Gå til innhold

Så forbannet at jeg rister!


Glitter

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Sabotere for meg selv", hatefull mot meg selv"  kanskje du skulle slutte å la ditt selvhat/ behov for oppmerksomhet  ,gå ut over andre folk? Stakkars eieren av bilen som må gå igjennom alt trøbbel med politiet, forsikringsselskap og verksted, på grunn av deg. Ser ikke du skriver at du tenker på han/ henne noe sted her. 

Anonymkode: d089d...f0c

Skjønner ikke helt hvordan du får dette til å bli " behov for oppmerksomhet" .

Hun erkjenner jo at det hun gjorde var fryktelig dumt, og hun tar konsekvensene.

Det er jo kjipt for eiern av bilen men en ripe i lakken er ikke akkurat verdens ende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En slik adferd du har beskrevet er vel derfor du har fått eupf-diagnosen, tenker jeg. Det virker som om de som har den diagnosen her inne alltid bedyrer at de er så snille så og ikke utagerende og at de aldri gjør andre noe vondt..  ok, sier jeg bare, det stemmer jo ikke. Er liten eller manglende selvinnsikt også en del av diagnosesekriteriene, tro? Og benektelse og pynting av den stygge sannheten om hvorfor en har fått diagnosen i utgangspunktet. Noe å tenke på.

Anonymkode: 5a883...85c

Nå har hun jo ikke pyntet på noe her, men vært helt fullstendig ærlig og innrømmet skyld. Ikke virker det som om hun har pyntet på ting  heller. Og det at hun står for det hun har gjort og gjør opp for seg viser selvinnsikt tenker jeg. Alle har jo gjort dumme ting i fylla, det betyr ikke at det er en unnskyldning, men alle gjør da feil. 

Jeg har selv diagnosen og har aldri gjort noen noe vondt, unntatt meg selv. 

Og det er uttalelser som dine som gjør at folk med eupf sliter ekstra pga stigma fra noen personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Syns du er tøff som i hele tatt deler dette jeg. Og du vil jo gjøre opp for deg, så alt kommer til å gå bra og bli tilgitt🥰

Anonymkode: 88eae...26a

Takk. Jeg håper det skal gå greit i møte med fornærmede. Skal selvsagt be om unnskyldning og betale for skaden. Jeg er helt enig i at det ikke er ok å dra andre inn i min drit. 

3 minutter siden, RamonaK skrev:

Nå har hun jo ikke pyntet på noe her, men vært helt fullstendig ærlig og innrømmet skyld. Ikke virker det som om hun har pyntet på ting  heller. Og det at hun står for det hun har gjort og gjør opp for seg viser selvinnsikt tenker jeg. Alle har jo gjort dumme ting i fylla, det betyr ikke at det er en unnskyldning, men alle gjør da feil. 

Jeg har selv diagnosen og har aldri gjort noen noe vondt, unntatt meg selv. 

Og det er uttalelser som dine som gjør at folk med eupf sliter ekstra pga stigma fra noen personer. 

Takk. Ja, jeg tror også det. Jeg unnskylder på ingen måte det jeg har gjort. Jeg skammer meg skikkelig. Og fyren har all grunn til å mislike meg. Men han skal vite at jeg mente egentlig ikke å være kjip mot han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, RamonaK skrev:

Nå har hun jo ikke pyntet på noe her, men vært helt fullstendig ærlig og innrømmet skyld. Ikke virker det som om hun har pyntet på ting  heller. Og det at hun står for det hun har gjort og gjør opp for seg viser selvinnsikt tenker jeg. Alle har jo gjort dumme ting i fylla, det betyr ikke at det er en unnskyldning, men alle gjør da feil. 

Jeg har selv diagnosen og har aldri gjort noen noe vondt, unntatt meg selv. 

Og det er uttalelser som dine som gjør at folk med eupf sliter ekstra pga stigma fra noen personer. 

☝️ Det jeg sa over her om manglende eller liten selvinnsikt... 

