Gå til innhold

Hvis det står i journalen: "Pasienten ser yngre ut enn alder skulle tilsi"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, går i helt vanlig klær.

Anonymkode: 4da75...833

Kanskje du har isolert deg hjemme så lenge og aldri vært ute i sola sånn at du ikke har fått noen rynker? 

Anonymkode: 03288...e05

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje du har isolert deg hjemme så lenge og aldri vært ute i sola sånn at du ikke har fått noen rynker? 

Anonymkode: 03288...e05

Ja, det er mulig. 😏

Annonse

Hva er greia med alle disse spørsmålene om hva som står i en journal? 

Journalen er behandlerens arbeidsverktøy og man kan egentlig blåse en lang marsj i hva som står der. Selv har jeg VIRKELIG aldri brydd meg. 

Hvis legen synes du ser yngre ut enn alderen skulle tilsi, så gjør han vel det da. Det betyr akkurat det det står. Enten kan du ta det som et kompliment, det ville jeg gjort, eller så kan du bli fornærmet. Det er som det er.

AnonymBruker
17 minutter siden, ISW skrev:

Hva er greia med alle disse spørsmålene om hva som står i en journal? 

Journalen er behandlerens arbeidsverktøy og man kan egentlig blåse en lang marsj i hva som står der. Selv har jeg VIRKELIG aldri brydd meg. 

Hvis legen synes du ser yngre ut enn alderen skulle tilsi, så gjør han vel det da. Det betyr akkurat det det står. Enten kan du ta det som et kompliment, det ville jeg gjort, eller så kan du bli fornærmet. Det er som det er.

Hvorfor er dette viktig for legen?

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dette viktig for legen?

Det vet jeg ikke, men for å stille spørsmålet tilbake; hvorfor er det viktig for deg om legen har skrevet det? 

AnonymBruker
4 minutter siden, ISW skrev:

Det vet jeg ikke, men for å stille spørsmålet tilbake; hvorfor er det viktig for deg om legen har skrevet det? 

Fordi jeg ikke skjønner relevansen.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke skjønner relevansen.

Ok, la meg omformulere spørsmålet: Hvorfor betyr det så mye for deg med en bagatell som dette, relevant eller ikke? Jeg husker en gang jeg fikk se et journalnotat fra meg selv. Det sto: «Pasienten framstår meget velkledd og velstelt.» Det var fordi jeg var der i arbeidstiden og jeg hadde «møteklær» på meg (pen bukse og dressjakke). Det hadde jo null relevans. Men jeg ga blaffen. Det bør du også gjøre

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, ISW skrev:

Ok, la meg omformulere spørsmålet: Hvorfor betyr det så mye for deg med en bagatell som dette, relevant eller ikke? Jeg husker en gang jeg fikk se et journalnotat fra meg selv. Det sto: «Pasienten framstår meget velkledd og velstelt.» Det var fordi jeg var der i arbeidstiden og jeg hadde «møteklær» på meg (pen bukse og dressjakke). Det hadde jo null relevans. Men jeg ga blaffen. Det bør du også gjøre

Jeg syntes det er pinlig å se yngre ut enn jeg er.

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det er pinlig å se yngre ut enn jeg er.

Jeg og fordi jeg er både tynn og kort for alderen min, derfor blir jeg litt fornærmet. Har fått mye kommentarer fra andre om hvor liten jeg ser ut. 

Anonymkode: c387c...333

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og fordi jeg er både tynn og kort for alderen min, derfor blir jeg litt fornærmet. Har fått mye kommentarer fra andre om hvor liten jeg ser ut. 

Anonymkode: c387c...333

Jeg har flere ganger opplevd at jeg står beskrevet som "tynn og blek" e.l. av leger i somatiske journaler, men å la meg fornærme over noe slikt gidder jeg ikke. Som @ISW sier, er det behandlers arbeidsverktøy, og dersom du er så fintfølende, burde du av erfaring og klok av skade la være å lese dine egne journaler. Jeg har selv innhentet egne psykiatrijournaler for de siste årene bortsett fra hos nåværende terapeut, men jeg tok et standpunkt om å ikke lese mer etter å ha lest igjennom de tre eldste årene. Jeg synes det ble for tøff lesning rett og slett - og det ville ikke føre meg fremover der jeg er nå.

De skriver det alltid i innkomstsamtaler. Jeg er så heldig å være velstelt (de ser jo ikke at jeg ikke har dusja, men hatt pause mellom å vaske resten av meg og stikke hodet inn i dusjen for hårvask), normalt kledd og med utseende svarende til alder.. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...