Gå til innhold

Vallargan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 24.7.2020 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Ja men det er ikke akkurat noe førstevalg. Man blir feit av dem. 

Anonymkode: 957d0...2df

Det er dessverre mange som opplever vektoppgang på Zyprexa, men du må ikke tolke noe som står oppført som "svært vanlig bivirkning" i Felleskatalogen (som økt vekt er) som at alle får bivirkningen. Jeg gikk selv på 20 mg Zyprexa i 4 år, men la heller ikke på meg av de. Det er jo også en bruker her på DOL som sier at h*n har klart å gå ned 12-14 kg mens h*n har gått på Zyprexa. Det er vanskelig og all respekt til den brukeren, men det viser at det er mulig.

Men, ikke tro at jeg sitter her som en bedreviter og uttaler meg om vanskeligheter med vektoppgang pga. medisiner når jeg sier at jeg ikke har strevd med det selv. Jeg gikk en periode på en medisin som ga meg ekstrem ulvehunger og jeg kunne finne på å spise 7 (syv) brødskiver til frokost - jeg er ingen høy dame. Jeg innså etter et par uker at dette ikke kunne fortsette om det ikke skulle gå galt og ba om å bli tatt av medisinen og få prøve en annen type. Jeg vet samtidig at det er flere som ikke opplever denne formen for ulvehunger av denne medisinen, så jeg roper ikke noe automatisk varsko fordi jeg vet at ulike personer får ulike bivirkninger av samme medisin. Samme også med trøtthet. Kanskje TS opplever mindre trøtthet enn det som er vanlig på Zyprexa? Dessuten vender man seg raskt til å tolerere dosen uten at den av den grunn er vanedannende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455975-vallargan/#findComment-3988895
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...