Jeg har opplevd det på nært hold hvordan eupf kan ødelegge for andre. Moren min har det og jeg stigmatiserer ingen når jeg forteller om det. Jeg eier mine egne erfaringer uten at andre skal prøve å fortelle meg hva jeg kan og ikke kan si, eller å påstå at eupf er en lidelse som vanligvis påvirker andre negativt. 

Anonymkode: 5a883...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

☝️ Det jeg sa over her om manglende eller liten selvinnsikt... 

Jeg har opplevd det på nært hold hvordan eupf kan ødelegge for andre. Moren min har det og jeg stigmatiserer ingen når jeg forteller om det. Jeg eier mine egne erfaringer uten at andre skal prøve å fortelle meg hva jeg kan og ikke kan si, eller å påstå at eupf er en lidelse som vanligvis påvirker andre negativt. 

Anonymkode: 5a883...85c

Hva har jeg vondt mot andre da, siden du vet alt? 

Du fortalte null om moren din og det som kun er dine erfaringer. Og jo du stigmatisere når du drar alle over på en kam som du gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, 90tallsbarn skrev:

Hvordan kan noen anmelde deg slik? Det er straffbart å anmelde uskyldige bare på pur faen.

Hun var jo ikke uskyldig da!

Anonymkode: 5a883...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Hva har jeg vondt mot andre da, siden du vet alt? 

Du fortalte null om moren din og det som kun er dine erfaringer. Og jo du stigmatisere når du drar alle over på en kam som du gjør. 

Vet ikke hva du har gjort jeg, men du har nok skadet barna dine uten at du vet det 

Anonymkode: 5a883...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva du har gjort jeg, men du har nok skadet barna dine uten at du vet det 

Anonymkode: 5a883...85c

Hvordan kan du bare anta noe sånt om meg? Synes det er en ganske ufyselig ring å si. Har aldri ropt eller skreket til de. Aldri sagt slemme ting . Og aldri aldri noen sinne hvert voldelig mot de. 

Ting blir litt tøft for de noen ganger når jeg blir deprimert, men det er bipolaren ikke eupf en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Glitter skrev:

Jo det er selvsagt kjipt for han også.

Det er jævlig "kjipt" for han.

Anonymkode: f7eec...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Glitter skrev:

Jo det er selvsagt kjipt for han også. Nå pleier ikke jeg å la ting jeg gjør gå ut over andre. Det er ingen vane jeg har. 

Det endrer ikke det at jeg sannsynligvis har gjort det som en form for selvskading. 

Jeg unnskylder ikke meg selv på noen måte. Jeg har oppført meg som en fullstendig idiot. 

Sorry ass, men syns mer synd på han du ødela bilen til enn deg. Dessuten virker det som du unnskylder din utagerende adferd med at du liksom gjør det for å straffe deg selv. Men nå er det faktisk andre folk det går ut over og ikke det selv. 

Anonymkode: be32b...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

☝️ Det jeg sa over her om manglende eller liten selvinnsikt... 

Jeg har opplevd det på nært hold hvordan eupf kan ødelegge for andre. Moren min har det og jeg stigmatiserer ingen når jeg forteller om det. Jeg eier mine egne erfaringer uten at andre skal prøve å fortelle meg hva jeg kan og ikke kan si, eller å påstå at eupf er en lidelse som vanligvis påvirker andre negativt. 

Anonymkode: 5a883...85c

Det er trist du har hatt det som du har hatt det. Det vil ikke si at alle med EUPF er på samme måte mot andre. Jeg har aldri oppført meg dårlig mot mine to sønner. Men ja. De lider under at jeg ble for syk til å ha de boende hos meg. Det er min største sorg og jeg håper på å kunne få de til å føle at det ALDRI var deres feil. At jeg elsker de mer enn alt. 

8 minutter siden, RamonaK skrev:

Hva har jeg vondt mot andre da, siden du vet alt? 

