Gå til innhold

Kupton: Betablokker eller Fluanxol eller slitenhet som gjør dette?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg føler meg litt sliten. Eller sliten er kanskje ikke riktig ord. Jeg føler, for å bruke et litt merkelig begrep, at jeg ikke kommer høyere enn tredje gir. Litt lat og energiløs, i jobben klarer jeg ikke helt å være den beste utgaven av meg selv, jeg føler jeg ikke klarer å få ut «det siste» for å gjøre den beste innsatsen. At jeg ligger rundt 75%. Alle er godt fornøyd med meg, men jeg føler at jeg kan bedre. At det siste lille mangler. At jeg liksom ikke «har dagen» - blir lett til at jeg utsetter ting eller sliter med å komme i gang med ting. Det hjelper med en kopp kaffe - men kan av hensyn til hjertebank ikke drikke så mye kaffe.

Jeg bruker 1 mg Fluanxol mot angst og 400 mg Selozok mot supraventrikulær takykardi. Sistnevnte er en stor dose men det skal legges til at jeg har rask CYP 2D6 metabolisme. Hva dette tilsvarer hvis jeg ikke hadde hatt det vet jeg ikke. Har normalt blodtrykk (105/60), normal hvilepuls (50), normalt EKG og normal pulsrespons (maxpuls 175 - altså ikke hemmet mye av betablokker). Men jeg vet at Selozok kan gi CNS bivirkninger som tretthet. 

Tror du at dette skyldes den lille dosen Fluanxol? Eller den store dosen betablokker? Eller at jeg kanskje har litt mye å gjøre og tenke på? Kan det eventuelt være en ide å bruke en betablokker som ikke krysser over til CNS (Atenolol)? 

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du være deprimert?

Anonymkode: 8d9df...902

Jeg tror egentlig ikke det. Ikke veldig i såfall. Jeg kan være glad og kjenner meg ikke nedstemt. Hvis jeg tester meg med MADRS får jeg 3-4 poeng. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...