Gå til innhold

Bytte DPS og helseforetak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flyttet fra stedet jeg har bodd de siste årene, og derfor er jeg også henvist til nytt DPS. Dette DPS er underlagt et annent helseforetak. Det jeg lurer på er om noen vet om den nye behandleren min har fått journalen min automatisk, og om det er vanlig å lese denne. Eller leser de kun henvisning? Hvor godt kan en egentlig regne med at den nye behandleren kjenner til en? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, J.R. skrev:

Det jeg lurer på er om noen vet om den nye behandleren min har fått journalen min automatisk, og om det er vanlig å lese denne. Eller leser de kun henvisning? Hvor godt kan en egentlig regne med at den nye behandleren kjenner til en? 

Jeg tror ikke du i dag kan være "helseflyktning" slik jeg var for 15 år siden. Journalen ligger tilgjengelig digitalt for deg på Helsenorge og regner med at din nye behandler har samme tilgang så sant du ikke har begrenset tilgangen for noen.

Merk at jeg uttaler meg på tro og ikke kunnskap, men for 15 år siden ble ikke journaler ettersendt og det ble heller ikke bedt om fra nytt DPS i ny helseregion. Der baserte de seg kun på henvisning og ny erfaring de gjorde seg.

Skrevet

Nytt helseforetak = ny journal. Men du kan be DPSet du brukte tidligere sende journalen til det nye DPSet. Det velger du selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...