Gå til innhold

Du som verken har venner, familie eller barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg er ondskapens kjøl, i det skoggrønne havet, over deres hoder. Jeg tvang keiseren i kne"

En poetisk strofe. Ikke av meg, men den kan belyse utenforskapet på en sober møte føler jeg.

Anonymkode: 902b4...d4d

Altså en kommentar på hvordan det religiøse i samfunnet er erstattet av selvrealisering, og opptatthet av nytelse fra idealiserte mål som mange ikke kan leve opp til. Tenk om du hadde hatt asperger eller vært schizoid i ett muslimsk land, du hadde blitt familiemann uansett. Men individualismen er ondskapens kjøl, i det skogsgrønne vannet som var over våre hoder. Den splitter oss. 

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså en kommentar på hvordan det religiøse i samfunnet er erstattet av selvrealisering, og opptatthet av nytelse fra idealiserte mål som mange ikke kan leve opp til. Tenk om du hadde hatt asperger eller vært schizoid i ett muslimsk land, du hadde blitt familiemann uansett. Men individualismen er ondskapens kjøl, i det skogsgrønne vannet som var over våre hoder. Den splitter oss. 

Men samtidig som den splitter oss, så setter den også oss fri. hvis familie ikke er det vi ønsker oss. hen så ironisk nok, forfyller det like gjerne den samme idealisme den fornekter??? Brilliant skrevet, litt omskrevet av meg da. Men en poet kan vel tolke en annen? Er poesi løsningen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...