Du fortalte null om moren din og det som kun er dine erfaringer. Og jo du stigmatisere når du drar alle over på en kam som du gjør. 

Ja. Enig. 

7 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Hvordan kan noen anmelde deg slik? Det er straffbart å anmelde uskyldige bare på pur faen.

Ja, men det virker jo som at det var meg da. Selv om jeg ikke husker noe. Da jeg var 18 anmeldte min tidligere stefar meg for hærverk på bolig. Jeg hadde IKKE gjort det. Men den psykopaten, som ble dømt i retten, ble trigget av at vi gikk forbi hverandre på gaten og jeg så han rett i øynene for å ikke vise svakhet. Men sannheten er at jeg tok skade av han og hans behandling av mamma. Saken ble naturligvis raskt henlagt. Men jeg trodde faktisk det kunne være noe sånt igjen. Men det var det ikke.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva du har gjort jeg, men du har nok skadet barna dine uten at du vet det 

Anonymkode: 5a883...85c

Nå synes jeg du skal skjerpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, RamonaK skrev:

Hvordan kan du bare anta noe sånt om meg? Synes det er en ganske ufyselig ring å si. Har aldri ropt eller skreket til de. Aldri sagt slemme ting . Og aldri aldri noen sinne hvert voldelig mot de. 

Ting blir litt tøft for de noen ganger når jeg blir deprimert, men det er bipolaren ikke eupf en.

Ikke hør på det AB sier. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jævlig "kjipt" for han.

Anonymkode: f7eec...c7f

Ja selvsagt er det det. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry ass, men syns mer synd på han du ødela bilen til enn deg. Dessuten virker det som du unnskylder din utagerende adferd med at du liksom gjør det for å straffe deg selv. Men nå er det faktisk andre folk det går ut over og ikke det selv. 

Anonymkode: be32b...bbe

Ja selvsagt er det synd på han. Du vet ikke hva jeg tenker om det. 

Jeg er ekstremt selvdestruktiv. At det denne gangen gikk ut over noen andre er høyst beklagelig. 

Så får du mene hva du vil om meg. Jeg står nå for hva jeg har gjort. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, RamonaK skrev:

Hvordan kan du bare anta noe sånt om meg? Synes det er en ganske ufyselig ring å si. Har aldri ropt eller skreket til de. Aldri sagt slemme ting . Og aldri aldri noen sinne hvert voldelig mot de. 

Ting blir litt tøft for de noen ganger når jeg blir deprimert, men det er bipolaren ikke eupf en.

Jeg antar det fordi moren min skadet meg meg sin eupf-diagnose. Og du har selv skrevet her at du blant annet er fraværende mentalt ovenfor ungene, og at du ikke orker å være sammen med dem fordi de bråker, krangler og ler blant annet. Unger merker slikt veldig godt og kan lett få skyldfølelse og tro at det er på gr av dem at mamma har det vanskelig. Snakker av erfaring.

Og vold har de opplevd fra faren sin i det minste. Etter som du selv har fortalt her så har ikke ungene deres hatt det særlig godt, og det er vel derfor barnevernet også er inne i bildet, tror du ikke? Men det er det jeg mener altså, at når du på den ene siden forteller om forferdelige ting og på den andre siden holder fast ved at ungene ikke lider noen nød, da handler det om liten innsikt. Og det må det være lov å si. Det viktigste her er tross alt ungene, ikke deg. Du kommer i andre rekke, husk det 

Anonymkode: 5a883...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg antar det fordi moren min skadet meg meg sin eupf-diagnose. Og du har selv skrevet her at du blant annet er fraværende mentalt ovenfor ungene, og at du ikke orker å være sammen med dem fordi de bråker, krangler og ler blant annet. Unger merker slikt veldig godt og kan lett få skyldfølelse og tro at det er på gr av dem at mamma har det vanskelig. Snakker av erfaring.

