Gå til innhold

Gjøre ting selv om man egentlig ikke har motivasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer dere det når dere egentlig ikke har motivasjon, ork, energi eller lyst?

Anonymkode: f9b60...ae1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer dere det når dere egentlig ikke har motivasjon, ork, energi eller lyst?

Det finnes alltid en oppside, jeg fokuserer på den.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hadde jeg skulle sittet å vente på motivasjon eller lyst så hadde jeg aldri fått gjort ren leiligheten min :) 

Anonymkode: a0321...742

Skrevet

Jeg sliter veldig med det samme. For tiden handler det om å få til å stå opp å kle på meg hver dag. Jeg har fått veldig tydelig beskjed fra en av behandlerne mine om at dette ønsket han at jeg får til. Jeg hatt stor respekt for han og merker at de gangene jeg får det til så handler det om at jeg har lyst til å si til ham at jeg har fått det til...

.... kort oppsummert jeg gjør det for andre ikke for meg selv

Gjest dolmio
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hadde jeg skulle sittet å vente på motivasjon eller lyst så hadde jeg aldri fått gjort ren leiligheten min :) 

Anonymkode: a0321...742

Samme her :) 

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke verken motivasjon eller lyst til det meste for tiden, men går på autopilot. Men jeg føler meg litt bedre når jeg først har kommet i gang med aktivitet

Anonymkode: 85775...fc9

Gjest Martine
Skrevet

Det er sjelden jeg angrer i ettertid at jeg har fått gjort ting. Det er heller motsatt, at jeg har fått noe igjen for det. Prøver å minne meg på det hver gang jeg ikke har motivasjon eller ork/lyst. 

Gjest dolmio
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke verken motivasjon eller lyst til det meste for tiden, men går på autopilot. Men jeg føler meg litt bedre når jeg først har kommet i gang med aktivitet

«Men jeg føler meg litt bedre når jeg først har kommet i gang med aktivitet«

Kanskje du kan bruke denne erfaringen som motivasjonsfaktor? Det er jo faktisk å stelle godt med seg selv, det å gjøre noe som får en til å føle seg bedre etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, dolmio skrev:

«Men jeg føler meg litt bedre når jeg først har kommet i gang med aktivitet«

Kanskje du kan bruke denne erfaringen som motivasjonsfaktor? Det er jo faktisk å stelle godt med seg selv, det å gjøre noe som får en til å føle seg bedre 

Ja, det har du rett i. Man angrer aldri på at man feks går en tur. Jeg er også fornøyd med meg selv når jeg har gjort nødvendig husarbeid eller dusjet eller gjort andre nødvendigheter. Det er bare litt vanskelig å komme i gang for tiden (Har mye problemer nå både psykisk og somatisk)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...