Gå til innhold

Alvorlig depresjon slitsomt å gå på do

Anbefalte innlegg

Flere her med litt mer alvorlig depresjon som også syns det er utrolig slitsomt med all dogåinga. Ligger i sofaen å tenker bare "åh nei nå må jeg på do igjen" og orker nesten ikke å gå bortover. Har så lite ork at jeg dropper dospolinga de fleste gangene. Bryr meg ikke om å slå på lyset på kveldene heller. Er det andre som har det likt?

Anonymkode: 5e934...fe6

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere her med litt mer alvorlig depresjon som også syns det er utrolig slitsomt med all dogåinga. Ligger i sofaen å tenker bare "åh nei nå må jeg på do igjen" og orker nesten ikke å gå bortover. Har så lite ork at jeg dropper dospolinga de fleste gangene. Bryr meg ikke om å slå på lyset på kveldene heller. Er det andre som har det likt?

Ja det er et ork, sammen med å pusse tenner og dusje. Et tiltak å reise på butikken å handle og. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan være slisomt å reise seg og gå. Men både drikker og går på do selv om jeg da må gå opp en da tung trapp for å komme tilbake til stue/soverom. Kan ta litt tid fra behov melder seg til jeg faktisk gidder å reise meg.

Og kan gå forbi noe jeg kunne plukka opp fra gulvet, gidder ikke bøye meg

Endret av Villanda

Ja, det er tungt, og i så måte har jeg faktisk tenkt at det er fordel å ha permanent urinkateter ;) Da ser jeg bort ifra de kroniske smertene dette gir. kateteret reduserer toalettbesøk til to-tre ganger i døgnet maksimalt. Gjelder å se det positive der man kan, noe jeg er trent til opp igjennom årene :)

Har også tenkt at fordelen med å få lite næring i meg kombinert med kronisk forstoppelse, fører også til avføring maksimalt en og to ganger i uken, men vet jo innerst inne at dette ikke er bra. Movicol i anvist dose har ingen effekt.

Har også tenkt at fordelen med å være rullestolbruker når jeg skal bevege meg utenfor døren (skade i hofter og rygg), er jo at jeg faktisk klarer å komme meg ut. Om ikke er jeg redd at mange turer ut hadde blitt avlyst pga. for lite energi. Når dette er sagt, hadde jeg mye heller foretrukket å gå på egne bein, men når situasjonen er som den er, velger jeg å se det positive der jeg kan :D

Huff...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer du å få spist og drukket? Kjøpt inn mat? 

Anonymkode: 151a3...9ab

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer du å få spist og drukket? Kjøpt inn mat? 

Ja det er jo det samme med mat, drikke og alt egentlig. Alt er et ork. Blir sliten bare av å Google. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo det samme med mat, drikke og alt egentlig. Alt er et ork. Blir sliten bare av å Google. 

Men å skrive på DOL går greit?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...