Og vold har de opplevd fra faren sin i det minste. Etter som du selv har fortalt her så har ikke ungene deres hatt det særlig godt, og det er vel derfor barnevernet også er inne i bildet, tror du ikke? Men det er det jeg mener altså, at når du på den ene siden forteller om forferdelige ting og på den andre siden holder fast ved at ungene ikke lider noen nød, da handler det om liten innsikt. Og det må det være lov å si. Det viktigste her er tross alt ungene, ikke deg. Du kommer i andre rekke, husk det 

Anonymkode: 5a883...85c

Nå må du rulle inn! Jeg blir oppriktig provosert av deg!

For det første! Denne tråden handler IKKE om henne. Så hvem er du som kommer og kritisere henne? 

For det andre! At du har hatt det vondt med din mor er jeg lei meg for. Men gjør ikke den feilen å tro at alle med slik diagnose er like. Ifølge min behandler er det omtrent 200 måter den diagnosen kommer til uttrykk på. 200 måter! Det vil si, at dine egne erfaringer går kun og ene alene på dine egne erfaringer. Det sier absolutt null niks om hvordan det er for @RamonaK sine, eller mine barn. Jeg har heller ikke noen gang vært dårlig mot mine. Ja jeg har blitt for syk til å ha de hos meg (og rusmisbruket kom ETTER at jeg ikke klarte det mer), men de har kun sett meg deprimert og uten energi. Vi har snakket om det og de vet godt det ikke er deres feil. 

Det er ikkd ok slik du holder på. Gi faen i å slenge dritt til andre som sliter. Igjen det er jævlig det du har opplevd. Det vil ikke si det er på samme måte for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar det fordi moren min skadet meg meg sin eupf-diagnose. Og du har selv skrevet her at du blant annet er fraværende mentalt ovenfor ungene, og at du ikke orker å være sammen med dem fordi de bråker, krangler og ler blant annet. Unger merker slikt veldig godt og kan lett få skyldfølelse og tro at det er på gr av dem at mamma har det vanskelig. Snakker av erfaring.

Og vold har de opplevd fra faren sin i det minste. Etter som du selv har fortalt her så har ikke ungene deres hatt det særlig godt, og det er vel derfor barnevernet også er inne i bildet, tror du ikke? Men det er det jeg mener altså, at når du på den ene siden forteller om forferdelige ting og på den andre siden holder fast ved at ungene ikke lider noen nød, da handler det om liten innsikt. Og det må det være lov å si. Det viktigste her er tross alt ungene, ikke deg. Du kommer i andre rekke, husk det 

Anonymkode: 5a883...85c

 jeg kan bli veldig mentalt fraværende men det har ingenting med eupf å gjøre , det har med bipolar depresjon å gjøre. 

Ja faren er ikke spesielt snill, men mesteparten av volden gikk heldigvis utover meg. Som jeg har sagt tidligere har jeg prøvd i mange år å få barna ut av landet med meg , og jeg klarte endelig å få de til Norge.

Jeg har også nevnt utallige ganger at jeg føler jeg kommer til kort når det kommer til barna, men jeg gjør mitt beste. Barnevernet ble involvert pga at jeg ble innlagt på sykehuset, og som enslig mor med bipolar mener de jeg trenger ekstra hjelp. Eupf en er ikke inne i bildet hos dem i det hele tatt.

Barna mine har ikke hatt det lett, men de er veldig blide og fornøyde. Og selvom ting har vært vanskelig noen ganger har jeg aldri skadet de på noen måte pga eupf.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, RamonaK skrev:

Unnskyld @Glitter begynte med å forsvare deg, og det avsporet...

Ingenting å unnskylde for. Dette er ikke din skyld i det hele tatt. Jeg regnet med å få litt pepper, men ble provosert da du ble angrepet for det var ikke fortjent på noen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Ingenting å unnskylde for. Dette er ikke din skyld i det hele tatt. Jeg regnet med å få litt pepper, men ble provosert da du ble angrepet for det var ikke fortjent på noen måte. 

Det er bra. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...