Gå til innhold

Informasjon til pårørende?

Anbefalte innlegg

Min mor vet jeg er sykemeldt, sover dårlig, har lite konsentrasjon og lite energi, og at jeg var med på et forskningsprosjekt om monitorering av bipolare lidelser med sensorteknologi.

Hun vet at sånne perioder har jeg hatt mange ganger. Hun vet om en av tre innleggelser (2006). Hun vet at jeg bruker medisiner og fått TMS-behandling. (Trur ikke hun forstår hva det innebærer)Da jeg gikk på ungdomsdkolen kommenterte hun at jeg så deprimert ut. Nå i senere tid har hun kommentert at jeg var så full i energi, og hun må jo ha undra seg da jeg bad henne kjøpe frimerker til flere brev. Hvem sender brev nå til dags bortsett fra med julekort? Det var lenge til jul. 

Nå lurer hun jo på hvordan det går, litt sånn fra dag til dag. Jeg synes det er vanskelig å snakke om det. Jeg sier vi trenger ikke, men hun vil vite hvordan jeg har det.  Jeg forteller litt, og hun sier hun forstår ikke så mye.

Ja, det har jeg opplevd eller tenkt. Hun forstår ikke. Eller noen ganger er hun forståelsesfull. Andre ganger ikke. Men hvordan skulle hun kunne forstå egentlig?

Finnes en lettlest bok eller brosjyre som passer for pårørende om depresjon og/eller bipolar lidelse? Kan jo søke etter brosjyre , men noen som har bøker å anbefale?

Kanskje jeg kan greie å gi litt mer informasjon.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456005-informasjon-til-p%C3%A5r%C3%B8rende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...