Gå til innhold

Fornektelse av sykdom

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så så må ikke bli så sinna! Er ikke min feil at du sitter hos psykiater og prøver å "fornekte" at du er psyk for å gjøre deg mer interessant. Og så sitter du her inne, etter å ha rundet google på temaet, for å bekrefte at du er "inne på noe". De som virkelig fornekter at de er psyke, er så psyke at de ikke er klar over det selv. 

Anonymkode: cbd93...e01

Igjen spiller du synsk. Er det fordi du ønsker å fremstå psyk? 

Jeg ser at jeg ikke nådde fram med karriereveiledningen min, i alle fall tilsynelatende. Men hva med en mellomting? Hva om du ble med i et omreisende freak-show-sirkus og lokket inn publikum med å hevde at du kan se hvordan andre mennesker tenker og føler, og predikere om de har en sykdom eller ikke? Men strengt tatt hører jo dette også innenfor det paranormale feltet. 

Men jeg er sikker på at uansett hvilken arbeidsgiver (eksempelvis Tom Strømnæss, eller Arne Arnardo) du velger, så vil du innbringe masse klingende mynt inn i businessen deres. 🤑

Anonymkode: 38154...571

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen spiller du synsk. Er det fordi du ønsker å fremstå psyk? 

Jeg ser at jeg ikke nådde fram med karriereveiledningen min, i alle fall tilsynelatende. Men hva med en mellomting? Hva om du ble med i et omreisende freak-show-sirkus og lokket inn publikum med å hevde at du kan se hvordan andre mennesker tenker og føler, og predikere om de har en sykdom eller ikke? Men strengt tatt hører jo dette også innenfor det paranormale feltet. 

Men jeg er sikker på at uansett hvilken arbeidsgiver (eksempelvis Tom Strømnæss, eller Arne Arnardo) du velger, så vil du innbringe masse klingende mynt inn i businessen deres. 🤑

Tenkte du lenge på den? Det er vel avklart hvem som er den psyke eller vent, du later vel ennå som du fornekter at du er psyk og later som du egentlig ikke vil ta medisinen din. Var det ikke sånn? Blir jo helt forvirret her. Men kan slå fast at du er psyk på en annen måte. Om enn ikke mer enn spesielt oppmerksomhetspsyk?  Kaller du alle som gjennomskuer deg for synske? 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte du lenge på den? Det er vel avklart hvem som er den psyke eller vent, du later vel ennå som du fornekter at du er psyk og later som du egentlig ikke vil ta medisinen din. Var det ikke sånn? Blir jo helt forvirret her. Men kan slå fast at du er psyk på en annen måte. Om enn ikke mer enn spesielt oppmerksomhetspsyk?  Kaller du alle som gjennomskuer deg for synske? 

Nei, jeg tenkte ikke lenge på den. Det er ikke alle som henger på dol 24/7.

Jeg føler meg overhodet ikke gjennomskuet. Tror du virkelig at du vet bedre enn behandlere i psykiatrien (og somatikken) om hva som feiler folk? Det er i alle fall psykt, og antagelig nok til å få en diagnose du kan få masse oppmerksomhet for, slik som jeg.

Det lukter misunnelse lang vei her. Har du kanskje allerede diagnoser, bare at du ikke får noe hjelp for dem? Stakkar, jeg føler med deg. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tenkte ikke lenge på den. Det er ikke alle som henger på dol 24/7.

Jeg føler meg overhodet ikke gjennomskuet. Tror du virkelig at du vet bedre enn behandlere i psykiatrien (og somatikken) om hva som feiler folk? Det er i alle fall psykt, og antagelig nok til å få en diagnose du kan få masse oppmerksomhet for, slik som jeg.

Det lukter misunnelse lang vei her. Har du kanskje allerede diagnoser, bare at du ikke får noe hjelp for dem? Stakkar, jeg føler med deg. 

Du prater som du er 12 år. Ta medisinen din du.  Hvis du var i så "fornektelse" så hadde du aldri skrevet om det her. Slutt å utnytt systemet.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du prater som du er 12 år. Ta medisinen din du.  Hvis du var i så "fornektelse" så hadde du aldri skrevet om det her. Slutt å utnytt systemet.

Du må la psykiatrien få bestemme hvem som har rett på hjelp, det er vel ikke din oppgave? 

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du må la psykiatrien få bestemme hvem som har rett på hjelp, det er vel ikke din oppgave? 

Jeg bestemmer ingenting, sier bare det jeg mener. Hva legger du deg i det for? Du er nok rundt om her. 

Annonse

På 14.8.2020 den 17.04, AnonymBruker skrev:

Man trenger nødvendigvis ikke å være syk for å ha nytte av samtalebehandling. 

Da bør man heller gå privat og betale selv, tenker jeg, hvis man ikke er psyk men bare trenger noen å snakke med.

Anonymkode: 9e597...05b

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Syns bare du var urettferdig i dine innlegg, derfor blander jeg meg. 

Urettferdig? når noen bevisst utnytter systemet? Bruker opp tid på å late som man fornekter en sykdom og går i "terapi" fordi man kun har lyst å snakke med noen? Hadde denne personen virkelig vært i fornektelse så hadde hun ikke skrevet om det i det hele tatt! Hvorfor er det så vanskelig å forstå? Ren logikk. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Urettferdig? når noen bevisst utnytter systemet? Bruker opp tid på å late som man fornekter en sykdom og går i "terapi" fordi man kun har lyst å snakke med noen? Hadde denne personen virkelig vært i fornektelse så hadde hun ikke skrevet om det i det hele tatt! Hvorfor er det så vanskelig å forstå? Ren logikk. 

Man kommer ikke inn i psykiatrien uten å være syk, det er vel vanskelig nok å få plass som det er. Hvordan vet du om personen later som om den fornekter sykdom? 

Selv er jeg ikke enig i min diagnose, men de ser ikke på meg som frisk i psykiatrien av den grunn. De ser jo at jeg sliter her i livet. 

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Man kommer ikke inn i psykiatrien uten å være syk, det er vel vanskelig nok å få plass som det er. Hvordan vet du om personen later som om den fornekter sykdom? 

Selv er jeg ikke enig i min diagnose, men de ser ikke på meg som frisk i psykiatrien av den grunn. De ser jo at jeg sliter her i livet. 

Hvilken diagnose er riktig da?

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da bør man heller gå privat og betale selv, tenker jeg, hvis man ikke er psyk men bare trenger noen å snakke med.

Ja enig eller snakk med vennene sine. Du er jo tydeligvis så psykisk velfungerende at du har masser av venner og sosialt liv også. 

Anonymkode: 4508b...c1b

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel fordi du har brukt medisiner i lange perioder?

Ja har vært av og på medisiner siden jeg var ungdom, og jeg er ingen ungdom lengre. Men jeg er veldig usikker på alt i livet mitt. 

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja har vært av og på medisiner siden jeg var ungdom, og jeg er ingen ungdom lengre. Men jeg er veldig usikker på alt i livet mitt. 

Det er det mange som er, syk eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...