en halvtime. Dumt å takke nei til evt tilbyd fordi jeg der og da tenker jeg ikke trenger det likevel, og så neste dag, eller samme for den del, er jeg tilbake i det dumme sporet.

Kanskje med til og med daglige avtaler blir det sånn at jeg kun stopper så jeg er akkurat våken nok til avtalene.

Forvirra, eller det uttrykket jeg nylig har lært, all over the world. 🤣

Er det det jeg sier da, at jeg skifter mening hele tiden??

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455915-hva-sier-en/page/2/#findComment-3988406
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.7.2020 den 9.50, Villanda skrev:

Stemmer nok. Men nå får jeg se hba som skjer. Regner med enten noen på DPS eller AAT tar kontakt. Så får jeg se hvordan dagen blir. Har så langt i alle fall vaska håret. En bragd 🙈😉

Tusen takk, dere. 

Skulle jo ha pause fra DOL i sommer jeg. Skulle lese. Ikke fått det til nå uansett. Strikka litt når fått det til. Men var i aktivitet med barna stort sett da de var med meg. Nå er de hos faren altså. Jeg roter aldri med med. eller prøver sove hele dagen når de er hos meg. Uansett. Én dag de var her, lå jeg litt på sofaen. Litt. Det er vel ikke unormalt å gjøre i blant, men for meg er det.  

Hva slags hjelp er det du vil ha? Og hva slags hjelp får du nå? 

Anonymkode: 550ed...db6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455915-hva-sier-en/page/2/#findComment-3988408
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags hjelp er det du vil ha? Og hva slags hjelp får du nå? 

Anonymkode: 550ed...db6

Ønsker: Hyppigere avtaler, helst daglige en periode, er vel  AAT det måtte bli. Samme for meg om vanlige på DPS eller AAT og om det er lege/psykolog/sykepleier e.l. Bare avtaler jeg forplikter meg til å møte på. Kan sikkert ikke forvente noe daglig, men er da mer besparende enn om det blir som i forfjor med innleggelse. 

Hvilken hjelp jeg får? Til vanlig psykiater på DPS, hyppighet etter behov, alt fra noen mndr til en uke mellom. Hun har ferie. Var til fastlege fredag. Fikk sterkere Imovane. Var mitt ønske igså da å først se om nok søvn var nok til å snu. Det var det ikke. Nå har fastlege ferie også.  Har kontakta DPS.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455915-hva-sier-en/page/2/#findComment-3988410
Del på andre sider

På 21.7.2020 den 8.37, RamonaK skrev:

Jeg fikk imovane av min lege, og da skulle jeg ta dethver dag i to uker, frem til jeg hadde kommet i et godt søvnmønster. 

Jeg tror det er bra du sendte det.ikke for å være slem eller noe, men du virker litt all over the place. 😀 

Gikk det greit å slutte med Imovane?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455915-hva-sier-en/page/2/#findComment-3988426
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...