Gå til innhold

Kupton, klarer norsk helsepersonell å skille mellom kulturelle forskjeller og psykose ved spørsmål om utilregnelighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er en del drap i Norge som utføres av mennesker med bakgrunn fra andre land, oppførselen,og tankegang kan da være ganske så forskjellig fra oss etniske norske. For eksempel lever overtro fortsatt i en del land , som at naboen har kastet forbannelse over deg og derfor er skyld i at husdyrene dør.  Klare sakkyndige å skille mellom kulturelle forskjeller og psykose?

Anonymkode: afa5e...957

Fortsetter under...

Kompetansen blant "norsk helsepersonell" er meget varierende. Men sakkyndige i slike saker er en helt annen, langt mindre og langt mer kompetent gruppe. Disse klarer nok oppgaven.

De er en gruppe innen norsk helsepersonell. Sakkyndige er en enda snevrere gruppe. 
Når du spør generelt om norsk helsepersonell, må jeg svare på det. 
Hadde du spurt om sakkyndige i rettspsykiatri, hadde jeg svart kun på det. 

AnonymBruker

Spurte jeg om helsepersonell generelt? Jeg spurte om norsk helsepersonell som jeg regnet med at du klarer å forstå at jeg mener sakkyndige psykiatrier og psykologer og ikke  en hjelpepleier fra et gamlehjem. 

Herre Gud for et flisespikkeri.

Anonymkode: afa5e...957

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...