Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av barnevernet. De sier hele tiden hvor bekymret de er over hvordan det kommer til å gå når mannen reiser. Greit nok at de er bekymret men Jeg har fortalt de alt om hvor voldelig og temperament full han er men fortsatt prøver de å prakke ham på meg. I dag sa de at de ikke skjønte hvorfor jeg ikke hadde søkt om å utvide visumet hans. To venner av meg sendte faktisk bekymrings meld til bv ang han, fordi sønnen min fortalte dem at pappa ble så sint på mamma og knuste møbler. Hva skal egentlig til for å få dem til å tro meg? Og jeg visste ikke engang om dette med med meld før i dag. Det største problemet i livet mitt fortiden er ikke sykdommen min men han. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
1 time siden, RamonaK skrev:

Jeg er så lei av barnevernet. De sier hele tiden hvor bekymret de er over hvordan det kommer til å gå når mannen reiser. Greit nok at de er bekymret men Jeg har fortalt de alt om hvor voldelig og temperament full han er men fortsatt prøver de å prakke ham på meg. I dag sa de at de ikke skjønte hvorfor jeg ikke hadde søkt om å utvide visumet hans. To venner av meg sendte faktisk bekymrings meld til bv ang han, fordi sønnen min fortalte dem at pappa ble så sint på mamma og knuste møbler. Hva skal egentlig til for å få dem til å tro meg? Og jeg visste ikke engang om dette med med meld før i dag. Det største problemet i livet mitt fortiden er ikke sykdommen min men han. 

Er de tett i pappen eller? Den mannen er ikke bra for barna dine! 

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Er de tett i pappen eller? Den mannen er ikke bra for barna dine! 

Jeg vet ikke jeg. Jeg skjønner ikke hva de holder på med. Hvordan kan voldelig være bedre enn bipolar? 

stjernestøv
Skrevet
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Jeg vet ikke jeg. Jeg skjønner ikke hva de holder på med. Hvordan kan voldelig være bedre enn bipolar? 

Ja det kan du si. Er du veldig ustabil for tiden da? Mye dårlig? 

Skrevet

Ja det kan du si. Er du veldig ustabil for tiden da? Mye dårlig? 

Nei i det siste har jeg vært bedre. Ikke hundre prosent, men jeg lager mat, vasker, handler klipper plen osv. 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Nei i det siste har jeg vært bedre. Ikke hundre prosent, men jeg lager mat, vasker, handler klipper plen osv. 

Da fungerer du jo da, det er noe med BV og psykiske lidelser. Det er verre enn å ta narkotika og ha psykisk lidelse, i alle fall ifølge det jeg har sett. 

Skrevet

Da fungerer du jo da, det er noe med BV og psykiske lidelser. Det er verre enn å ta narkotika og ha psykisk lidelse, i alle fall ifølge det jeg har sett. 

Ja, det er det jeg mener også. Må innrømme at det går tregt og sakte å få ting gjort og jeg blir fryktelig sliten. Men det blir jo gjort.  Ja, de er jo så opphengt i disse diagnosene at uansett hva jeg gjør bra har det jo ikke noe å si. Føler jeg aldri kommer til å bli kvitt de. Føler de ikke tror meg når jeg forteller de ting. 

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og hvis de er så bekymret hvorfor har de fortsatt ikke fattet noe vedtak om hjelp til meg? 

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja, det er det jeg mener også. Må innrømme at det går tregt og sakte å få ting gjort og jeg blir fryktelig sliten. Men det blir jo gjort.  Ja, de er jo så opphengt i disse diagnosene at uansett hva jeg gjør bra har det jo ikke noe å si. Føler jeg aldri kommer til å bli kvitt de. Føler de ikke tror meg når jeg forteller de ting. 

Det er vanskelig det å føle at en ikke blir trodd og du gjør jo ditt beste, og det at du skal få avlasting vil jo hjelpe deg. Og det vil hjelpe når de går i barnehage og skole. 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Og hvis de er så bekymret hvorfor har de fortsatt ikke fattet noe vedtak om hjelp til meg? 

