AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 Skrevet 7. august 2020 Jeg går til traumespesialist. Det som er, er at jeg er usikker på om det vil hjelpe noe. Synes ikke det er noe særlig forskjell på samtalene med "vanlig" psykolog, og samtalene med spesialisten. Er usikker på akkurat hva som egentlig er traumebehandlingen. Synes også samtalene gjør meg mer utrygg og at jeg får mer angst, mens nå i ferien, som jeg har hatt tre uker fri, har jeg følt meg bedre. Vi snakker veldig diffust rundt traumene. og om andre ting. Det er mulig psykologen bruker teknikker jeg ikke har oppfattet, men jeg trodde kanskje at traumeterapi skulle være mer spesifikt, eller noe. Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 1f389...37d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 Skrevet 7. august 2020 Jeg jobber med narrativ eksponeringsterapi, noe som er anerkjent som en virksom metode. Det er veldig konkret. Vet også at emdr er effektivt. Har du spurt din behandler hvilken metode han bruker? Anonymkode: af100...ee4 0 Siter
kupton Skrevet 7. august 2020 Skrevet 7. august 2020 Jeg har god erfaring med og stor tro på «Tilbake til nåtid» utviklet ved Modum Bad. 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 7. august 2020 Skrevet 7. august 2020 Det som også er viktig, er at man er godt stabilisert før man går i gang med traumeterapi. Om ikke kan den gjøre vondt verre. "Stabilisering - det viktigste leddet i traumebehandling 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.