Gå til innhold

Så forbannet at jeg rister!


Glitter

Anbefalte innlegg

Fikk tlf fra politiet om at jeg må i avhør for jeg er mistenkt for skadeverk på en bil!!?!?! De ville ikke si hvem sin bil, hva slags bil, hva slags skader, når på døgnet det skjedde. Nada. Bare at jeg skal i avhør på mandag. 

Men jeg var innlagt på dette tidspunktet. Denne datoen er det 4 notater, ett fra behandler, natt, dag og aftennotat. Så det der kan de faen meg se til helvette å gi faen i. 

Hvis dette er eksen sin bil og han har "svertet" meg og påstått det var meg så kan han også dra en viss plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Glitter skrev:

Fikk tlf fra politiet om at jeg må i avhør for jeg er mistenkt for skadeverk på en bil!!?!?! De ville ikke si hvem sin bil, hva slags bil, hva slags skader, når på døgnet det skjedde. Nada. Bare at jeg skal i avhør på mandag. 

Men jeg var innlagt på dette tidspunktet. Denne datoen er det 4 notater, ett fra behandler, natt, dag og aftennotat. Så det der kan de faen meg se til helvette å gi faen i. 

Hvis dette er eksen sin bil og han har "svertet" meg og påstått det var meg så kan han også dra en viss plass. 

Så mystisk. Men det er jo bra at du var innlagt da, er et veldig bra alibi det. Men skjønner godt at du er forbanna, det hadde jeg vært også. Det virker jo som om noen er ute etter å sverte deg med det her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Glitter skrev:

Fikk tlf fra politiet om at jeg må i avhør for jeg er mistenkt for skadeverk på en bil!!?!?! De ville ikke si hvem sin bil, hva slags bil, hva slags skader, når på døgnet det skjedde. Nada. Bare at jeg skal i avhør på mandag. 

Men jeg var innlagt på dette tidspunktet. Denne datoen er det 4 notater, ett fra behandler, natt, dag og aftennotat. Så det der kan de faen meg se til helvette å gi faen i. 

Hvis dette er eksen sin bil og han har "svertet" meg og påstått det var meg så kan han også dra en viss plass. 

Jeg skjønner godt at du er forbannet, men det hjelper ikke det minste. Ta det helt rolig, du har jo bevis for at du ikke kunne ha vært der så bare ta med deg noe som viser at du var innlagt på det tidspunktet til avhøret så er saken kjapt ute av verden. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, RamonaK skrev:

Så mystisk. Men det er jo bra at du var innlagt da, er et veldig bra alibi det. Men skjønner godt at du er forbanna, det hadde jeg vært også. Det virker jo som om noen er ute etter å sverte deg med det her. 

Ja jeg synes det hele var skikkelig rart. Da de ringte meg så ble jeg først redd for at jeg har gjort noe jeg ikke husker. At jeg har dissosiert eller noe. Men så sa hun dato og da syntes jeg å huske jeg var innlagt. Sjekket journalen og det stemte. Men bare det å få beskjed om at jeg var mistenkt og redslen for å ha gjort noe jeg ikke husker. Altså jeg har gjort litt greier gjennom tidene, men å bli mistenkt for noe jeg ikke har gjort er ikke særlig greit. Og det er ikke slik at jeg er en "gjenganger" på kriminelle ting. Så jeg kan ikke fatte hvor mistanken kommer fra. Annet enn om noen har direkte sagt at de mener det var meg. Og i så fall hvem?

