Gå til innhold

Pille pille pille pille pille

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

1 tbl. 20 mg Brintellix mot depresjon samt 1 tbl. 10 mg Atarax, men sistnevnte er mot søvn (nylig erstattet med Truxal). Går mer på medisiner for fysiske lidelser nå, men det har ikke alltid vært slik i livet... Til sammen bruker jeg 9 ulike medikamenter - og da regner jeg ikke med vitamintilskudd o.l. i den blandingen.

FjellOgDalar

Quetiapin 200mg depot + 100mg vanlig, til sammen 650mg Lamictal. I tillegg kommer 50mg Metoprolol og til sammen 225mg Lyrica, og insulin via pumpe. Det blir en del piller, så jeg er glad jeg ikke har problemer med å svelge de unna. 

Endret av FjellOgDalar

Annonse

På 31.7.2020 den 17.48, Eva Sofie skrev:

1 tbl. 20 mg Brintellix mot depresjon samt 1 tbl. 10 mg Atarax, men sistnevnte er mot søvn (nylig erstattet med Truxal). Går mer på medisiner for fysiske lidelser nå, men det har ikke alltid vært slik i livet... Til sammen bruker jeg 9 ulike medikamenter - og da regner jeg ikke med vitamintilskudd o.l. i den blandingen.

Hei!
synes du Truxal er like/mer/mindre effektiv som atarax?
Jeg har bare prøvd Truxal, men synes ikke den hjelper på uro og angst.

Har vurderer å spørre om å få prøve atarax, men den kan vel ikke taes på dagtid? 

8 timer siden, usikker skrev:

Hei!
synes du Truxal er like/mer/mindre effektiv som atarax?
Jeg har bare prøvd Truxal, men synes ikke den hjelper på uro og angst.

Har vurderer å spørre om å få prøve atarax, men den kan vel ikke taes på dagtid? 

Nå synes jeg at Atarax var mest hjelpsom av de to for meg, men da jeg forsøkte den for mer enn 15 år siden, hadde den ingen effekt. Men jeg ønsket å ta Atarax mot søvn. Om du ønsker å få en beroligende effekt, tror jeg nok du vil oppleve det også med Atarax. Jeg opplever særlig en muskelrelakserende effekt neste formiddag kun på 10 mg kvelden før, men den er uønsket fra min side. Jeg gikk jo nå bort ifra Truxal fordi den ble for kraftig for meg - jeg sov for mye på den.

Det kan være du kunne klare å ta Atarax om dagen etter noe tilvending, men er usikker på om den tilvendingen også da vil gjøre at du mister noe effekt?

3 timer siden, Eva Sofie skrev:

Nå synes jeg at Atarax var mest hjelpsom av de to for meg, men da jeg forsøkte den for mer enn 15 år siden, hadde den ingen effekt. Men jeg ønsket å ta Atarax mot søvn. Om du ønsker å få en beroligende effekt, tror jeg nok du vil oppleve det også med Atarax. Jeg opplever særlig en muskelrelakserende effekt neste formiddag kun på 10 mg kvelden før, men den er uønsket fra min side. Jeg gikk jo nå bort ifra Truxal fordi den ble for kraftig for meg - jeg sov for mye på den.

Det kan være du kunne klare å ta Atarax om dagen etter noe tilvending, men er usikker på om den tilvendingen også da vil gjøre at du mister noe effekt?

Tusen takk for svar Eva Sofie! 🌸🦋
Jeg ble veldig trøtt på Truxal de første 3-4 dagene, nå synes jeg ikke den er så virksom lenger...

Har også prøvd å ta en Truxal på dagtid for å dempe angst, men det blir litt som å ta en Paracet.....

Kanskje jeg har vendt meg til den? 
Jeg har fått foreskrevet/resept på mindre dose enn det som står i felleskatalogen vedr angst. 
psykiater er på ferie så får ikke diskutert dose med henne ennå.. 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vise hva slags medisin dere tar under nick? Jeg tar kun Truxal ved behov, men ingen trenger å vite hvem jeg er. 

Anonymkode: f2f9d...e6b

Det er vel opp til hver enkelt å bestemme. For min del er det ingen hemmelighet hvilke medisiner jeg har gått på, og som jeg går på nå. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...