J.R. Skrevet 28. juli 2020 Skrevet 28. juli 2020 Jeg har flyttet fra stedet jeg har bodd de siste årene, og derfor er jeg også henvist til nytt DPS. Dette DPS er underlagt et annent helseforetak. Det jeg lurer på er om noen vet om den nye behandleren min har fått journalen min automatisk, og om det er vanlig å lese denne. Eller leser de kun henvisning? Hvor godt kan en egentlig regne med at den nye behandleren kjenner til en? 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 29. juli 2020 Skrevet 29. juli 2020 12 timer siden, J.R. skrev: Det jeg lurer på er om noen vet om den nye behandleren min har fått journalen min automatisk, og om det er vanlig å lese denne. Eller leser de kun henvisning? Hvor godt kan en egentlig regne med at den nye behandleren kjenner til en? Jeg tror ikke du i dag kan være "helseflyktning" slik jeg var for 15 år siden. Journalen ligger tilgjengelig digitalt for deg på Helsenorge og regner med at din nye behandler har samme tilgang så sant du ikke har begrenset tilgangen for noen. Merk at jeg uttaler meg på tro og ikke kunnskap, men for 15 år siden ble ikke journaler ettersendt og det ble heller ikke bedt om fra nytt DPS i ny helseregion. Der baserte de seg kun på henvisning og ny erfaring de gjorde seg. 1 Siter
aa-k-j Skrevet 29. juli 2020 Skrevet 29. juli 2020 Nytt helseforetak = ny journal. Men du kan be DPSet du brukte tidligere sende journalen til det nye DPSet. Det velger du selv. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.