Gå til innhold

Ser så mye på pcen at jeg begynner å bli bekymret for syner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er redd jeg skal bli nærsynt eller få dårlig syn så mye innesitting som jeg gjør. Har ikke hatt en jobb på 5år og fordi jeg er psykisk syk så isolerer jeg meg hjemme og går nesten aldri ut.

Anonymkode: aca77...5de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Øyelegen min sier at det ikke er farlig å se mye på pc, men at dersom man bruker briller bør man skaffe seg databrukere.

Anonymkode: b9705...b25

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Øyelegen min sier at det ikke er farlig å se mye på pc, men at dersom man bruker briller bør man skaffe seg databrukere.

Databriller

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er redd jeg skal bli nærsynt eller få dårlig syn så mye innesitting som jeg gjør. Har ikke hatt en jobb på 5år og fordi jeg er psykisk syk så isolerer jeg meg hjemme og går nesten aldri ut.

Min personlige erfaring, etter å ha levd på internett i 15 år, er at synes mitt fremdeles er strålende har aldri hatt behov for briller

Så er selvsagt n=1 ikke nok grunnlag til å fastslå noe, men tror andre ting bør bekymre deg mer, om du bruker livet foran skjermen blir livet dårlig, mer enn synet.

Anonymkode: fcf7e...e3c

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke synet ditt jeg ville vært mest bekymret for. Får du noen form for hjelp? 

FjellOgDalar
Skrevet

Det er en myte at synet kan svekkes av skjermtitting. Om man bruker briller, er det viktig å ha riktig styrke.  Sttive muskler i nakken, skuldrene og ryggen er nok en langt større risiko. Isolasjon er etter min mening det minst sunne. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...