Gå til innhold

Hvordan blir man sint?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg(k22) har opplevd det å være irritabel og frustrert, men har ikke siden tenårene vært i stand til å bli sint/sur. Moren min pleide ofte å bli sint på meg under oppveksten. Husker at der sjeldent fantes dager hvor jeg ikke måtte bruke den lille gåturen til skolen på tørke vekk tårer og roe meg ned etter en krangel. Til den dag idag låses alt av tanker seg idet noen hever stemmen sin rundt meg selv om det ikke er ment mot meg. Med tanke på at jeg har vokst opp med så mye krangling, synes jeg det er rart at jeg aldri opplever å bli sint eller sur. Spesielt når jeg har ADHD, der evne til å kontrollere sinne ofte er et utpreget sympom. Men det merkelige er at de få gangene jeg faktisk har vært sint, så har jeg alltid vært sint på meg selv, og aldri andre. 
Er dette vanlig?

Anonymkode: 578bf...727

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/455994-hvordan-blir-man-sint/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde et kort søk på Google og fikk opp artikkelen "Er du passiv-aggressiv? 10 råd til deg som 'aldri' er sint". Kanskje du kjenner deg igjen i noe av denne artikkelen og kan nyttiggjøre deg av noen av tipsene som gis?

"Kanskje du har erfaring med at personene rundt deg ikke klarte å styre sitt sinne? Eller du fikk sjelden se noen i din familie at sinne eller uenighet ble tydelig utrykt? Kanskje du selv har blitt utsatt for mye passiv-aggresjon? Eller du har erfaringer med at noens sinne gikk utover deg på en særlig skremmende måte?

Da er det ikke rart om du føler at sinne er farlig.

Men ved nærmere ettersyn: Sinne i seg selv er da vel ikke farlig? Det er atferden som enkelte personer gjør i sinne som kan være farlig eller som kan virke truende."

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg(k22) har opplevd det å være irritabel og frustrert, men har ikke siden tenårene vært i stand til å bli sint/sur. Moren min pleide ofte å bli sint på meg under oppveksten. Husker at der sjeldent fantes dager hvor jeg ikke måtte bruke den lille gåturen til skolen på tørke vekk tårer og roe meg ned etter en krangel. Til den dag idag låses alt av tanker seg idet noen hever stemmen sin rundt meg selv om det ikke er ment mot meg. Med tanke på at jeg har vokst opp med så mye krangling, synes jeg det er rart at jeg aldri opplever å bli sint eller sur. Spesielt når jeg har ADHD, der evne til å kontrollere sinne ofte er et utpreget sympom. Men det merkelige er at de få gangene jeg faktisk har vært sint, så har jeg alltid vært sint på meg selv, og aldri andre. 
Er dette vanlig?

Anonymkode: 578bf...727

Jeg tror jeg egentlig var sint i mange år uten å forså det selv. Bare at sinnet var kamuflert i en hard klump i brystet. Mer som sorg, tristhet, mindreverd og depresjon. Det tok lang tid før jeg klarte å kjenne på sinne. 

Anonymkode: 7d823...433

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...