Gå til innhold

Medlemsskap mental helse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er medlem i mental helse? 

Jeg meldte meg inn i dag. Da kan man delta på kurs og aktiviteter og delta i organisasjonsarbeid. Tenkte det kunne være en måte for meg å komme i kontakt med nye mennesker. Hvis jeg tørr å bli noe mer enn bare støttemedlem da. 

Hva har dere gjort dere som evt har deltatt på slikt? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
34 minutter siden, Glitter skrev:

Noen som er medlem i mental helse? 

Jeg meldte meg inn i dag. Da kan man delta på kurs og aktiviteter og delta i organisasjonsarbeid. Tenkte det kunne være en måte for meg å komme i kontakt med nye mennesker. Hvis jeg tørr å bli noe mer enn bare støttemedlem da. 

Hva har dere gjort dere som evt har deltatt på slikt? 

Nei jeg har ikke noe erfaring med dette ,men ville bare si at det er en bra ting av deg å gjøre😆 håper du tar steget og deltar aktivt. Høres ut som en veldig god måte å møte nye folk på. 

Skrevet
8 minutter siden, RamonaK skrev:

Nei jeg har ikke noe erfaring med dette ,men ville bare si at det er en bra ting av deg å gjøre😆 håper du tar steget og deltar aktivt. Høres ut som en veldig god måte å møte nye folk på. 

Ja får håpe det blir noe ut av det. :)

Skrevet

Jeg tenker at om du ønsker å få deg nye bekjentskaper og utvikle nye vennskap, kan disse gjerne komme gjennom organisasjonsarbeid. Jeg delte leilighet med en venninne i noen år som jeg ble kjent med gjennom et organisasjonsverv fire år tidligere. Vi utviklet et svært nært vennskap og besøkte hverandre i blant et par ganger i måneden året igjennom ut videregående.

Selv har jeg ingen erfaring med Mental Helse, men andre diagnoseorganisasjoner og for funksjonshemmede. Her på DOL er det også mange som sier at de er ufrivillig ensomme. Jeg tenker at å delta på lokale arrangement gjennom Mental Helse kan være en fin måte å komme seg ut blant andre mennesker. Når der ikke andre alternativ er, må man finne de selv.

Skrevet
24 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg tenker at om du ønsker å få deg nye bekjentskaper og utvikle nye vennskap, kan disse gjerne komme gjennom organisasjonsarbeid. Jeg delte leilighet med en venninne i noen år som jeg ble kjent med gjennom et organisasjonsverv fire år tidligere. Vi utviklet et svært nært vennskap og besøkte hverandre i blant et par ganger i måneden året igjennom ut videregående.

Selv har jeg ingen erfaring med Mental Helse, men andre diagnoseorganisasjoner og for funksjonshemmede. Her på DOL er det også mange som sier at de er ufrivillig ensomme. Jeg tenker at å delta på lokale arrangement gjennom Mental Helse kan være en fin måte å komme seg ut blant andre mennesker. Når der ikke andre alternativ er, må man finne de selv.

Det er sant, og det er faktisk blant annet det du har skrevet på forum om din erfaring med å delta på slikt som har gjort at jeg meldte meg inn. Har hatt lyst en stund, men ikke visst hva. Røde kors er for eksempel ikke noe jeg føler jeg har hatt så interesse i. Men jeg er jo interessert i mental helse og jeg kan jo litt om det også. Så da jeg fant ut at det ikke bare er sidetmedord.no og hjelpetelefon, men noe man kan melde seg inn og delta i så virket det som noe å teste ut. Har ikke turt å sende mail til hun som er ansvarlig for min by da, hehe. Men får gjøre det etter hvert. Høre om hva som pleier å være av greier her i byen. 

Gjest dolmio
Skrevet

Så bra! 😃

Da jeg var alvorlig deprimert fikk jeg samtaler av en psykiatrisk sykepleier i kommunen som var leder i mental helse. Hun anbefalte meg å melde meg inn der. 
Det er jo et meningsfylt arbeid. 

Skrevet
19 minutter siden, dolmio skrev:

Så bra! 😃

Da jeg var alvorlig deprimert fikk jeg samtaler av en psykiatrisk sykepleier i kommunen som var leder i mental helse. Hun anbefalte meg å melde meg inn der. 
Det er jo et meningsfylt arbeid. 

Ja det er det sikkert. Men de man snakker med i tlf er vel folk som jobber der og ikke frivillige medlemmer? 

Skrevet

Jeg er medlem, men har ikke vært noe aktiv. Mitt bidrag hatt vært at jeg har samlet inn penger på Facebook og så har jeg skrevet ett innlegg i bloggen deres.

Hatt tenkt tanken om å bli aktiv da.

Gjest dolmio
Skrevet
5 timer siden, Glitter skrev:

Ja det er det sikkert. Men de man snakker med i tlf er vel folk som jobber der og ikke frivillige medlemmer? 

Vet ikke

Gjest dolmio
Skrevet
2 minutter siden, Fru2020 skrev:

Jeg er medlem, men har ikke vært noe aktiv. Mitt bidrag hatt vært at jeg har samlet inn penger på Facebook og så har jeg skrevet ett innlegg i bloggen deres.

Hatt tenkt tanken om å bli aktiv da.

Alle monner drar :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...