Gå til innhold

Andre som synes det er deilig med fri fra behandling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Psykologen min har enda ferie i to eller tre uker til og jeg synes det er helt topp med fri. Har fått beskjed om at jeg godt kan tilbringe tid innlagt så lenge hn er på ferie, men nei ,jeg vil være hjemme og nyte fri fra å snakke om problemer.  Ikke det at problemene har tatt ferie, med fint å ha en pause fra å snakke om dem.

Andre som synes det er godt med en pause fra behandling?

Anonymkode: 119b7...7f7

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, jeg har kontaktet kommunepsykiatrien for å få time der mens behandler på DPS har ferie, så jeg syns ikke det har vært noe særlig disse tre ukene uten behandling. Problemene tar jo ikke ferie, tvert imot det er mer problematisk nå enn det har vært.

Anonymkode: dc6b5...c5e

AnonymBruker

Jeg synes også det. Psykiateren min har hatt ferie i fire uker, og skal ha ferie i to til. Jeg synes at det er ganske behagelig å slippe og snakke om problemene mine. Jeg har det heller ikke bra, men jeg synes også at det er fint med en pause. 

Anonymkode: b817c...bee

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Psykologen min har enda ferie i to eller tre uker til og jeg synes det er helt topp med fri. Har fått beskjed om at jeg godt kan tilbringe tid innlagt så lenge hn er på ferie, men nei ,jeg vil være hjemme og nyte fri fra å snakke om problemer.  Ikke det at problemene har tatt ferie, med fint å ha en pause fra å snakke om dem.

Spør sikkert hvor velfungerende du er. Selv så har jeg alvorlige psykiske problemer så min hverdagen består av ensomheten og ingenting å gjøre. Jeg har ikke noe liv. Men hvis du er en av de som har et bra liv og fullpakka timeplan så skjønner jeg at det er godt å slippe behandling innimellom. 

Anonymkode: 4b946...8b5

Annonse

Synes dessverre det er veldig vanskelig. Men prøver å ha gjøremål hver dag for å dele opp. Eneste som er godt er å slippe timer på VOP for jeg føler ikke jeg får så mye utbytte der. Men oppfølging to ganger per uke og nesten ukentlig telefonsamtale med behandler på sykehuset er vanskelig å ikke ha i nesten 5 uker. Men nå har jeg klart uke nr 1. 

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spør sikkert hvor velfungerende du er. Selv så har jeg alvorlige psykiske problemer så min hverdagen består av ensomheten og ingenting å gjøre. Jeg har ikke noe liv. Men hvis du er en av de som har et bra liv og fullpakka timeplan så skjønner jeg at det er godt å slippe behandling innimellom. 

Ikke meg du siterte, men jeg er i likhet med ts fornøyd med en pause. Jeg har heller ikke noe særlig liv, isolerer meg fra venner og familie, har for lite energi og overskudd til å bruke noe særlig tid med andre. Jeg gjør derfor veldig lite om dagene. Likevel synes jeg at det er greit med en pause. 

Anonymkode: b817c...bee

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uff da ,det var da aggressivt skrevet😄

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff da ,det var da aggressivt skrevet😄

Det var ikke ment sånn 🙂 men du tolket det kanskje sånn fordi du er i litt dårlig humør idag 👍

AnonymBruker

Jeg synes også det er fint med fri behandlingen. Fint å slippe og tenke på det hele tiden. Dessuten så viser det meg at jeg ikke er avhengig av å ha en "random" person i livet mitt til å tømme mine problemer over. Jeg tror det er dumt å bli avhengig av en utenforstående person. Når det er sagt så er det vanskelig å ikke knytte seg på en eller annen måte til behandler. 

Anonymkode: c19bf...38f

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

¨Tidligere år har jeg kjent på dette du nå beskriver, men ikke i år fordi lidelsestrykket er såpass høyt i utgangspunktet og da blir det i hvert fall ikke mindre av å vite at man ikke skal ha time med behandler før 24. august. Jeg blir heldigvis fulgt tett opp av andre i det somatiske hjelpeapparatet med avtaler hver og annenhver uke, så denne sommeren har vel aldri vært mer fullspekket med flere helseavtaler, men det sier mer om lidelsestrykket  enn noe annet. Jeg hadde ikke blitt tilbudt avtalene om det ikke var behov for dem.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...