Gå til innhold

Selvmordtankene sniker innpå når hverdagen starter

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en fin ferie. Reist rundt i norge. Når jeg kommer hjem, hverdagen og jobb starter, så kommer depresjon og selvmordtankene snigende tilbake igjen. Livet er tungt igjen og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: b0fd3...966

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er depressive tanker starten på noe nytt? Den forstod jeg ikke

Jeg ville ignorert svaret til Elektronet. Jeg har aldri sett et svar fra vedkommende som har gitt noe som helst mening. 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er depressive tanker starten på noe nytt? Den forstod jeg ikke

Det kan jo være starten på en depresjon? Eller starten på en dypere depresjon?

Anonymkode: c8bd5...3b6

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være starten på en depresjon? Eller starten på en dypere depresjon?

Anonymkode: c8bd5...3b6

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor det skal hjelpe å tenke på det

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt en fin ferie. Reist rundt i norge. Når jeg kommer hjem, hverdagen og jobb starter, så kommer depresjon og selvmordtankene snigende tilbake igjen. Livet er tungt igjen og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Kanskje du bør være fornøyd med hva du har? Du har kjæreste antar jeg? Og du har helt sikkert venner. Du er heldig å bor norge pg har et liv andre med alvorligere psykiske problemer bare kan drømme om.

Anonymkode: cad2d...eb8

Kanskje du bør være fornøyd med hva du har? Du har kjæreste antar jeg? Og du har helt sikkert venner. Du er heldig å bor norge pg har et liv andre med alvorligere psykiske problemer bare kan drømme om.

Tror du at all depresjon skyldes at man ikke er fornøyd med det en har? 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Misliker du jobben din?

Anonymkode: cd722...79f

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror du at all depresjon skyldes at man ikke er fornøyd med det en har? 

Ja. Men forklar meg gjerne.. hva er du deprimert pga?

Annonse

Ser jeg bort fra depresjon så har jeg et verdig og bra liv.

Finn på noe med kjæresten eller barna dine som kan gi mening da?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det slik før. Tenkte at hvis jeg slapp å jobbe og hadde fri hele tiden ville det ha vært bedre. Nå er jeg uføretrygdet og er betydlig mer deprimert av å bare gå hjemme. Så deprimert at jeg ikke klarer å gjøre noe fornuftig ut av all fritiden. Høytid, fritid og ferie har på en måte blitt hverdag også. Alt bare flyter uten mål og mening. Tanken på å ha noe regelmessig å gå til oppleves plutselig fristende. 

Anonymkode: 04b85...ba5

Finn på noe med kjæresten eller barna dine som kan gi mening da?

Det var det jeg gjorde når jeg var på ferie. Men jeg kan ikke flykte hele tiden. Jeg prøver å gjøre ting som gir mening i hverdagen også. 

Det var det jeg gjorde når jeg var på ferie. Men jeg kan ikke flykte hele tiden. Jeg prøver å gjøre ting som gir mening i hverdagen også. 

Kanskje du rett og slett bare må ta deg sammen? Det er mange som sliter psykisk som bare kan drømme om det livet du lever med barn, kjæreste og venner.

Kanskje du rett og slett bare må ta deg sammen? Det er mange som sliter psykisk som bare kan drømme om det livet du lever med barn, kjæreste og venner.

Eller du kan snakke med en fagperson og få klarhet i om du trenger hjelp. Snakk med noen før det blir verre? 

Anonymkode: 04b85...ba5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...