Gå til innhold

Hvordan ta opp selvmordstanker med psykologen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvordan man tar opp slike tanker med psykologen sin? Jeg har ikke hatt slike tanker på mange år, men de begynner å komme tilbake. Jeg er ikke der at jeg vil skade meg i nærmeste tid, men der at jeg tenker oftere og oftere på det. En slags «nødløsning» hvis jeg ikke blir bedre. Jeg er nemlig redd for å måtte lide med disse problemene for resten av live mitt. Dagene består av mye smerter, men den planen som jeg har i bakhodet gir meg litt trøst i denne tunge tiden her. Jeg bare lurer på hvordan jeg skal ta det opp med psykologen. Trenger noen å prate med om det fordi jeg har det veldig vondt. Men vil jo ikke bekymre psykologen heller. 

Anonymkode: 77914...74e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså det er som jeg sa, ikke fare for at jeg kommer til å skade meg nå. Men er redd for at jeg kommer dit på et tidspunkt fordi jeg vet ikke om jeg klarer å stå i mere smerter enn det jeg allerede bærer på. 

AnonymBruker
Skrevet

Spørs vel om du kun har selvmordstanker (tanker som alle folk har i løpet av livet) eller om det er reelle tanker og planer at du faktisk tenker å ta livet ditt. Det er stor forskjell.

Anonymkode: 3fbdd...04a

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs vel om du kun har selvmordstanker (tanker som alle folk har i løpet av livet) eller om det er reelle tanker og planer at du faktisk tenker å ta livet ditt. Det er stor forskjell.

Anonymkode: 3fbdd...04a

Jeg har en plan, men sliter mest med de tankene. Planen har jeg klart i tilfelle jeg ikke blir bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke så mye for seg å sitte å snakke om selvmordstanker , ville heller prøvd å få hjelp til å se hvordan du kan få det litt bedre .

Anonymkode: f76d1...b07

Skrevet

Du kan si det akkurat som du skrev i første innlegget. Så vet psykologen din det. Det er ikke sikkert at det blir så mye snakk om det, men godt at hen vet om det. Å ha selvmordstanker som en backup er ikke uvanlig så psykologen din kommer nok ikke til å bli særlig overrasket, men det er jo viktig at hen vet om alle symptomene dine. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...