Gå til innhold

Mareritt


RamonaK

Anbefalte innlegg

Kvier meg litt for å skrive dette, men får bare hoppe i det.

Etter at stefaren min prøvde å kysse meg begynte jeg å få mareritt, og de har blitt verre, sliter nå veldig med å sove ettersom jeg er redd. Disse marerittene handler ikke om stefaren min men andre overgrep fra fortiden. Det er som små mini filmer, den ene etter den andre , det er så utrolig realistisk  og det er akkurat som å være tilbake i de forskjellige hendelsene. Trodde dette var ting som var vel begravd. Hvorfor i helv*** kommer det fram igjen nå? Kan det med stefaren min være dråpen som fikk det til å renne over? Har så liten lyst til å fortelle behandler om dette, for da kommer hn jo garantert til å spørre om disse hendelsene, og jeg har aldri fortalt noen før, med unntak av en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, dolmio skrev:

Er det som skjedde i fortiden bearbeidet? Eller har du bare skjøvet det vekk?

Jeg vet ikke. Men kanskje skjøvet vekk tror jeg. Er så utrolig flau over det så har liksom bare prøvd å ikke tenke på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
4 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg vet ikke. Men kanskje skjøvet vekk tror jeg. Er så utrolig flau over det så har liksom bare prøvd å ikke tenke på det. 

Da kan det være det som skjer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dolmio skrev:

Da kan det være det som skjer.. 

Vil helst bare trykke det ned igjen. Men får det ikke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Vil helst bare trykke det ned igjen. Men får det ikke til. 

Jeg vet ikke hva som er riktig å gjøre. Håper du får svar av andre. Husk at du ikke har gjort noe galt iallefall ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
42 minutter siden, RamonaK skrev:

Kvier meg litt for å skrive dette, men får bare hoppe i det.

Etter at stefaren min prøvde å kysse meg begynte jeg å få mareritt, og de har blitt verre, sliter nå veldig med å sove ettersom jeg er redd. Disse marerittene handler ikke om stefaren min men andre overgrep fra fortiden. Det er som små mini filmer, den ene etter den andre , det er så utrolig realistisk  og det er akkurat som å være tilbake i de forskjellige hendelsene. Trodde dette var ting som var vel begravd. Hvorfor i helv*** kommer det fram igjen nå? Kan det med stefaren min være dråpen som fikk det til å renne over? Har så liten lyst til å fortelle behandler om dette, for da kommer hn jo garantert til å spørre om disse hendelsene, og jeg har aldri fortalt noen før, med unntak av en. 

Det at han kysset deg kan nok ha vært en trigger. Selv får jeg noen ganger mareritt om fortiden og det er så livaktig, må ta meg en røyk når jeg brått våkner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, RamonaK skrev:

Kvier meg litt for å skrive dette, men får bare hoppe i det.

Etter at stefaren min prøvde å kysse meg begynte jeg å få mareritt, og de har blitt verre, sliter nå veldig med å sove ettersom jeg er redd. Disse marerittene handler ikke om stefaren min men andre overgrep fra fortiden. Det er som små mini filmer, den ene etter den andre , det er så utrolig realistisk  og det er akkurat som å være tilbake i de forskjellige hendelsene. Trodde dette var ting som var vel begravd. Hvorfor i helv*** kommer det fram igjen nå? Kan det med stefaren min være dråpen som fikk det til å renne over? Har så liten lyst til å fortelle behandler om dette, for da kommer hn jo garantert til å spørre om disse hendelsene, og jeg har aldri fortalt noen før, med unntak av en. 

Tøft av deg å publisere det. 

Har selv opplevd overgrep i ungdomstida. De har vært godt gjemt fram til nå. Er ikke helt sikker på hva som trigget de minnene for min del. Jeg har hørt at hjernen er en merkelig ting. Den tar fram ubehagelige minner når du er klar for det. Er ikke sikker på om det stemmer for din del, men jeg kan tenke meg at det var stefaren din, som trigget de minnnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, dolmio skrev:

Jeg vet ikke hva som er riktig å gjøre. Håper du får svar av andre. Husk at du ikke har gjort noe galt iallefall ❤️

Takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det at han kysset deg kan nok ha vært en trigger. Selv får jeg noen ganger mareritt om fortiden og det er så livaktig, må ta meg en røyk når jeg brått våkner. 

