Gå til innhold

Noe positivt i denne depresjonen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En positiv sak i denne episoden min. Noe nytt. Fastlege og hennes vikar har spurt om selvmordstanker. Ikke det som er nytt, å bli spurt om det. Det må de vel. Og det er greit. Det som er nytt er at  denne gangen har jeg helt ærlig uten å nøle kunnet svare nei. Opplever det ofte som vanskelig å holde ut tida, og jeg ønsker å sove bort mye av den. Men jeg greier tru at dette går over! Kanskje ikke så fort, men før eller siden. 

Kanskje også positivt at familie har opplevd meg sånn. Selv om jeg ikke ville vise det der og da i går. Jeg greide ikke ta meg sammen. Jeg prøvde. Kunne vært oppe, men da hadde de bare sett meg grine enda mer.  Ble jo tilsett når jeg plutselig ikke var noen annen plass enn i senga.  Da vet de vel litt mer om hva det går i. Kanskje. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bra du klarer å holde fokus på at også denne episoden vil gå over. Bare det kan jo være med på at det letter litt fortere? 

Skrevet (endret)

Er nok litt fordi jeg har gått gjenmom det så mange ganger, det har vært ille, og det har gåty over. Og Jeg føler meg ganske trygg på at om det ikke går over uten, så vil TMS hjelpe. Om ikke flr vil jeg nok få henvisning når min behandler er tilbake. Egentlig når det står så konkret i planen synes jeg noen andre kunne gjøre det. 

Vet ikke.  Kan gruble LITT på andre ting, men det føles mest fysisk. Jeg vet det ikke er fysisk. Det bare føles sånn. Utmattelsen. Sliten av små gjøremål, av å være med andre, av lyder så nå har jeg slått av TV. Dårlig konsenteasjon. Lyst til lite. Og så blir jeg lei meg for det jeg ikke orker. 

Får vel prøve å snu det. Var oppe til 14 i går bare at alene etter frokost, dvs at jeg ble jevnlig tilsett, selv om det ikke var noen fare. Ville ikke bekymre dem, men.. de er ikke vandt til å se meg sånn. Ene gangen klarte jeg snakke, ikke be hun gå med det samne selv om jeg gråt og ikke vil noen skal se meg da. Det er jo bra, at jeg ikke avviste med en gang hver gang. 

I dag har jeg spist frokost med de andre, sittet ute med dem, strikka og hørt musikk. Det ble for høyt med musikken, trekt meg vekk og sett TV. Nå ble det for mye lyd også, MEN jeg har ikke lagt meg i sengen. Nå skal jeg spise lunsj med de andre. 

Endret av Villanda
Skrevet

Så bra at du ikke er plaget med selvmordstanker. Det er godt å kunne tro på en annen tid. 

Jeg lurer på hva TMA er for noe, ser du nevner det i flere innlegg og jeg er litt grønn

Skrevet
9 minutter siden, Fru2020 skrev:

Så bra at du ikke er plaget med selvmordstanker. Det er godt å kunne tro på en annen tid. 

Jeg lurer på hva TMA er for noe, ser du nevner det i flere innlegg og jeg er litt grønn

Transkraniell magnetisk stimulering

Skrevet
8 minutter siden, RamonaK skrev:

Transkraniell magnetisk stimulering

Er det det samme som ECT?

Skrevet
1 minutt siden, Fru2020 skrev:

Er det det samme som ECT?

Ved transkraniell magnetisk stimulering (TMS) skapes et magnetisk felt i en spole ved hjelp av strøm. ... Fordelen med TMS er at man kan stimulere et avgrenset område av hjernen. Ved ECT stimuleres hele hjernen samtidig med en mye sterkere strømdose,

Skrevet
1 time siden, RamonaK skrev:

Ved transkraniell magnetisk stimulering (TMS) skapes et magnetisk felt i en spole ved hjelp av strøm. ... Fordelen med TMS er at man kan stimulere et avgrenset område av hjernen. Ved ECT stimuleres hele hjernen samtidig med en mye sterkere strømdose,

Takk for info. Nytt for meg.

Skrevet
32 minutter siden, Fru2020 skrev:

Takk for info. Nytt for meg.

Ja det var det for meg også😄 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...