Gå til innhold

Så forbannet at jeg rister!


Glitter

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, laban skrev:

Det kan tenkes at du får vite det i etterkant, men jeg tviler på at de forteller deg annet enn (omtrent) hvor og når dette foregikk, før / under avhøret. Poenget er jo om du har vært i et område og skadet en bil, ikke om du har en fiende som du er i "krig" med.

Det er vanligvis ikke slik at man er skyldig hvis det er naboens bil, men uskyldig hvis det er eksens (eller omvendt). Det er viktigere om man har vitner eller på annen måte kan bevise at man befant seg et helt annet sted. 

Hvis politiet mistenker at dette handler om at noen er ute etter å sverte deg, starter de nok ikke saken med å fortelle deg hvem som kommer med påstandene. De er ikke interessert i å fyre oppunder slike konflikter. 

Okei. Ja jeg får bare håpe alt går greit for seg. 

12 minutter siden, Martine skrev:

Slik jeg har forstått det har ikke politiet lov til å etterforske bestemte personer før de setter status som mistenkt på personen. Derfor er terskelen for å gjøre det lav. Politiet er ikke ute etter å ta deg, de har bare regler og prosedyrer de må følge. Du blir nok sjekket ut av saken rimelig fort 😊

Nei det ligger vel noe i det. 

Jaja. Blir vel noen lange dager til mandag så jeg får det ut av verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det endelig mandag. De ringte meg og sa at pga økt smitte så måtte vi ta det over tlf, så de skal ringe meg kl 12. Jeg må vel uansett dra til politistasjonen for å levere dokumentasjon på at jeg var innlagt da, men. 

Må si jeg er veldig spent akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Nå er det endelig mandag. De ringte meg og sa at pga økt smitte så måtte vi ta det over tlf, så de skal ringe meg kl 12. Jeg må vel uansett dra til politistasjonen for å levere dokumentasjon på at jeg var innlagt da, men. 

Må si jeg er veldig spent akkurat nå. 

Håper det går bra. Spennende å se hva det dreier seg om da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, RamonaK skrev:

Håper det går bra. Spennende å se hva det dreier seg om da.

Ja det blir litt spennende. :) Har et par teorier. Det vil si min eks eller min eks stefar som jeg vitnet mot i retten da jeg var 16. Han har kommet med falske anklager før, og har selv gjort hærverk på mammas bil for tre år siden. Hvis det ikke er en av de så aner jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Glitter skrev:

Ja det blir litt spennende. :) Har et par teorier. Det vil si min eks eller min eks stefar som jeg vitnet mot i retten da jeg var 16. Han har kommet med falske anklager før, og har selv gjort hærverk på mammas bil for tre år siden. Hvis det ikke er en av de så aner jeg ikke. 

Ja, det er vel mest logisk. Det må jo være noen som vet hvem du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Glitter skrev:

Ja det blir litt spennende. :) Har et par teorier. Det vil si min eks eller min eks stefar som jeg vitnet mot i retten da jeg var 16. Han har kommet med falske anklager før, og har selv gjort hærverk på mammas bil for tre år siden. Hvis det ikke er en av de så aner jeg ikke. 

Masse lykke til :) du har ditt på det rene, så dette går nok bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja, det er vel mest logisk. Det må jo være noen som vet hvem du er.

Ja det må det jo være. 

Akkurat nå, dolmio skrev:

Masse lykke til :) du har ditt på det rene, så dette går nok bra :) 

Takk. Det har jeg. Glad det i hvert fall skjedde en dato jeg var innlagt. Hadde jeg bare vært hjemme kunne jeg jo ikke bevist at det ikke var meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Glitter skrev:

Ja det må det jo være. 

Takk. Det har jeg. Glad det i hvert fall skjedde en dato jeg var innlagt. Hadde jeg bare vært hjemme kunne jeg jo ikke bevist at det ikke var meg. 

De må jo høre på deg også da. Du skal ikke ha skylden for noe du ikke har gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, dolmio skrev:

De må jo høre på deg også da. Du skal ikke ha skylden for noe du ikke har gjort. 

Nei, men hadde jeg ikke hatt bevis så hadde det i beste fall bare resultert i en henleggelse pga de manglet bevis. Det er jo ikke det samme som frifinnelse, og jeg trenger ikke flere saker på meg. For en vanlig henleggelse blir likevel liggende registrert som at man er mistenkt i en sak. Blir noe annet når jeg nå heldigvis har bevis og kan sjekkes ordentlig ut av saken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Da har jeg vel dummet meg fullstendig ut. Hørte feil dato. Den datoen det skjedde var jeg riktig nok innlagt, men jeg var hjemme på permisjon og jeg hadde det veldig vanskelig pga en situasjon som hadde oppstått. Drakk masse alkohol og ble funnet bevisstløs utenfor et utested. Ble lagt inn på sykehuset med 2,8 i promille, hadde pustestopp og farlig lavt blodtrykk. Det er et vitne som har sett meg sparke i en bil litt tidligere på kvelden. Jeg husker absolutt ingenting, og kan ikke forstå hvorfor jeg skulle gjøre noe sånt. Må ha vært fullstendig nedsnødd i hodet mitt. 

