Gjest dolmio Skrevet 14. august 2020 Skrevet 14. august 2020 Noen som har? Kan ikke ta mere medisin og har så vondt. Har gått med smerter siden onsdag. Begynner å bli utslitt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 Skrevet 14. august 2020 10 minutter siden, dolmio skrev: Noen som har? Kan ikke ta mere medisin og har så vondt. Har gått med smerter siden onsdag. Begynner å bli utslitt. Legg deg i kaldt og mørkt rom. Eneste jeg har som råd. De gjør vel ikke noe med migreneanfall før det har gått 72 timer? 🤔 Sånn at du kommer inn på sykehus og for en medisin der for å stoppe anfallet mener jeg. Anonymkode: 0bda6...d80 1 Siter
adhoc Skrevet 14. august 2020 Skrevet 14. august 2020 Ikke så mye å gjøre, nei 😐 Kjølig og mørkt rom, kald klut på pannen. For meg hjelper det å massere et triggerpunkt i nakken og et i håndflaten rett innenfor tommelen - der og da - men det er jo bare svogerforskning. 1 Siter
RamonaK Skrevet 14. august 2020 Skrevet 14. august 2020 Legge seg i et mørkt stille rom med en kald klut på panna, jeg synes også eucalyptys olje under nesa hjelper. 1 Siter
Kalevaala Skrevet 17. august 2020 Skrevet 17. august 2020 Jeg håper at migreneanfallet ditt er over nå. Det er egentlig ikke så mye annet å gjøre enn å sove mest mulig, når du ikke kan ta mer medisin. Søvn er i seg selv medisin mot migrene. Et lite triks jeg bruker, er å ta en reisesyketablett, resepfri fra apoteket. Den hjelper mot kvalmen - og så får jeg sove i lange perioder, fordi den har søvnighet som bivirkning. Hvis du en annen gang får et anfall som ikke går over i løpet av 3 døgn og må oppsøke legevakt, er det greit å vite hva som venter deg der. Her er retningslinjene legevakten skal følge: https://hodepinenorge.no/hodepine/migrene/behandling-av-migrene-i-akuttmottak/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.