Jeg våkner helt desorientert og skjelven, blir som regel en røyk på meg også. De er så virkelige , akkurat som å være tilbake der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lurven skrev:

Tøft av deg å publisere det. 

Har selv opplevd overgrep i ungdomstida. De har vært godt gjemt fram til nå. Er ikke helt sikker på hva som trigget de minnene for min del. Jeg har hørt at hjernen er en merkelig ting. Den tar fram ubehagelige minner når du er klar for det. Er ikke sikker på om det stemmer for din del, men jeg kan tenke meg at det var stefaren din, som trigget de minnnene.

Ja, kanskje det. Men jeg føler meg overhodet ikke klar for dette. Har liksom bare trykt det dypt ned, men nå får jeg ikke til lenger. Er det noe spes som har hjulpet deg? Jeg klarer nesten ikke tenke på det engang uten å skamme meg og bli helt skjelven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du ble trigget ja. Veldig leit at du skal slite med dette også nå. Er jo ikke godt å si om det er best å skyve det unna igjen eller bringe det fram hos din behandler, men hvis marerittene fortsetter så er det kanskje det du burde gjøre? Samtidig sies det jo at man bør helst være stabil før man går inn i slike traumer, men er jo ikke alltid man kan bli stabil før man har fått jobbet med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg våkner helt desorientert og skjelven, blir som regel en røyk på meg også. De er så virkelige , akkurat som å være tilbake der.

Ja sånn er det her og, blir skikkelig redd jeg som om jeg var et lite barn. Må bare komme meg opp da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Glitter skrev:

Høres ut som du ble trigget ja. Veldig leit at du skal slite med dette også nå. Er jo ikke godt å si om det er best å skyve det unna igjen eller bringe det fram hos din behandler, men hvis marerittene fortsetter så er det kanskje det du burde gjøre? Samtidig sies det jo at man bør helst være stabil før man går inn i slike traumer, men er jo ikke alltid man kan bli stabil før man har fått jobbet med det. 

Ja jeg vet liksom ikke helt. Det sitter så langt inne. Har som sagt aldri fortalt en sjel før. Hater å snakke om ting er så redd for at den andre skal le av meg eller dømme meg, eller ikke tro meg, og jeg hater å være sårbar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja sånn er det her og, blir skikkelig redd jeg som om jeg var et lite barn. Må bare komme meg opp da. 

Ja jeg også. Vil bare sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Ja jeg også. Vil bare sove.

Ja. Det tar en stund å roe seg etterpå, og redd det skal komme igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Ja jeg vet liksom ikke helt. Det sitter så langt inne. Har som sagt aldri fortalt en sjel før. Hater å snakke om ting er så redd for at den andre skal le av meg eller dømme meg, eller ikke tro meg, og jeg hater å være sårbar. 

Ingen av de tingene vil nok skje. Sannsynligvis vil du få støtte og forståelse. Å lære seg å tørre å være sårbar er viktig for å kunne komme seg videre tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Ingen av de tingene vil nok skje. Sannsynligvis vil du få støtte og forståelse. Å lære seg å tørre å være sårbar er viktig for å kunne komme seg videre tror jeg. 

Jeg vet ikke. Men kanskje du har rett. Men jeg er så sint på meg selv , har satt meg i så mange dumme situasjoner, som bare ber om trøbbel. Alle rundt meg tror jeg er tøff og at jeg står i det, men det er så utrolig langt fra sannheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja. Det tar en stund å roe seg etterpå, og redd det skal komme igjen. 

Ja, det er jo det. Det gir seg jo ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Jeg vet ikke. Men kanskje du har rett. Men jeg er så sint på meg selv , har satt meg i så mange dumme situasjoner, som bare ber om trøbbel. Alle rundt meg tror jeg er tøff og at jeg står i det, men det er så utrolig langt fra sannheten. 

Det samme har jeg, men jeg kan jo ikke klandres for den dritten jeg har blitt utsatt for likevel. Det er de som gjorde det som har skylden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...