Gå til innhold

Stemningsstabiliserende

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lamictal gjorde meg glemsk så den er uaktuell. 

Anonymkode: 998c0...c89

Kanskje du da må prioritere? Hva som er verst av å være ustabil eller å være litt glemsk. Det å være glemsk finnes det en del teknikker på å lære seg å leve med, men det er det verre med når det kommer til ustabilitet i stemningslidelser. Jeg går selv på epilepsimedisiner og vet hvordan det er å leve med medikamentpåvirket glemskhet, men for meg er det ikke noe alternativ å slutte. Jeg har f.eks. lært meg til å lage lister for alt mulig for å huske det som skal gjøres og huskes i tillegg til å skrive dagbok for å ikke glemme hva som har skjedd i fortid - og da er glemskheten til å leve med om dette innarbeides og følges.

Endret av Eva Sofie
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på Lamictal, og denne har vel ikke det med konsentrasjon og glemmsomhet som bivirkning? 

Jeg står på Lamictal, og på 400 mg hadde jeg helt teflonhjerne. Glemte å slå av plater osv. Men fungerer forøvrig veldig godt, jeg har valgt å stå på litt lavere dose og litt lavere serumkonsentrasjon enn ønskelig - da er glemsomheten fullt håndterlig 😊

Annonse

40 minutter siden, adhoc skrev:

Jeg står på Lamictal, og på 400 mg hadde jeg helt teflonhjerne. Glemte å slå av plater osv. Men fungerer forøvrig veldig godt, jeg har valgt å stå på litt lavere dose og litt lavere serumkonsentrasjon enn ønskelig - da er glemsomheten fullt håndterlig 😊

Åja, jeg er på ca halvparten av det, så mulig det er derfor jeg ikke merker det så mye. 

Anonymkode: 414d6...a07

12 timer siden, Eva Sofie skrev:

Kanskje du da må prioritere? Hva som er verst av å være ustabil eller å være litt glemsk. Det å være glemsk finnes det en del teknikker på å lære seg å leve med, men det er det verre med når det kommer til ustabilitet i stemningslidelser. Jeg går selv på epilepsimedisiner og vet hvordan det er å leve med medikamentpåvirket glemskhet, men for meg er det ikke noe alternativ å slutte. Jeg har f.eks. lært meg til å lage lister for alt mulig for å huske det som skal gjøres og huskes i tillegg til å skrive dagbok for å ikke glemme hva som har skjedd i fortid - og da er glemskheten til å leve med om dette innarbeides og følges.

Jeg synes at det er slitsomt å glemme såpass mye og jeg håper at jeg finner noe som ikke gir det som birvirkning.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på Lamictal, og denne har vel ikke det med konsentrasjon og glemmsomhet som bivirkning? 

Uansett så er jeg mindre glemsk på denne enn da jeg var opp og ned i humøret. 

Den har jeg prøvd og den ble jeg glemsk og ukonsentrert av selv på nokså lave doser.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åja, jeg er på ca halvparten av det, så mulig det er derfor jeg ikke merker det så mye. 

Jeg er ts og jeg har prøvd Lamictal, men ble glemsk selv på nokså lave doser så den er uaktuell for meg.

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ts og jeg har prøvd Lamictal, men ble glemsk selv på nokså lave doser så den er uaktuell for meg.

Ja, det er jo forskjell på hvordan vi reagerer og hvem så får de ulike bivirkningene. Men det er ikke en av bivirkningene som står listet opp. 

Og godt mulig jeg blir glemsk og ukonsentrert på de, men jeg var mye verre før mtp mye svingninger, så for min del har jeg blitt mye bedre. 

På 15.8.2020 den 13.01, AnonymBruker skrev:

Dosen man svelger har ikke så mye å si, men alle får ikke samme bivirkninger uansett.

Endret av Villanda

Annonse

51 minutter siden, Villanda skrev:

Dosen man svelger har ikke så mye å si, men alle får ikke samme bivirkninger uansett.

Jo høyere dose, jo mer bivirkninger. Det er jo ikke så lenge siden jeg leste det på dette forumet og det var skrevet av en psykiater. 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo høyere dose, jo mer bivirkninger. Det er jo ikke så lenge siden jeg leste det på dette forumet og det var skrevet av en psykiater. 

Anonymkode: 

Ja, på en måte da, litt forenkla, gjennomsnittlug kanskje, gitt at alle tar opp like mye av og metaboliserer lamotrigin like raskt. Men kan ikke helt sanmenlIgne med andres doser. Et individ øker jo sjans for bivirkninger og virkning ved å øke dosen. Men dere to kan ha samme mengde lamotrigin sirkulerende. 

Jeg tar 650 mg. Jeg har kun av og til problem med å komme på ord. Jeg har alltid vært distré.  Det er verst i sykdomsperioder. 

Endret av Villanda
1 time siden, Villanda skrev:

Ja, på en måte da, litt forenkla, gjennomsnittlug kanskje, gitt at alle tar opp like mye av og metaboliserer lamotrigin like raskt. Men kan ikke helt sanmenlIgne med andres doser. Et individ øker jo sjans for bivirkninger og virkning ved å øke dosen. Men dere to kan ha samme mengde lamotrigin sirkulerende. 

Jeg tar 650 mg. Jeg har kun av og til problem med å komme på ord. Jeg har alltid vært distré.  Det er verst i sykdomsperioder. 

Det var litt av en dose. Jeg sliter virkelig med å komme på ord og huske ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...