Gå til innhold

Bipolar: prøvd å reise sørover på vinteren?

Anbefalte innlegg

Bare lurte på om noen her reiser sørover på vinteren, og om det har hjulpet på depresjon/vinterdepresjon, eller om det har gjort vinteren lettere/forebygget depresjon - eller om det evt. ikke har hjulpet en shit. Personlig har jeg lenge blitt deprimert i sept., okt., nov., og det pleier å vare til uti mars/april. Slik har det vært siden jeg kom i puberteten. 

Forrige vinter var spesielt ille. 7 mnd. med depresjon. Fikk også psykose, og var innlagt i tre måneder. Er veldig redd for at det skal skje igjen, og vurderer å prøve noe nytt, for å se hvordan det går. 

Fortsetter under...

32 minutter siden, girlinyellow skrev:

Bare lurte på om noen her reiser sørover på vinteren, og om det har hjulpet på depresjon/vinterdepresjon, eller om det har gjort vinteren lettere/forebygget depresjon - eller om det evt. ikke har hjulpet en shit. Personlig har jeg lenge blitt deprimert i sept., okt., nov., og det pleier å vare til uti mars/april. Slik har det vært siden jeg kom i puberteten. 

Forrige vinter var spesielt ille. 7 mnd. med depresjon. Fikk også psykose, og var innlagt i tre måneder. Er veldig redd for at det skal skje igjen, og vurderer å prøve noe nytt, for å se hvordan det går. 

Ikke forsøkt, ikke mulighet, og ikke tru på at det hjelper meg. Mine depresjoner kommer typisk i februar OG midt på sommeren

Drømmeautomat

Ikke forsøkt over lengre tid, men jeg har definitivt tenkt på det. Har du forsøkt lysterapi? Jeg skal kjøpe ei ordentlig lyslampe til mørketida i år, det er viktig at lyset er sterkt nok, minst 10 000 lux uten at du må ha den helt oppi ansiktet.

17 timer siden, Drømmeautomat skrev:

Ikke forsøkt over lengre tid, men jeg har definitivt tenkt på det. Har du forsøkt lysterapi? Jeg skal kjøpe ei ordentlig lyslampe til mørketida i år, det er viktig at lyset er sterkt nok, minst 10 000 lux uten at du må ha den helt oppi ansiktet.

Nei, jeg har ikke prøvd det, men har vurdert det. Burde kanskje prøve det til vinteren 🙂

Annonse

Gjest CronaBrain
På 12.8.2020 den 19.18, girlinyellow skrev:

Det gjør faktisk det! Kan være kun fordi "forandring fryder" Men helt ærlig tror jeg det er energien du suger opp i løpet av dagen i solen som gjør susen!! :) Magaluf, Gibraltar, Marokko/casablanca anbefales!

På 13.8.2020 den 20.29, Drømmeautomat skrev:

Perfekt alternativ! Slår ikke min av på sommeren en gang (Kan jo være overskyet) ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...