Så dette var jo ergerlig. Blir vel en kjip bot å betale. Kan jo ikke nekte for at det ikke var meg når jeg ikke husker noe om det og det er en person som har sagt at han så meg. 

Haha. Da hadde jeg ingen grunn til å bli forbannet på andre enn meg selv. 

Og ja. Jeg forsøker å holde meg unna alkohol. Det går for det meste bra, men innimellom gjør det ikke det. 

Nei nå vil jeg synke ned i et hull i bakken av skam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Glitter skrev:

Jaja. Da har jeg vel dummet meg fullstendig ut. Hørte feil dato. Den datoen det skjedde var jeg riktig nok innlagt, men jeg var hjemme på permisjon og jeg hadde det veldig vanskelig pga en situasjon som hadde oppstått. Drakk masse alkohol og ble funnet bevisstløs utenfor et utested. Ble lagt inn på sykehuset med 2,8 i promille, hadde pustestopp og farlig lavt blodtrykk. Det er et vitne som har sett meg sparke i en bil litt tidligere på kvelden. Jeg husker absolutt ingenting, og kan ikke forstå hvorfor jeg skulle gjøre noe sånt. Må ha vært fullstendig nedsnødd i hodet mitt. 

Så dette var jo ergerlig. Blir vel en kjip bot å betale. Kan jo ikke nekte for at det ikke var meg når jeg ikke husker noe om det og det er en person som har sagt at han så meg. 

Haha. Da hadde jeg ingen grunn til å bli forbannet på andre enn meg selv. 

Og ja. Jeg forsøker å holde meg unna alkohol. Det går for det meste bra, men innimellom gjør det ikke det. 

Nei nå vil jeg synke ned i et hull i bakken av skam. 

Jeg sparket i en søppelkasse som veltet inn i en bil og forårsaket skade. Mange bevitnet det. Skjedde utenfor legevakta mens jeg ble tvangsinnlagt med psykose. Ble bare henlagt uten å spørre meg ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Marye skrev:

Jeg sparket i en søppelkasse som veltet inn i en bil og forårsaket skade. Mange bevitnet det. Skjedde utenfor legevakta mens jeg ble tvangsinnlagt med psykose. Ble bare henlagt uten å spørre meg ut

Skjønte du ikke hva du gjorde? 

Anonymkode: be32b...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Marye skrev:

Jo men ble henlagt uten videre

Så rart. Men betyr det da at psykotiske folk skjønner/vet hva dem gjør? At de ikke er helt "borte" liksom? Bare lurer på ossen det fungerer har aldri vært psykotisk selv så lurer på om man er klar over hva man gjør i psykose? 

Anonymkode: be32b...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rart. Men betyr det da at psykotiske folk skjønner/vet hva dem gjør? At de ikke er helt "borte" liksom? Bare lurer på ossen det fungerer har aldri vært psykotisk selv så lurer på om man er klar over hva man gjør i psykose? 

Anonymkode: be32b...bbe

Jeg sparket søppelbøtter og var fullstendig klar over at jeg sparket søppelbøtter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Marye skrev:

Jeg sparket i en søppelkasse som veltet inn i en bil og forårsaket skade. Mange bevitnet det. Skjedde utenfor legevakta mens jeg ble tvangsinnlagt med psykose. Ble bare henlagt uten å spørre meg ut

Ok. Men det blir vel noe annet. Jeg vet ikke om jeg visste hva jeg gjorde, men jeg var ikke psykotisk. Bare overstadig full og det er jo ingen unnskyldning. My bad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Ok. Men det blir vel noe annet. Jeg vet ikke om jeg visste hva jeg gjorde, men jeg var ikke psykotisk. Bare overstadig full og det er jo ingen unnskyldning. My bad..

Det ble jo ikke henlagt pga psykose. Men de hadde ikke ressurser til å etterforske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Marye skrev:

Det ble jo ikke henlagt pga psykose. Men de hadde ikke ressurser til å etterforske

Åja. Men det hadde de visst med min sak. Hehe. Skaden kostet visst 11 000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Marye skrev:

Det ble jo ikke henlagt pga psykose. Men de hadde ikke ressurser til å etterforske

Det kan godt hende at det spilte inn som en faktor at dette skjedde i forbindelse med aktiv psykose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...