Gå til innhold

Takler ikke lenger livet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør jeg når jeg er flat og gledesløs, vissen innvendig? Har prøvd hele felleskatalogen men ingenting hjelper. Det er derfor jeg overmedisinerer meg. Jeg klarer ikke å ha det sånn at alt er grått og tungt. AD hjalp meg ikke, heller ikke noe annet. Har gått i behandling men fått vite og forstått i ettertid at jeg har fått feilbehandling. Tonnevis med medisiner, diagnoser og behandling som gjorde meg så dårlig at jeg ble forkrøplet nærmest. 

Sitter her, nok en natt og er helt tåkete i hode. Jeg vet jeg må gjøre noe. Men har kommet til et punkt hvor jeg ikke klarer eller takler dagene mer. Heller ikke følelsene de gir. 

Jeg sliter for mye med for mange traumer. 

Jeg orker ikke fordømmelse, men seriøse svar. 

Anonymkode: 6c56a...3f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spør om hva du kan gjøre når du er flat, gledesløs og vissen innvendig. Mitt forslag er at du forsøker å bruke sansene dine aktivt noe tid hver dag. Se på omgivelsene dine, prøv å legge merke til detaljer. Lytt til musikk, helst ganske høy musikk slik at du kan kjenne rytmene. Prøv om du kan lukte noe osv. Det vil ta tid før du føler deg mindre vissen, men om du klarer å bruke noe tid hver dag på sanseøvelser, så kan det bidra til mer liv. 

Når man har det sånn som du beskriver, så tror jeg også at mottoet "fake it until you make it" kan være relevant. Lag en timeplan for hverdagene dine, slik at du får bedre struktur og litt mer aktivitet. Sørg for frisk luft og dagslys relativt tidlig på dagen, noe aktivitet og noen arbeidsoppgaver (som godt kan være husarbeid). 

Hvor mye slike ting kan hjelpe deg er umulig å gi noen forhåndsgaranti for, - men akkurat som ingen kan klare alt alene, så er det heller ingen som kan bli bedre uten betydelig egeninnsats. 

Lykke til:-)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, frosken skrev:

Du spør om hva du kan gjøre når du er flat, gledesløs og vissen innvendig. Mitt forslag er at du forsøker å bruke sansene dine aktivt noe tid hver dag. Se på omgivelsene dine, prøv å legge merke til detaljer. Lytt til musikk, helst ganske høy musikk slik at du kan kjenne rytmene. Prøv om du kan lukte noe osv. Det vil ta tid før du føler deg mindre vissen, men om du klarer å bruke noe tid hver dag på sanseøvelser, så kan det bidra til mer liv. 

Når man har det sånn som du beskriver, så tror jeg også at mottoet "fake it until you make it" kan være relevant. Lag en timeplan for hverdagene dine, slik at du får bedre struktur og litt mer aktivitet. Sørg for frisk luft og dagslys relativt tidlig på dagen, noe aktivitet og noen arbeidsoppgaver (som godt kan være husarbeid). 

Hvor mye slike ting kan hjelpe deg er umulig å gi noen forhåndsgaranti for, - men akkurat som ingen kan klare alt alene, så er det heller ingen som kan bli bedre uten betydelig egeninnsats. 

Lykke til:-)

Takk for gode råd. Jeg prøver å gjøre pusteøvelser også og da føler jeg meg mer levende. I det siste har jeg også lagt fra meg mobil og tv for å høre på lyder utenfra og bare legge merke til ting rundt meg. Men det stritter også mot inni meg. Tror jeg fortrenger mye og derfor er jeg flat. Og hvis jeg begynner å føle igjen, så blir jeg redd for å bli overveldet. 

Anonymkode: 6c56a...3f6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...