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg skjønner godt at du er forbannet, men det hjelper ikke det minste. Ta det helt rolig, du har jo bevis for at du ikke kunne ha vært der så bare ta med deg noe som viser at du var innlagt på det tidspunktet til avhøret så er saken kjapt ute av verden. :) 

Nei det hjelper jo ikke egentlig. Jeg har sendt notatene til pappa så han kan skrive de ut for meg. Det var bare en lite hyggelig tlf å få. Det er bra lenge siden jeg måtte inn i noe avhør. Bortsett fra da jeg måtte avhøres for det min eks gjorde mot meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Glitter skrev:

Ja jeg synes det hele var skikkelig rart. Da de ringte meg så ble jeg først redd for at jeg har gjort noe jeg ikke husker. At jeg har dissosiert eller noe. Men så sa hun dato og da syntes jeg å huske jeg var innlagt. Sjekket journalen og det stemte. Men bare det å få beskjed om at jeg var mistenkt og redslen for å ha gjort noe jeg ikke husker. Altså jeg har gjort litt greier gjennom tidene, men å bli mistenkt for noe jeg ikke har gjort er ikke særlig greit. Og det er ikke slik at jeg er en "gjenganger" på kriminelle ting. Så jeg kan ikke fatte hvor mistanken kommer fra. Annet enn om noen har direkte sagt at de mener det var meg. Og i så fall hvem?

 

Ja, det å bli beskyldt for noe man ikke har gjort kan ikke være noe særlig. Det var det jeg tenkte også, noen må jo ha pekt deg ut som den skyldige. Siden du ikke gjorde det, kan de jo ikke ha noe bevis som overvåknings kamera eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I gledens stund skal man ikke gi løfter. I vredens stund skal man ikke svare på brev."

Var det ikke slik det sitatet var tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja, det å bli beskyldt for noe man ikke har gjort kan ikke være noe særlig. Det var det jeg tenkte også, noen må jo ha pekt deg ut som den skyldige. Siden du ikke gjorde det, kan de jo ikke ha noe bevis som overvåknings kamera eller noe sånt. 

Ja det må jo nettopp være noen som påstår det var meg. 

6 minutter siden, Eva Sofie skrev:

"I gledens stund skal man ikke gi løfter. I vredens stund skal man ikke svare på brev."

Var det ikke slik det sitatet var tro?

Det kan hende, men hva mener du? 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine

Dette ordner seg  😊 En mager trøst er at hvis noen bevisst prøver å sverte deg vil dette slå tilbake på dem selv på en eller annen måte.  Uansett forstår jeg at det ikke er en grei situasjon å være i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Det kan hende, men hva mener du? 😛

Med det sitatet, så menes det at det kan være lurt å tenke seg om både en og to og tre ganger både før man gir løfter når man er oppstemt og alt virker florende lett og før man ev. overreagerer med sinne mot en annen i f.eks. et brev. "Brev" kan jo i overført betydning like gjerne være i direkte møte, telefonsamtale eller politiavhør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Martine skrev:

Dette ordner seg  😊 En mager trøst er at hvis noen bevisst prøver å sverte deg vil dette slå tilbake på dem selv på en eller annen måte.  Uansett forstår jeg at det ikke er en grei situasjon å være i. 

Ja det kan det vel. Skjønner ikke noen ting. Vet jo ikke hvem sin bil det gjelder heller. Var ute en time på løpetur på ettermiddagen den dagen. Så får virkelig håpe det skjedde på et tidspunkt som ikke passer med det. For da kan de vel påstå at jeg kan ha gjort det da. Men i så fall har jeg jo økten registrert på klokken min med dato og GPS. 

2 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Med det sitatet, så menes det at det kan være lurt å tenke seg om både en og to og tre ganger både før man gir løfter når man er oppstemt og alt virker florende lett og før man ev. overreagerer med sinne mot en annen i f.eks. et brev. "Brev" kan jo i overført betydning like gjerne være i direkte møte, telefonsamtale eller politiavhør.

Åja. Ja, jeg skal jo prøve å ikke bli sint i avhøret, men kjenner jeg er fornærmet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men se det på den lyse siden, du har veldig godt bevis på at det ikke er deg. Og som noen andre nevnte kommer det nok til å slå tilbake på den som sa det var deg. Denne saken er nok snart ute av verden, ikke bekymre deg. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Glitter skrev:

Ja, jeg skal jo prøve å ikke bli sint i avhøret, men kjenner jeg er fornærmet. 

Forsøk å være helt rolig og "forundret" - hold på at det må være en misforståelse, siden du kan bevise hvor du var. 

