Gå til innhold

Legevakta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

H or mange ganger har du vært på legevakten pga psyken? (et cirka antall) 

(føler meg selv som en legevaktsfugl som flyr ned legevakta litt for ofte😆

Anonymkode: 6ba53...92a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 20 ganger på tre år.

....men færre nå enn før heldigvis

AnonymBruker
Skrevet

En gang og da ble jeg tvangsinnlagt

Anonymkode: 37175...9c8

Skrevet

3 el 4... i løpet av de siste 10 årene. 
Aldri blitt innlagt på psyk, men 2 g på medisins post

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange har du vært der da?

Worrisome Plenty
Skrevet (endret)

5 ganger. Siden 98.

Endret av Worrisome Plenty
AnonymBruker
Skrevet

Aldri vel.

Anonymkode: 0530e...2f5

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

0

Skrevet

5-6 ganger 2001 til og med 2016 og det mye pga håpløs fastlege. 

Skrevet

Aldri, men har lurt på det noen ganger. Men hva kan legevakta egentlig tilby? Samtale?

Skrevet
10 timer siden, AJP skrev:

Aldri, men har lurt på det noen ganger. Men hva kan legevakta egentlig tilby? Samtale?

Noen større legevakter har jo psykiatrisk legevakt på ettermiddag/kveld (hvor det er en psykiater på jobb), men dit må du henvises av en lege som regel samme dag og unntaksvis dagen før. Min erfaring er at det kommer lite ut av samtaler med en ukjent psykiater som ikke kjenner til meg og min situasjon. En gang kontaktet han psykologen min kl. 20.00 om kvelden og ordnet akuttime neste dag, og ellers tilbydde resepter på beroligende som jeg avslo.

Det er ikke ofte jeg er i kontakt med legevakten "bare" fordi jeg har det vanskelig psykisk. Ikke de siste 10-12 årene i hvert fall. Det forsøker jeg primært å løse her hjemme med ulike teknikker. En samtale med ukjent lege eller psykiater har ikke så mye for seg i min situasjon uansett da den ofte er sammensatt og mye henger sammen i hverandre. For å gi best mulig hjelp, bør man kjenne meg litt bedre og da blir opplevelsen bedre for begge parter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel vært rundt 25 ganger. 

Skrevet (endret)

Det blir vel et definisjonsspørsmål.

Jeg har aldri vært på (offentlig) legevakt på grunn av psyken direkte (altså at man går på legevakten fordi man har det jævlig) men har vært der et par ganger (sist var vel i 2013) på grunn av symptomer som kan ha skyldtes stress eller angst (arytmier eller brystsmerter). Hva diagnosen ble disse gangene er jeg ikke helt sikker på. 

Da jeg hadde kraftige brystsmerter fikk jeg i alle fall se at legevakten kan være nokså effektiv. Var kanskje max. 15 sekunders ventetid. 

Endret av ISW
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel vært rundt 25 ganger. 

Begynte å føle meg alene om å ha rundet 20 tallet.... Trist at det skal være så vanskelig for deg, men var litt godt å se at jeg ikke var helt alene her inne

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Fru2020 skrev:

Begynte å føle meg alene om å ha rundet 20 tallet.... Trist at det skal være så vanskelig for deg, men var litt godt å se at jeg ikke var helt alene her inne

Vanskelig for meg? 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig for meg? 

Tenkte at siden du har vært hos legevakten 25 ganger så har du eller har hatt det vanskelig...

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Fru2020 skrev:

Tenkte at siden du har vært hos legevakten 25 ganger så har du eller har hatt det vanskelig...

Ja, jeg føler meg alltid så dust når jeg oppsøker legevakten. Har til og med fått høre av en resepsjonist "åja er det deg ja, du er jo ikke noe nytt".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...