Gå til innhold

Kupton/ feilskrevet av legen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har to resepter på sobril og imovane som jeg skal hente ut i dag. Ser på mine resepter at legen har skrevet "kur" og ikke "etter behov" eller 

"fast". Har dette noe å si er det feilskrevet av legen og vil jeg fremdeles få ut medisinene mine? Jeg går på de fast. Legen er på ferie og skrev

ut resepten for 3 uker siden..

Takknemlig for svar.

Anonymkode: dbe73...582

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455919-kupton-feilskrevet-av-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har to resepter på sobril og imovane som jeg skal hente ut i dag. Ser på mine resepter at legen har skrevet "kur" og ikke "etter behov" eller 

"fast". Har dette noe å si er det feilskrevet av legen og vil jeg fremdeles få ut medisinene mine? Jeg går på de fast. Legen er på ferie og skrev

ut resepten for 3 uker siden..

Takknemlig for svar.

Anonymkode: dbe73...582

Etter min erfaring har dette ingenting å si. Jeg har noen medisiner som egentlig er behovsmedisiner, men som står oppført som kur. Det er da medisiner som han skriver ut én pakke av om gangen og fornyer hver gang jeg ber om det (smertestillende). Jeg har aldri opplevd at dette har noen konsekvens for selve utleveringen av medisinen. Jeg mistenker at dette har noe mer med klassifiseringen for legens del for å holde oversikt over om en medisin er fast, ved behov eller kur. Kur er jo vanligvis f.eks. antibiotika slik jeg tenker meg det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...