AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 Skrevet 26. juli 2020 Noen her som enten har sendt inn bekymringsmelding selv eller som har opplevd at andre har sendt bekymringsmelding på deg selv? Hva er det egentlig som skjer etter at en bekyrmingsmelding er sendt inn? Er det kommunelegen som ser på saken, og så...? Eller fylkeslegen? Politiet? Anonymkode: 8ffe5...655 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 Skrevet 26. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen her som enten har sendt inn bekymringsmelding selv eller som har opplevd at andre har sendt bekymringsmelding på deg selv? Hva er det egentlig som skjer etter at en bekyrmingsmelding er sendt inn? Er det kommunelegen som ser på saken, og så...? Eller fylkeslegen? Politiet? Anonymkode: 8ffe5...655 det er barnevernet. https://bufdir.no/Barnevern/Om_barnevernet/Gangen_i_en_barnevernssak/ Anonymkode: b20fd...762 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 Skrevet 26. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: det er barnevernet. https://bufdir.no/Barnevern/Om_barnevernet/Gangen_i_en_barnevernssak/ Anonymkode: b20fd...762 Jeg snakker om bekymringsmelding angående en persons psyke.. Anonymkode: 8ffe5...655 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 Skrevet 26. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker om bekymringsmelding angående en persons psyke.. Anonymkode: 8ffe5...655 Beklager det visste jeg ikke. Du kan se hvordan det gjøres her https://www.bergen.kommune.no/innbyggerhjelpen/helse-og-omsorg/helsetjenester/aktivitetstilbud-psykisk-helse/bekymringsmelding-ved-mistanke-om-alvorlig-psykisk-sykdom Anonymkode: b20fd...762 0 Siter
aa-k-j Skrevet 26. juli 2020 Skrevet 26. juli 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen her som enten har sendt inn bekymringsmelding selv eller som har opplevd at andre har sendt bekymringsmelding på deg selv? Hva er det egentlig som skjer etter at en bekyrmingsmelding er sendt inn? Er det kommunelegen som ser på saken, og så...? Eller fylkeslegen? Politiet? Anonymkode: 8ffe5...655 Det kommer an på om en vet hvem fastlegen er. Ofte er det kommuneoverlegen som får bekymringsmelding som videreformidler den til fastlegen som igjen kontakter eller kaller pasienten inn til time for samtale for å avklare bekymringsmeldingen. Kommuneoverlegen har oversikt over hvem som har hvilken fastlege. 0 Siter
Villanda Skrevet 26. juli 2020 Skrevet 26. juli 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen her som enten har sendt inn bekymringsmelding selv eller som har opplevd at andre har sendt bekymringsmelding på deg selv? Hva er det egentlig som skjer etter at en bekyrmingsmelding er sendt inn? Er det kommunelegen som ser på saken, og så...? Eller fylkeslegen? Politiet? Anonymkode: 8ffe5...655 Ja, i samarbeid med helsesøster. Tror de ringte meg for å.svtale. Og at henv gikk dir. fra helsesøster til bv. Henvisning, men det må visst uansett hete bekymringsmelding. Jeg var desperat etter hjelp, mer konkret og tilpassa oss enn en kan få informasjon om i bøker/kurs etc. Skulle komme og observere leggesituasjon. Så ble en av de syk. Så måtte jeg forberede dem på mitt barns plan om å legge seg veldig tidlig og ha sovnet før de kom. Da ble det ikke...Så skulle vi på BUP og barnet hadde allerede vært med til helsesøster, familievernkontoret, og ja, på ett møte med barnevernet. Tenkte det ble litt mye. BV enig. Utfordringen ordna seg, eller tok i alle fall en litt bedre form etterhvert uansett. Tror ikke forresten at de hengte seg veldig opp i diagnose, bortsett fra at de også gjentok at jeg måtte forklare barna og de kanskje få noen å snakke med. Endret 26. juli 2020 av Villanda 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 Skrevet 26. juli 2020 Akkurat nå, Villanda skrev: Ja, i samarbeid med helsesøster. Tror de ringte meg for å.svtale. Og at henv gikk dir. fra helsesøster til bv. Henvisning, men det må visst uansett hete bekymringsmelding. Jeg var desperat etter hjelp, mer konkret og tilpassa oss enn en kan få informasjon om i bøker/kurs etc. Skulle komme og observere leggesituasjon. Så ble en av de syk. Så måtte jeg forberede dem på mitt barns plan om å legge seg veldig tidlig og ha sovnet før de kom. Da ble det ikke...Så skulle vi på BUP og barnet hadde allerede vært med til helsesøster, familievernkontoret, og ja, på ett møte med barnevernet. Tenkte det ble litt mye. BV enig. Utfordringen ordna seg, eller tok i alle fall en litt bedre form etterhvert uansett. Tror ikke forresten at de hengte seg veldig opp i diagnose, bortsett fra at de også gjentok at jeg måtte forklare barna og de kanskje få noen å snakke med. Dette handler ikke om barnevern, men bekymringsmelding om psyken til en person.... Anonymkode: 8ffe5...655 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 26. juli 2020 Skrevet 26. juli 2020 Jeg har en mistanke om at det skjedde på vegne av meg en gang. Da var det fastlegen som forsøkte å ta kontakt pr. telefon kl. 19.00 om kvelden. Jeg fikk aldri tatt telefonen fordi jeg var inne hos legen på legevakten og mulig det ble sporet opp av fastlegen at jeg ble ivaretatt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 Skrevet 26. juli 2020 Jeg ble en gang meldt inn av en nær pårørende som var bekymret - mulig til kommunelegen eller direkte til fastlegen - detaljene rund hvordan det ble gjort vet jeg ikke, men det endte med at jeg fikk en hastetime hos fastlegen dagen etter - i påskynde av at det gjaldt medisinoppfølging av nyoppstarta AD behandling. Så jeg ble veldig paff når jeg kom dit og forstod sammenhengen og agendaen til fastlegen min. Følte meg lurt til å møte opp - samtidig som jeg tviler på om jeg hadde møtt opp om jeg hadde visste det - ville ikke være til bry for noen 🙍🏼♀️ Anonymkode: 336cf...857 0 Siter
Villanda Skrevet 27. juli 2020 Skrevet 27. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette handler ikke om barnevern, men bekymringsmelding om psyken til en person.... Anonymkode: 8ffe5...655 Ok. Beklager misforståelsen 😊. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 Skrevet 27. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen her som enten har sendt inn bekymringsmelding selv eller som har opplevd at andre har sendt bekymringsmelding på deg selv? Hva er det egentlig som skjer etter at en bekyrmingsmelding er sendt inn? Er det kommunelegen som ser på saken, og så...? Eller fylkeslegen? Politiet? Anonymkode: 8ffe5...655 Har du tenkt å sende bekymringsmelding anngående en persons psyke? Hva skal til for at du velger det? Anonymkode: bcde7...e64 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 Skrevet 27. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du tenkt å sende bekymringsmelding anngående en persons psyke? Hva skal til for at du velger det? Anonymkode: bcde7...e64 Fordi vedkommende isolerer seg helt og har det umulig bra. Anonymkode: 8ffe5...655 0 Siter
Glitter Skrevet 27. juli 2020 Skrevet 27. juli 2020 For min del var det slik at sykehus, politi, naboer sendte inn bekymringsmelding til kommunen eller noe, som da fikk godkjenning av fylkeslegen til å fatte vedtak om tvungen rusbehandling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.