Gå til innhold

Selvmordtankene sniker innpå når hverdagen starter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du rett og slett bare må ta deg sammen? Det er mange som sliter psykisk som bare kan drømme om det livet du lever med barn, kjæreste og venner.

Anonymkode: cad2d...eb8

Uff. Jeg blir sliten av slik du holder på mot alle som skriver tråder om at de sliter. 

Det går an, og det er lov, å slite selv om en har de tingene. TS er sikkert glad for å ha det hn har, men likevel kjenner hn på depresjon. Da blir det feil av andre å komme og si at hn ikke har rett til å føle som hn gjør. Det hjelper ikke TS. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du bør være fornøyd med hva du har? Du har kjæreste antar jeg? Og du har helt sikkert venner. Du er heldig å bor norge pg har et liv andre med alvorligere psykiske problemer bare kan drømme om.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du rett og slett bare må ta deg sammen? Det er mange som sliter psykisk som bare kan drømme om det livet du lever med barn, kjæreste og venner.

Lurer på hvorfor du ikke tar deg sammen selv? Skjønner at du er på spekteret, men et minstemål bør du likevel sette deg om å være høflig mot andre. Det klarer du selv om du ikke har venner, familie, jobb eller kjæreste -særlig om du legger godvilja til! 

Det tristeste jeg ser er folk som bare resignerer og skylder alt på diagnosen sin. Man kan klart bli bedre fra enhver diagnose hvis man bare går inn for det, ved f.eks ved å takke ja til  medisinanbefalinger og samtaleterapi. Selv du kan begynne å fungere bedre med rett hjelp. Hva som er rett hjelp for deg, må du spørre legen din om. 

Jeg sier ikke at man nødvendigvis blir frisk, men jeg tror det finnes ent klart forbedringspotensiale i de fleste diagnoser. Hvis du ønsker deg kjæreste og venner, så må du gjøre en innsats selv for å gå deg det. Ikke bare sitte hjemme foran tastaturet og klage på hvor forferdelig vanskelig du har det med diagnosen din. 

Anonymkode: a0c91...263

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...