Gå til innhold

Utseende (journal)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skriver psykologer om pasientenes utseende? Det har vel ingenting med psykisk helse å gjøre? 

Hva man er kledd i, hvordan sminken ser ut eller om man er ny dusjet. Hahaha. Hjelp. 😂 Hvorfor skriver de slike ting? 

Anonymkode: 49b45...dfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sier noe om personens funksjonsnivå.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, kupton skrev:

Det sier noe om personens funksjonsnivå.

Jo, men jeg trente før jeg dro til timen hos han. Nå står det at jeg luktet svett. Altså selvfølgelig lukter jeg svett når jeg ikke har rukket å dusje. Har ikke noe med min funksjonsnivå å gjøre. 

Skrevet

Det er alltid mulig å finne argumenter av "ja, men" - typen.

Du kunne jo sagt: Jeg kommer rett fra trening og har ikke rukket å dusje.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, kupton skrev:

Det er alltid mulig å finne argumenter av "ja, men" - typen.

Du kunne jo sagt: Jeg kommer rett fra trening og har ikke rukket å dusje.

Jeg var ikke klar over at jeg luktet vondt også sa ikke psykologen noe om det i timen. Det skrev vedkommende i journalen etter timen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde personen kommentert det, så hadde jeg klart gitt beskjed om det. Men personen sa ingenting. Derfor trodde jeg at deodoranten fungerte. 😅

Skrevet

Da gjør du det så enkelt at du sier noe om det neste gang. Hvis en velger å bruke tiden sin på bagateller, får en ikke gjort noe med de viktige sakene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alltid obs på hvordan jeg fremstår, passer på å være sminket og velkledd.  Det er fordi mennesker liker beste de som ligner på dem selv ,og siden jeg har en alvorlig diagnose og lett kan utsettes for dårlig behandling, vil jeg gjøre det vanskeligere for dem ved å ligne på dem.

Anonymkode: 329ba...2ae

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ikke klar over at jeg luktet vondt også sa ikke psykologen noe om det i timen. Det skrev vedkommende i journalen etter timen. 

Da har du tatt med deg en viktig lærdom til senere :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver psykologer om pasientenes utseende? Det har vel ingenting med psykisk helse å gjøre? 

Hva man er kledd i, hvordan sminken ser ut eller om man er ny dusjet. Hahaha. Hjelp. 😂 Hvorfor skriver de slike ting? 

Fordi det sier noe om hvor velfungerende du er. En som er dypt deprimert, suicidal eller psykotisk stiller neppe opp med fullsminke, stylet hår og negler.  

Anonymkode: f94b5...799

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gikk du på trening såpass nær i tid til timen du skulle ha? Hvorfor betegnet du ikke mer tid sånn at du kunne ha rukket å dusjet? Hvorfor trente du ikke tidligere på dagen?

Anonymkode: 1bdf6...e81

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det sier noe om hvor velfungerende du er. En som er dypt deprimert, suicidal eller psykotisk stiller neppe opp med fullsminke, stylet hår og negler.  

Jeg er verken deprimert, suicidal eller psykotisk. Går der for helt andre ting.  

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om en psykotisk eller dypt deprimert person i det hele tatt greier å komme seg på time kan man jo lure på, men alt er mulig. Om psykosen går ut på at psykologen/behandleren er forelsket i en er det ikke rart om vedkommende fremstiller seg selv som veldig oppegående med f.eks fullsminke, stylet hår og negler for å opprettholde psykologens innbilte interesse. Hun vil imidlertid falle gjennom under samtalen. Det er heller ikke rart om vedkommende tror at hun skal være med i et TV-show, da vil man jo gjerne ta seg godt ut...

En suicidal person kan fremstå helt upåfallende. De suicidale har ikke nødvendigvis noe spesifikt uttrykk. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gikk du på trening såpass nær i tid til timen du skulle ha? Hvorfor betegnet du ikke mer tid sånn at du kunne ha rukket å dusjet? Hvorfor trente du ikke tidligere på dagen?

Fordi jeg var stresset og hadde veldig mye å gjøre den dagen. Føler at trening hjelper litt på ting jeg sliter med. Kunne ikke utsette treningen for da ville jeg ikke rukket å gjøre de viktige tingene jeg måtte gjøre.  

stjernestøv
Skrevet

Sykepleieren skrev at jeg så ut som min alder tilsvarer, hva har det med saken å gjøre? 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da ogsÅ noe å stille spørsmål om. 

Anonymkode: 54e60...e0b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Sykepleieren skrev at jeg så ut som min alder tilsvarer, hva har det med saken å gjøre? 

Ja og en gang så sto det at jeg så yngre ut enn min alder skulle tilsvare. Forstår heller ikke hva som er relevant med det b

stjernestøv
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja og en gang så sto det at jeg så yngre ut enn min alder skulle tilsvare. Forstår heller ikke hva som er relevant med det b

Hehe heldigere med den du da :D Jaja godt jeg ikke så eldre ut da, men forstår ikke hvorfor det er relevant.- 

Endret av stjernestøv
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da ogsÅ noe å stille spørsmål om. 

Anonymkode: 54e60...e0b

Helt relevante spørsmål.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt relevante spørsmål.

På hvordan måte? Det har vel  ingenting med personen psykiske helse å gjøre. 😅

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...