Gå til innhold

Lite nettverk (journal)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor står det i journalen min at jeg har lite nettverk og ingen vennet? Har det noe å si for den psykiske helsen egentlig? 

Anonymkode: 82968...d3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen venner skulle det stå.

AnonymBruker
Skrevet

Det har mye å si for den psykiske helsen.

Anonymkode: 34670...ffb

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor står det i journalen min at jeg har lite nettverk og ingen vennet? Har det noe å si for den psykiske helsen egentlig? 

Ja helsevesenet mener det. Sosialt samvær skal visst ha positiv effekt på psyken påstår de.  Jeg pleier bare å si at de ikke har noe med om jeg har lite eller stort nettverk. Sosialt samvær har liten og ingen effekt på min psyke og jo mer mas om det jo mer nedfor og sliten blir jeg uten å forstå hvorfor. Men så sliter jeg litt med kommunikasjon og har gjort det så lenge jeg kan huske.

Endret av aa-k-j
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, aa-k-j skrev:

Ja helsevesenet mener det. Sosialt samvær skal visst ha positiv effekt på psyken påstår de.  

Ja, men hva er vitsen med å skrive at jeg har lite nettverk i journalen? Har det noe å si for funksjonsnivået mitt? At jeg har lavt funksjonsnivå og sliter veldig. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men hva er vitsen med å skrive at jeg har lite nettverk i journalen? Har det noe å si for funksjonsnivået mitt? At jeg har lavt funksjonsnivå og sliter veldig. 

Det er nok bare fordi du har sagt det. De har jo plikt til å føre journal. Det er jo bare å spør de.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil enkelte seg så vondt at de leser journalen sin? Er ikke livet krevende nok uten å ha det og å plages over?

Anonymkode: 1eba4...9d9

Pragmatikeren
Skrevet

Når jeg kartlegger mennesker med psykiske helseplager, så er nettverk en del av kartleggingen. Årsaken er at nettverk kan være både positivt og negativt for den psykiske helsen. Jeg tenker at det er viktig at personen selv er fornøyd med sitt nettverk, enten det er lite eller stort. Konflikter ol kan være en ekstra belastning, mens en god relasjon kan være en buffer og en ressurs for personen. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Pragmatikeren skrev:

Når jeg kartlegger mennesker med psykiske helseplager, så er nettverk en del av kartleggingen. Årsaken er at nettverk kan være både positivt og negativt for den psykiske helsen. Jeg tenker at det er viktig at personen selv er fornøyd med sitt nettverk, enten det er lite eller stort. Konflikter ol kan være en ekstra belastning, mens en god relasjon kan være en buffer og en ressurs for personen. 

Ja det gir jo også en liten pekepinn på hvor vondt en har det. Har man ingen rundt seg så har man det mest sannsynlig veldig vondt. 

Skrevet (endret)
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil enkelte seg så vondt at de leser journalen sin? Er ikke livet krevende nok uten å ha det og å plages over?

Anonymkode: 1eba4...9d9

Jeg leser alltid journalen min. Det gir meg en oppsummering av timen og en pekepinn på hva behandler synes var viktig. Det er godt siden jeg sliter med hukommelsen for tiden.

Ofte tar jeg med meg dette tilbake i terapien; hva tenker du på når du skriver det? Kan du forklare nærmere....? Etc

Endret av Fru2020
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har veldig mye å si.

Anonymkode: dfe10...2d6

AnonymBruker
Skrevet

Det står det i min journal også. Tenker det har litt å si med tanke på evt. støtte fra omgivelsene samt ressursnivå. 

Anonymkode: e7355...61c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...