Har de ikke det enda? Uff blir oppgitt på dine vegne her nå. 

Skrevet

Har de ikke det enda? Uff blir oppgitt på dine vegne her nå. 

Ja det er ikke noe morro. Det er akkurat som om de tror jeg er gal å sitter og finner på ting. Nei, fortsatt ikke. Mest sannsynlig i slutten av august kommer vedtaket, hvis de er så bekymret hvorfor kan de ikke bare skynde seg litt med hjelpen? Det er jo det som gir mest mening.

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja det er ikke noe morro. Det er akkurat som om de tror jeg er gal å sitter og finner på ting. Nei, fortsatt ikke. Mest sannsynlig i slutten av august kommer vedtaket, hvis de er så bekymret hvorfor kan de ikke bare skynde seg litt med hjelpen? Det er jo det som gir mest mening.

Ja skulle tro du kunne få hjelp før august hvis de er så bekymret. De trodde jeg var klin gal før de ble skikkelig kjent med meg, da var det visst ikke så gale. Håper det samme for deg. 

Skrevet

Ja skulle tro du kunne få hjelp før august hvis de er så bekymret. De trodde jeg var klin gal før de ble skikkelig kjent med meg, da var det visst ikke så gale. Håper det samme for deg. 

Ja skulle tro det. Ja, takk, det håper jeg også 😄

stjernestøv
Skrevet
18 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja skulle tro det. Ja, takk, det håper jeg også 😄

Har de sett deg med barna? Samhandlingen dere mellom? Jeg fikk skryt for hvordan jeg taklet det, hadde jo en som slet noe voldsomt psykisk i oppveksten. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Har de sett deg med barna? Samhandlingen dere mellom? Jeg fikk skryt for hvordan jeg taklet det, hadde jo en som slet noe voldsomt psykisk i oppveksten. 

Ja de har det. Fått mye skryt for hvordan jeg er med barna. Fått skryt for at de er veldig flinke og veloppdragne.

stjernestøv
Skrevet
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Ja de har det. Fått mye skryt for hvordan jeg er med barna. Fått skryt for at de er veldig flinke og veloppdragne.

Ok. Da skjønner jeg ikke hvorfor de er så bekymret, men de kan noen ganger dømme noen etter diagnose. F.eks lese om diagnosen og tro at sånn er du, men folk er mer enn en diagnose. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Da skjønner jeg ikke hvorfor de er så bekymret, men de kan noen ganger dømme noen etter diagnose. F.eks lese om diagnosen og tro at sånn er du, men folk er mer enn en diagnose. 

Tror du har rett i det. Det er som om de bare ser diagnosene ikke meg som person.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, RamonaK skrev:

Barnevernet er ikke annerledes enn andre offentlige etater, dessverre. Nå er det ferieavvikling, ingenting kommer til å skje før i august når alle er tilbake på jobb.

Hvis det da ikke er helt krise, noe som de sannsynligvis ikke tror at det er hos deg.
Tenk positivt.

Anonymkode: d535d...afa

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet er ikke annerledes enn andre offentlige etater, dessverre. Nå er det ferieavvikling, ingenting kommer til å skje før i august når alle er tilbake på jobb.

Hvis det da ikke er helt krise, noe som de sannsynligvis ikke tror at det er hos deg.
Tenk positivt.

Anonymkode: d535d...afa

Ja, du har nok rett i det. De bare maser så utrolig. Men som du sier hadde de trodd det var krise hadde de sikkert gjort noe.

Skrevet

På 24.7.2020 den 16.48, RamonaK skrev:

Merkelig, jeg blir usikker på om de i det hele tatt har fått det med seg. Som en annen skriver kan det skyldes ferietid og en spesielt hektisk forsommer og sommer med corona i tillegg til vanlig ferie. Ikke at det er en unnskyldning, men en mulig forklaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...