Gå til innhold

Er det psykelig å sove 14-15 timer i døgnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da jeg sov i 12-14 timer, trodde vi (lege og ernæringsfysiolog) først det var pga. undervekt, men det viste seg at det trolig var Truxal-dosen som var blitt for høy pr. kg kombinert med at jeg ikke lenger trengte den typen medisin for å få sove fordi søvnproblemene har blitt lettere med tiden. Det fant jeg ut selv ved å kutte ut Truxal i en periode (var likevel behovsmedisin) og da sov jeg plutselig for lite - med andre ord ikke undervekt. Da byttet vi medikament og nå sover jeg i 6-8 timer, noe som er mer passende. Jeg trivdes i hvert fall svært dårlig med å sove i 12-14 timer i døgnet og tenkte selv at dette hverken er bra eller normalt/slik det skal være. Jeg følte meg også trøtt og uopplagt på dagtid.

Foreslår at du forsøker å finne ut av dette. Et sted å begynne er hos fastlegen. Du får jo dessuten svært lite ut av dagene. Om det skyldes kjedsomhet, bør du forsøke å fylle dagene dine med noe mer konstruktivt enn å sove de bort. Det er ikke særlig oppbyggende for hjernen i lengden.

Annonse

Jeg har alltid trengt mye søvn siden jeg var tenåring. Så jeg kan fint sove i 12 timer. 

Nå har jeg også vært psykisk syk siden tenårene, så det kan vel være derfor. Sover mer enn dette i dårlige perioder og noe mindre i gode perioder. 

Anonymkode: 29089...7f7

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid trengt mye søvn siden jeg var tenåring. Så jeg kan fint sove i 12 timer. 

Nå har jeg også vært psykisk syk siden tenårene, så det kan vel være derfor. Sover mer enn dette i dårlige perioder og noe mindre i gode perioder. 

Vil legge til at jeg er ofte til sjekk og har hatt grundige sjekker opp igjennom, og det er ingenting galt fysisk. 

På 15.8.2020 den 8.30, ISW skrev:

Å sove i 15 timer hver dag er tegn på en eller annen sykdom eller medikamentpåvirkning. 

Ja, må nok slutte med antidepressiva. Blir helt sløv og likeglad av det. Sov i over 20 timer siste natt (fra midnatt til 20:30). Dette går ikke lenger.

Anonymkode: e50cb...0a7

Jeg sover ganske lenge om jeg ikke blir vekket jeg og. Feks 16 timer noen ganger. men da får jeg svi for det dagen etter, dvs jeg får ikke sove. Får du sove lett neste dag? Hvis så vil jeg si det er noe galt ja. Brakkesyke eller medisiner.

Anonymkode: 22437...83e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...