Gå til innhold

Bekymringsmelding

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som enten har sendt inn bekymringsmelding selv eller som har opplevd at andre har sendt bekymringsmelding på deg selv? Hva er det egentlig som skjer etter at en bekyrmingsmelding er sendt inn? Er det kommunelegen som ser på saken, og så...? Eller fylkeslegen? Politiet?

Anonymkode: 8ffe5...655

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som enten har sendt inn bekymringsmelding selv eller som har opplevd at andre har sendt bekymringsmelding på deg selv? Hva er det egentlig som skjer etter at en bekyrmingsmelding er sendt inn? Er det kommunelegen som ser på saken, og så...? Eller fylkeslegen? Politiet?

det er barnevernet. https://bufdir.no/Barnevern/Om_barnevernet/Gangen_i_en_barnevernssak/

Anonymkode: b20fd...762

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på om en vet hvem fastlegen er. Ofte er det kommuneoverlegen som får bekymringsmelding som videreformidler den til fastlegen som igjen kontakter eller kaller pasienten inn til time for samtale for å avklare bekymringsmeldingen. Kommuneoverlegen har oversikt over hvem som har hvilken fastlege. 

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, i samarbeid med helsesøster. Tror de ringte meg for å.svtale. Og at henv gikk dir. fra helsesøster til bv. Henvisning, men det må visst uansett hete bekymringsmelding.

Jeg var desperat etter hjelp, mer konkret og tilpassa oss enn en kan få informasjon om i bøker/kurs etc. Skulle komme og observere leggesituasjon. Så ble en av de syk. Så måtte jeg forberede dem på mitt barns plan om å legge seg veldig tidlig og ha sovnet før de kom. Da ble det ikke...Så skulle vi på BUP og barnet hadde allerede vært med til helsesøster, familievernkontoret, og ja, på ett møte med barnevernet. Tenkte det ble litt mye. BV enig. Utfordringen ordna seg, eller tok i alle fall en litt bedre form etterhvert uansett. 

Tror ikke forresten at de hengte seg veldig opp i diagnose, bortsett fra at de også gjentok at jeg måtte forklare barna og de kanskje få noen å snakke med.

Endret av Villanda
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Villanda skrev:

Ja, i samarbeid med helsesøster. Tror de ringte meg for å.svtale. Og at henv gikk dir. fra helsesøster til bv. Henvisning, men det må visst uansett hete bekymringsmelding.

Jeg var desperat etter hjelp, mer konkret og tilpassa oss enn en kan få informasjon om i bøker/kurs etc. Skulle komme og observere leggesituasjon. Så ble en av de syk. Så måtte jeg forberede dem på mitt barns plan om å legge seg veldig tidlig og ha sovnet før de kom. Da ble det ikke...Så skulle vi på BUP og barnet hadde allerede vært med til helsesøster, familievernkontoret, og ja, på ett møte med barnevernet. Tenkte det ble litt mye. BV enig. Utfordringen ordna seg, eller tok i alle fall en litt bedre form etterhvert uansett. 

Tror ikke forresten at de hengte seg veldig opp i diagnose, bortsett fra at de også gjentok at jeg måtte forklare barna og de kanskje få noen å snakke med.

Dette handler ikke om barnevern, men bekymringsmelding om psyken til en person....

Skrevet

Jeg har en mistanke om at det skjedde på vegne av meg en gang. Da var det fastlegen som forsøkte å ta kontakt pr. telefon kl. 19.00 om kvelden. Jeg fikk aldri tatt telefonen fordi jeg var inne hos legen på legevakten og mulig det ble sporet opp av fastlegen at jeg ble ivaretatt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble en gang meldt inn av en nær pårørende som var bekymret - mulig til kommunelegen eller direkte til fastlegen - detaljene rund hvordan det ble gjort vet jeg ikke, men det endte med at jeg fikk en hastetime hos fastlegen dagen etter - i påskynde av at det gjaldt medisinoppfølging av nyoppstarta AD behandling. Så jeg ble veldig paff når jeg kom dit og forstod sammenhengen og agendaen til fastlegen min. Følte meg lurt til å møte opp - samtidig som jeg tviler på om jeg hadde møtt opp om jeg hadde visste det - ville ikke være til bry for noen 🙍🏼‍♀️

Anonymkode: 336cf...857

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette handler ikke om barnevern, men bekymringsmelding om psyken til en person....

Ok. Beklager misforståelsen 😊

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt å sende bekymringsmelding anngående en persons psyke? Hva skal til for at du velger det? 

Anonymkode: bcde7...e64

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt å sende bekymringsmelding anngående en persons psyke? Hva skal til for at du velger det? 

Anonymkode: bcde7...e64

Fordi vedkommende isolerer seg helt og har det umulig bra.

Skrevet

For min del var det slik at sykehus, politi, naboer sendte inn bekymringsmelding til kommunen eller noe, som da fikk godkjenning av fylkeslegen til å fatte vedtak om tvungen rusbehandling. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...