Gå til innhold

Behandlingshjem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, kupton skrev:

Nei, ikke hjem. Kun døgnavdelinger på DPS.

Man har vel de siste 20-25 årene jobbet for å nedlegge langtidsplassene/institusjonene innenfor psykiatrien, selv om jeg synes å ha oppfattet at det er noe delte meninger om dette er riktig eller ikke i fagmiljøene. Selv tror jeg nok det har vært positivt å få langtidsplassene bort, og for de som ev. trenger tettere oppfølgning, kan omsorgsbolig med bemanning være et egnet alternativ.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456371-behandlingshjem/#findComment-3993343
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Eva Sofie skrev:

Man har vel de siste 20-25 årene jobbet for å nedlegge langtidsplassene/institusjonene innenfor psykiatrien, selv om jeg synes å ha oppfattet at det er noe delte meninger om dette er riktig eller ikke i fagmiljøene. Selv tror jeg nok det har vært positivt å få langtidsplassene bort, og for de som ev. trenger tettere oppfølgning, kan omsorgsbolig med bemanning være et egnet alternativ.

Da må de bygge flere. Her jeg bor er det 2-3 års ventetid dessverre. Det er jo alt for mye. Mulig det er bedre i større byer. Jeg bor i en by med 60 K innbyggere. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456371-behandlingshjem/#findComment-3993382
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...