Gå til innhold

Utseende (journal)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvordan måte? Det har vel  ingenting med personen psykiske helse å gjøre. 😅

Anonymkode: 49b45...dfb

Selvsagt har det noe å si. En som er dypt deprimert klarer neppe å trene så mye. Og det sier også mye om funksjonsnivået ditt, at du ikke er så psyk at du ikke klarer å ta vare på deg selv. 

Anonymkode: f94b5...799

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt har det noe å si. En som er dypt deprimert klarer neppe å trene så mye. Og det sier også mye om funksjonsnivået ditt, at du ikke er så psyk at du ikke klarer å ta vare på deg selv. 

Vi reagerer litt ulikt. Noen greier ikke å dusje, trene eller gjøre noen ting, mens andre kan bli rastløse og urolige. Den som er urolig har det ikke mindre vondt enn han som ligger i ro.   Forstår ikke helt hva du mener med kommentaren din. Jeg sliter ikke med depresjon bare angst. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver psykologer om pasientenes utseende? Det har vel ingenting med psykisk helse å gjøre? 

Hva man er kledd i, hvordan sminken ser ut eller om man er ny dusjet. Hahaha. Hjelp. 😂 Hvorfor skriver de slike ting? 

Dette har blitt beskrevet mange ganger hos meg. Nå er det blitt et tema i terapien også, både hos poliklinisk behandler og på sengepost. Nettopp fordi det sier noe om mitt funksjonsnivå, og man vil prøve å heve det ved å fokusere på utseende

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi reagerer litt ulikt. Noen greier ikke å dusje, trene eller gjøre noen ting, mens andre kan bli rastløse og urolige. Den som er urolig har det ikke mindre vondt enn han som ligger i ro.   Forstår ikke helt hva du mener med kommentaren din. Jeg sliter ikke med depresjon bare angst. 

Det kan være grunnen det.

Anonymkode: 3af98...6c4

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, Fru2020 skrev:

Dette har blitt beskrevet mange ganger hos meg. Nå er det blitt et tema i terapien også, både hos poliklinisk behandler og på sengepost. Nettopp fordi det sier noe om mitt funksjonsnivå, og man vil prøve å heve det ved å fokusere på utseende

De fleste sminker seg liksom ikke om de er superdeprimerte og suicidale. Kanskje vanlig blant borderlinere, men blant vanlige suicidale så er det vanligst å slutte å ry seg om egenhelsen når man er alvorlig deprimert. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste sminker seg liksom ikke om de er superdeprimerte og suicidale. Kanskje vanlig blant borderlinere, men blant vanlige suicidale så er det vanligst å slutte å ry seg om egenhelsen når man er alvorlig deprimert. 

Jeg hatt vært innlagt med mange dypt deprimerte som likevel tar vare på utseende sitt. Det har alltid overrasket meg, for jeg har ikke klart det. 

Hvorfor skulle det være annerledes hos folk med EUPF?

AnonymBruker
Skrevet

De klarer jo å psykeliggjøre at man er velkledd også. Kanskje ikke så rart, når de går stusslig kledd selv. 

Anonymkode: 54e60...e0b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet med syke mennesker i åresvis. Noen er opptatt av å ordne seg selv om de er alvorlig syk og døende. Andre kan ligge inne for en enkel undersøkelse og bryr seg ikke om hvordan de ser ut. Tror det har med interesse og personlighet. Hvor viktig dette med utseende og hygiene er i utgangspunktet. 

Anonymkode: c4150...6ce

AnonymBruker
Skrevet

Når psykiateren kommenterer mitt utseende i journalen skriver han at jeg ser noenlunde ut som jeg pleier, og det tolker jeg negativt. Jeg gruer meg alltid litt for å gå til han fordi jeg ikke føler at jeg ser bra nok ut. Jeg er gammal og stygg og vet det.

Anonymkode: e7b21...248

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Fru2020 skrev:

Jeg hatt vært innlagt med mange dypt deprimerte som likevel tar vare på utseende sitt. Det har alltid overrasket meg, for jeg har ikke klart det. 

Hvorfor skulle det være annerledes hos folk med EUPF?

Å? Hvordan visste du at de var "dypt deprimerte"? 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å? Hvordan visste du at de var "dypt deprimerte"? 

Det har du rett i at jeg ikke har visst med alle, men flere av dem har jeg jo snakket med og fått vite hva de sliter med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...