Gå til innhold

Flere som sliter i ferien?

Anbefalte innlegg

Gjest dolmio

Jeg er i ferd med å forsone meg med at ferien ikke ble som jeg håpet på i år heller. At den er «ødelagt» og ikke kan fikses lenger. Jeg hadde det bra i noen få dager bare, men jeg nytet hver dag da. Det er jo mange som ikke har det bra i hele tatt også, så jeg er samtidig takknemlig for at jeg hadde de fine dagene. 

Jeg sitter stort sett bare inne og kjenner på alt som er vondt. Været er dårlig, bilen er nærmest i ustand og vi har ikke råd til å reise noen steder. 

Jeg skulle for øvrig ønske man selv kunne velge hvor lenge man vil leve. Da hadde det nok vært mindre mennesker på jorda også. 

Endret av dolmio
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455923-flere-som-sliter-i-ferien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jo ikke jeg i jobb, men merker at det er ferietider likevel, og kjenner absolutt på at det er veldig tungt. 

Jeg prøver å planlegge hver dag. Sprer ulike ting jeg kan gjøre ut over dagen for å få avbrekk, men det blir likevel veldig mye tid i sofaen foran TV med alle tankene, følelsene og grublingen. Men det er greit å ha små ting hver dag. Sånn som i dag var det ukeshandling, lage middag, brette litt klær og trene. Det er jo bare 2,5-3 timer med aktivitet, så ja. Mye dødtid. 

Men hvis du ikke gjør det kan det jo være noe for deg også. Å planlegge dagene litt. At kl da og da skal du gjøre ditt og datt. Så blir det lettere å ikke bli helt inaktiv. Og å gå en tur for eksempel kan du gjøre selv om været er dårlig. 

Gjest dolmio
4 minutter siden, Glitter skrev:

Nå er jo ikke jeg i jobb, men merker at det er ferietider likevel, og kjenner absolutt på at det er veldig tungt. 

Jeg prøver å planlegge hver dag. Sprer ulike ting jeg kan gjøre ut over dagen for å få avbrekk, men det blir likevel veldig mye tid i sofaen foran TV med alle tankene, følelsene og grublingen. Men det er greit å ha små ting hver dag. Sånn som i dag var det ukeshandling, lage middag, brette litt klær og trene. Det er jo bare 2,5-3 timer med aktivitet, så ja. Mye dødtid. 

Men hvis du ikke gjør det kan det jo være noe for deg også. Å planlegge dagene litt. At kl da og da skal du gjøre ditt og datt. Så blir det lettere å ikke bli helt inaktiv. Og å gå en tur for eksempel kan du gjøre selv om været er dårlig. 

Jeg prøver å være aktiv, jeg er også litt aktiv, men kroppen er tung og tankene tunge. Hadde besøk idag, men det hjalp ikke det heller.
Alt blir bare tyngre for hver dag som går. Men jeg prøver å gjøre det beste utav det. 

1 minutt siden, dolmio skrev:

Jeg prøver å være aktiv, jeg er også litt aktiv, men kroppen er tung og tankene tunge. Hadde besøk idag, men det hjalp ikke det heller.
Alt blir bare tyngre for hver dag som går. Men jeg prøver å gjøre det beste utav det. 

Skjønner. Er tungt når det er sånn. Har ikke funnet noen god løsning på det dessverre. 

stjernestøv
8 minutter siden, dolmio skrev:

Det er hovedsaken at du gjør det beste ut av det. Er jo mye inne jeg også og det som gir meg pauser er å følge med på noe, en serie eller en film. Men ikke alltid hodet henger med, da kan jeg ligge å høre på musikk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...