Gå til innhold

Feiloppfattet bipolar Kupton?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt et veldig stort press på meg i lang tid på grunn av omstendigheter privat. Første møte med psykiatrien hadde jeg for  7 år siden og da var jeg så utmattet at jeg var helt på randen både psykisk og fysisk. Jeg kom meg gradvis til hektene igjen selv om jeg fortsatt er ustabil. Det føles for meg ut som jeg har kommet inn i dette mønsteret ved å ha det så vanskelig at det er min normale tilstand. Det har hendt ved et par anledninger at jeg har vært så frustrert,forvirret, overtrøtt og utslitt at jeg har blitt veldig energisk og hatt en følelse av å ikke være helt i kontakt med meg selv og omgivelsene. Dette har blitt oppfattet som hypomani og mani av behandler, men vedkommende vet ikke om det med min private situasjon og jeg er redd det kan ha vært med på å forsvare diagnosen bipolar. Deprimert har jeg vært nokså ofte,men det skyldes i hovedsak det private det også. Hvor stor er sannsynligheten for at jeg nå blir behandlet for bipolar lidelse uten at det er det som feiler meg? 

Anonymkode: 50706...5e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror diagnosen er riktig.

Men du kan jo prøve å fortelle behandleren din sannheten og se hvordan det går.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, kupton skrev:

Jeg tror diagnosen er riktig.

Men du kan jo prøve å fortelle behandleren din sannheten og se hvordan det går.

Det at diagnosen er riktig er det jeg innerst inne er redd for så kanskje jeg prøver å fortrenge det? 

Jeg får øve meg på hvordan jeg skal formulere meg, men jeg har aldri vært sterk nok til å tøre å snakke åpent om vanskelige ting og får panikkangst når jeg prøver. Kan jeg ta meg beroligende for å nærmest dooe meg ned for klare å gjøre det?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det at diagnosen er riktig er det jeg innerst inne er redd for så kanskje jeg prøver å fortrenge det? 

Jeg får øve meg på hvordan jeg skal formulere meg, men jeg har aldri vært sterk nok til å tøre å snakke åpent om vanskelige ting og får panikkangst når jeg prøver. Kan jeg ta meg beroligende for å nærmest dooe meg ned for klare å gjøre det?

Hvorfor vil du at Kupton skal svare på det? Det må du vel bestemme selv, tenker jeg. I samråd med legen som har skrevet ut de beroligende får dere bli enige om hvilke indikasjoner du kan ta dem på.

Anonymkode: 4dded...9c6

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du at Kupton skal svare på det? Det må du vel bestemme selv, tenker jeg. I samråd med legen som har skrevet ut de beroligende får dere bli enige om hvilke indikasjoner du kan ta dem på.

Anonymkode: 4dded...9c6

Det er alltid fint å få en tilbakemelding fra en fagperson.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...