Gå til innhold

Sitter fast

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Befinner meg så nedkjørt nå. Ikke får jeg sove skikkelig og jeg er veldig bekymret. Saken er den at jeg fikk utskrevet en medisin på nytt, for å stå på en fast dose hver dag. Kan ta litt ekstra, men bare lite, hvis jeg får mye angst. Jeg har på forhånd sagt fra til legen at jeg bruker alt for mye av medisinen for å dempe angst og vonde følelser. Så da inngikk vi en avtale om fast dosering til hjelpeapparatet kommer tilbake etter ferien. Jeg føler meg elendig nå og har ikke klart å overholde avtalen. Det må jeg selvsagt ta på min kappe. Og det går utover privatlivet også. Det er jeg selv skyld i. 

Det store problemet nå er at jeg skal på et rehabiliteringssenter på onsdag for opphold i en uke hvor de skal vurdere om jeg får videre opphold. Jeg har noe igjen i mindre doser jeg tenkte jeg skulle spare. Dette er i tillegg til multidosen jeg bestiller fra apoteket, hvor jeg får en fast dose per dag. Så den klarer jeg stort sett å holde meg på. Det er merkelig nok de ekstra jeg tar for mye av. Hele denne greia får meg til å føle meg elendig og full av skyldfølelse overfor andre. Og nå ser det ut til at jeg heller ikke klarer å spare de ekstra til oppholdet. 

Jeg vurderer nå å si det til hjelpeapparatet, altså psykologen og psykiateren. Saken er den at jeg skal gjennom en nedtrapping på medisiner. Og jeg har sagt til dem at jeg ønsker å beholde denne medisinen, fordi den hjelper mye på angsten. Samtidig skal jeg begynne på DBT til høsten. Innser selvsagt at jeg ikke kan holde på sånn, og innser veldig trist at jeg må si sannheten og gi slipp på den eneste medisinen som noen gang har hjulpet meg. Men jeg har en Stor sperre, det er svært vanskelig for meg å si det. Jeg vet ikke hvilke, men jeg er redd for konsekvenser. Men jeg skal gjennom kartlegging før jeg begynner og det går også på rusmisbruk. Tror ikke det er lurt å skjule det. 

Nå er det veldig fristende å be om enda en resept før jeg reiser, er redd for å bli dårlig på oppholdet. Vet, har satt meg selv i denne situasjonen. Det er helt bånn i bøtta. 

Noen Som har råd til meg? Jeg brenner veldig inne med dette, men er livredd for å bli kjempedårlig som jeg var før. Vil legge til at jeg skal på rehabilitering for overvekt, og denne medisinen har som bivirkning ødemer og økt matlyst. 

Anonymkode: 20143...e32

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456290-sitter-fast/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...