AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 Skrevet 13. august 2020 Flere her med litt mer alvorlig depresjon som også syns det er utrolig slitsomt med all dogåinga. Ligger i sofaen å tenker bare "åh nei nå må jeg på do igjen" og orker nesten ikke å gå bortover. Har så lite ork at jeg dropper dospolinga de fleste gangene. Bryr meg ikke om å slå på lyset på kveldene heller. Er det andre som har det likt? Anonymkode: 5e934...fe6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 Skrevet 13. august 2020 Men du orker å gå å finne noe å drikke? Anonymkode: 54712...8e4 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. august 2020 Skrevet 13. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere her med litt mer alvorlig depresjon som også syns det er utrolig slitsomt med all dogåinga. Ligger i sofaen å tenker bare "åh nei nå må jeg på do igjen" og orker nesten ikke å gå bortover. Har så lite ork at jeg dropper dospolinga de fleste gangene. Bryr meg ikke om å slå på lyset på kveldene heller. Er det andre som har det likt? Anonymkode: 5e934...fe6 Ja det er et ork, sammen med å pusse tenner og dusje. Et tiltak å reise på butikken å handle og. 0 Siter
Villanda Skrevet 13. august 2020 Skrevet 13. august 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Flere her med litt mer alvorlig depresjon som også syns det er utrolig slitsomt med all dogåinga. Ligger i sofaen å tenker bare "åh nei nå må jeg på do igjen" og orker nesten ikke å gå bortover. Har så lite ork at jeg dropper dospolinga de fleste gangene. Bryr meg ikke om å slå på lyset på kveldene heller. Er det andre som har det likt? Anonymkode: 5e934...fe6 Ja, det kan være slisomt å reise seg og gå. Men både drikker og går på do selv om jeg da må gå opp en da tung trapp for å komme tilbake til stue/soverom. Kan ta litt tid fra behov melder seg til jeg faktisk gidder å reise meg. Og kan gå forbi noe jeg kunne plukka opp fra gulvet, gidder ikke bøye meg Endret 13. august 2020 av Villanda 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 13. august 2020 Skrevet 13. august 2020 Ja, det er tungt, og i så måte har jeg faktisk tenkt at det er fordel å ha permanent urinkateter Da ser jeg bort ifra de kroniske smertene dette gir. kateteret reduserer toalettbesøk til to-tre ganger i døgnet maksimalt. Gjelder å se det positive der man kan, noe jeg er trent til opp igjennom årene Har også tenkt at fordelen med å få lite næring i meg kombinert med kronisk forstoppelse, fører også til avføring maksimalt en og to ganger i uken, men vet jo innerst inne at dette ikke er bra. Movicol i anvist dose har ingen effekt. Har også tenkt at fordelen med å være rullestolbruker når jeg skal bevege meg utenfor døren (skade i hofter og rygg), er jo at jeg faktisk klarer å komme meg ut. Om ikke er jeg redd at mange turer ut hadde blitt avlyst pga. for lite energi. Når dette er sagt, hadde jeg mye heller foretrukket å gå på egne bein, men når situasjonen er som den er, velger jeg å se det positive der jeg kan Huff... 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 Skrevet 13. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere her med litt mer alvorlig depresjon som også syns det er utrolig slitsomt med all dogåinga. Ligger i sofaen å tenker bare "åh nei nå må jeg på do igjen" og orker nesten ikke å gå bortover. Har så lite ork at jeg dropper dospolinga de fleste gangene. Bryr meg ikke om å slå på lyset på kveldene heller. Er det andre som har det likt? Anonymkode: 5e934...fe6 Hvordan klarer du å få spist og drukket? Kjøpt inn mat? Anonymkode: 151a3...9ab 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 Skrevet 14. august 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer du å få spist og drukket? Kjøpt inn mat? Anonymkode: 151a3...9ab Ja det er jo det samme med mat, drikke og alt egentlig. Alt er et ork. Blir sliten bare av å Google. Anonymkode: 5e934...fe6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 Skrevet 14. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det er jo det samme med mat, drikke og alt egentlig. Alt er et ork. Blir sliten bare av å Google. Anonymkode: 5e934...fe6 Men å skrive på DOL går greit? Anonymkode: 151a3...9ab 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.