1 time siden, Glitter skrev:

Så jeg kan ikke fatte hvor mistanken kommer fra. Annet enn om noen har direkte sagt at de mener det var meg. Og i så fall hvem?

Det får du nok ikke vite, så bare forklar deg ut ifra en tenkt situasjon der du f.eks. har blitt forvekslet med en annen. Hold deg til fakta som kan sjekkes, ikke legg inn noen personlig hensyn akkurat mens du er i avhøret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laban skrev:

Forsøk å være helt rolig og "forundret" - hold på at det må være en misforståelse, siden du kan bevise hvor du var. 

Det får du nok ikke vite, så bare forklar deg ut ifra en tenkt situasjon der du f.eks. har blitt forvekslet med en annen. Hold deg til fakta som kan sjekkes, ikke legg inn noen personlig hensyn akkurat mens du er i avhøret. 

Skal man ikke få vite hvems eiendom man liksom har skadet? Hvis jeg ikke får det kan jeg jo ikke forklare meg. Annet enn å komme med alibiet mitt. Men jeg må jo få vite hvem som eier bilen.

Men ja jeg får forholde meg rolig i avhøret. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, RamonaK skrev:

Men se det på den lyse siden, du har veldig godt bevis på at det ikke er deg. Og som noen andre nevnte kommer det nok til å slå tilbake på den som sa det var deg. Denne saken er nok snart ute av verden, ikke bekymre deg. 😄

Ja, det er jo sant. Merker bare at dette irriterer meg grenseløst. Skal det ikke mer til for å få status som mistenkt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har mottatt en klage/anmeldelse. Da er det deres plikt å etterforske det for å finne ut hva som har skjedd/ikke skjedd.

Vær glad for at de kaller deg inn. Når du er uskyldig, får du politiets støtte på dette. Det er bra overfor den som har klaget på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Skal det ikke mer til for å få status som mistenkt?

Hvis noen anmelder deg for noe straffbart, er du mistenkt inntil politiet har fått undersøkt saken. Hvordan skulle det ellers være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kupton skrev:

Hvis noen anmelder deg for noe straffbart, er du mistenkt inntil politiet har fått undersøkt saken. Hvordan skulle det ellers være.

Jeg vet ikke. Trodde de måtte ha noe mer enn at noen bare kaster noe ut i lufta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Glitter skrev:

Skal man ikke få vite hvems eiendom man liksom har skadet? Hvis jeg ikke får det kan jeg jo ikke forklare meg. Annet enn å komme med alibiet mitt. Men jeg må jo få vite hvem som eier bilen.

Det kan tenkes at du får vite det i etterkant, men jeg tviler på at de forteller deg annet enn (omtrent) hvor og når dette foregikk, før / under avhøret. Poenget er jo om du har vært i et område og skadet en bil, ikke om du har en fiende som du er i "krig" med.

Det er vanligvis ikke slik at man er skyldig hvis det er naboens bil, men uskyldig hvis det er eksens (eller omvendt). Det er viktigere om man har vitner eller på annen måte kan bevise at man befant seg et helt annet sted. 

Hvis politiet mistenker at dette handler om at noen er ute etter å sverte deg, starter de nok ikke saken med å fortelle deg hvem som kommer med påstandene. De er ikke interessert i å fyre oppunder slike konflikter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine
33 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg vet ikke. Trodde de måtte ha noe mer enn at noen bare kaster noe ut i lufta. 

Slik jeg har forstått det har ikke politiet lov til å etterforske bestemte personer før de setter status som mistenkt på personen. Derfor kan terskelen for å gjøre det være relativt lav. Politiet er ikke ute etter å ta deg, de har bare regler og prosedyrer de må følge. Du blir nok sjekket ut av saken rimelig fort 😊

Endret av Martine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, kupton skrev:

Hvis noen anmelder deg for noe straffbart, er du mistenkt inntil politiet har fått undersøkt saken. Hvordan skulle det ellers være.

Og man er uskyldig til det motsatte er bevist. 

Anonymkode: 985fc...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...